Ik speel al een tijdje in een band en ben nu opzoek naar een laptop. Ik speel namelijk toetsenbord en aangezien MIDI-keyboards een betere geluidskwaliteit opleveren dan standaard keyboards (en voor een relatief lage prijs), speel ik op MIDI-keyboards. Dit betekent wel dat ik altijd een computer nodig heb om muziek te kunnen maken, en daarom overweeg ik al een tijd een laptop aan te schaffen. Ik ben echter niet echt thuis in de laptopwereld en ik weet niet of er bepaalde valkuilen zijn waar ik voor uit moet kijken.
Ik gebruik voornamelijk Reason 3 als audiprogramma, en dat draait relatief zwaar. In mijn huidige PC zit momenteel:
Asus A8N-SLi Deluxe
1GB Ram
AMD Athlon 3500+
Geforce 6600GT
Een geluidskaart is niet nodig want ik kan waarschijnlijk de mixer van onze drummer gebruiken als audio-output. Qua laptop zoek ik iets dat gelijk aan (maar bij voorkeur beter dan) mijn pc presteert. Grafische kracht is minder belangrijk, omdat ik sowieso weinig game.
Mijn oog viel op de Acer Aspire 5102WLMi. Hier zit het volgende in:
AMD Mobile Turion™ 64 X2 TL50 (1.6GHz)
1024MB RAM (2x 512)
120GB HDD (5400rpm)
ATI X1100 128MB shared
Dit alles voor een kleine 570 euro.
Is dit afdoende om flink met Reason rond te kunnen spelen, en zijn er eventueel nog andere laptops die aangeraden kunnen worden?
Thanks in advance!
-edit- M'n keyboards werken op alles dat een usb aansluiting heeft (mits ik drivers kan installeren
)
Ik gebruik voornamelijk Reason 3 als audiprogramma, en dat draait relatief zwaar. In mijn huidige PC zit momenteel:
Asus A8N-SLi Deluxe
1GB Ram
AMD Athlon 3500+
Geforce 6600GT
Een geluidskaart is niet nodig want ik kan waarschijnlijk de mixer van onze drummer gebruiken als audio-output. Qua laptop zoek ik iets dat gelijk aan (maar bij voorkeur beter dan) mijn pc presteert. Grafische kracht is minder belangrijk, omdat ik sowieso weinig game.
Mijn oog viel op de Acer Aspire 5102WLMi. Hier zit het volgende in:
AMD Mobile Turion™ 64 X2 TL50 (1.6GHz)
1024MB RAM (2x 512)
120GB HDD (5400rpm)
ATI X1100 128MB shared
Dit alles voor een kleine 570 euro.
Is dit afdoende om flink met Reason rond te kunnen spelen, en zijn er eventueel nog andere laptops die aangeraden kunnen worden?
Thanks in advance!
-edit- M'n keyboards werken op alles dat een usb aansluiting heeft (mits ik drivers kan installeren
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 22:09 ]