TV-out beeld te veel naar rechts

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 11:00

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb in mn auto een 7" LCD scherm die beeld krijgt van een CarPC via een RCA video kabel.
Nu is het zo dat als ik de TV-out gebruik ( Radeon 7000 PCI kaart) dan staat het beeld iets naar rechts en is niet beeldvullen. (staat op 800x600 ingesteld)
Via ATI drivers geprobeerd om het beeld te centreren maar dit gaat niet. Kan wel het beeld nog meer naar rechts krijgen maar dat is dus niet de bedoeling :(

Aangezien ik graag de onboard kaart wil gebruiken van mn mobo heb ik een een Trust televiewer 1600 van iemand overgenomen.
Deze kan dan een VGA signaal omzetten naar RCA video( het is dus een converter)
Nu is het zo dat het beeld weer iets te veel naar rechts staat en ook niet beeldvullend is :(
Het zelfde dus als met de TV-out van de videokaart.

Begin nu echt te twijfelen of mn LCD schermpje wel goed is.
Of zou dit probleem ook veroorzaakt kunnen worden door de bekabeling??

iRacing Profile Flickr

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Ik denk dat je het bij je tv-out moet zoeken bij een underscan functie van je kaart. Zet hem eens op overscan in Catalyst Control Center. Dan heb je als het goed is een beeldvullend beeld, alleen mis je hier en daar wat dingen die buiten beeld vallen. Wat wel vreemd is dat je met een VGA aansluiting er ook last van hebt, want dat kent niet echt zoiets als overscan. Dan zou ik het bij je LCD schermpje zoeken. Zitten daar geen knopjes op die je mist ofzo? :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde met mijn x1950pro super. Ik heb een klein 7" tv-dvd spelen naast mijn monitor staan om zegmaar speedfan enzo te zien tijdens spellen. Als ik naar een spel ga waar de resolutie anders is als mijn dekstop dan floep...staat het beeld op de tv ergens anders.....zo wazig.....

Ik zal ook eens kijken naar die tip.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 11:00

seninha

god's right foot

Topicstarter
De 7" LCD is NIET aangesloten via VGA maar gewoon op de RCA video uitgang van de Trust Televiewer.

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/_images/products/500/12560.jpg

En aangezien deze weer aangesloten is op de VGA van het moederbord via een VGA splitter kan ik dus niets instellen via Windows.
Dit omdat dan ook het beeld op mn touchscreen voor in de auto ook mee gaat, en dat wil ik dus niet.
Hier een tekening hoe alles aangesloten is.
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/388/3307861/lXJb92.jpg

Enige optie is dus via de Televiewer zelf instellen , maar probleem is dus dat ik het beeld niet ver genoeg naar links kan krijgen en ook niet hoger kan maken om het beeldvullen te maken

Zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/388/3307862/kKpLXo.jpg

iRacing Profile Flickr