Toon posts:

[Vista] CD/DVD drives verdwijnen spontaan*

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na de installatie van Vista Bussiness 64bit (OEM) heb ik het volgende probleem.
Mijn CD/DVD-rom spelers/branders (bijde van samsung) verdwijnen. Ik moet dan het systeem opnieuw booten om ze weer werkend te krijgen.

Ik wordt hier helemaal gek van en weet eigenlijk niet waar ik moet zoeken om dit probleem opgelost te krijgen.

Ik heb een
Core 2 duo E 6600
Asus p5w dh delux
2 GB ram geheugen

Mocht er aanvullende info nodig zijn hoor ik het graag

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Niet toevallig van die tools geinstalleerd die je CD spelers laten verdwijnen?
(Die tools heb je soms nodig met illegale versies van spellen)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:43

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wanneer verdwijnen ze, direct na het booten / na een bepaald spel / na een bepaalde tijd..???

En welke meldingen daarover kom je in het logboek tegen?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen tools geinstalled om de spelers te laten verdwijnen. Wel heb ik alcohol 120% voor virtuele spelers.

Na het booten zijn de spelers er wel. Ik kan niet zo zeer mijn vinger op de zere plek leggen met betrekking op actie en reactie. Betekend dat ze er bij het booten zijn maar opeens verdwijnen zonder enig specifieke handeling van mijn kant.(althans, naar mijn denken dan) Vaak merk ik het op als ik dan bv .Nero opstart om iets te branden. Dan heeft hij in zijn ddlb enkel nog de optie om een image te schrijven.

Log
dit wordt er gezegd over mijn CD/DVD ROM speler:
Het apparaat TSSTcorp CDW/DVD SH-M522C ATA Device (IDE\CdRomTSSTcorp_CDW/DVD_SH-M522C_______________TS07____\6&474a4a9&0&1.1.0) is uit het systeem verdwenen zonder dat de verwijdering is voorbereid.

dit wordt er gezegd over mijn CD/DVD ROM brander:
Het apparaat TSSTcorp CD/DVDW SH-S182M ATA Device (IDE\CdRomTSSTcorp_CD/DVDW_SH-S182M_______________SB02____\6&474a4a9&0&1.0.0) is uit het systeem verdwenen zonder dat de verwijdering is voorbereid.

Verwijderd

Topicstarter
Komt dit probleem iemand bekend voor? :'(

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:21
Het is niet de bedoeling dat je meerdere posts achter elkaar plaatst, gebruik voor toevoegingen even de edit-knop rechtsboven je post. - ik heb niks gezegd :)

Verder even je bekabeling langslopen? Zit de IDE-kabel van het moederbord naar de drives aan beide kanten wel helemaal goed vast?

[ Voor 5% gewijzigd door FreddyFish op 08-07-2007 19:06 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:09

SeatRider

Hips don't lie

FreddyFish schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:34:
Het is niet de bedoeling dat je meerdere posts achter elkaar plaatst, gebruik voor toevoegingen even de edit-knop rechtsboven je post.
Off topic: Een topic kicken mag wel, na 24u :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
IDE Kabels zitten allemaal goed vast. De spelers zijn er gewoon weer naar een reboot. Dan doen ze het weer goed. Ze branden en spelen dan ook naar behoren.

Wat ik heb verzuimd erbij te zeggen is dat dit probleem zich afspeelt sinds vista (64 bit). Onder XP had ik geen problemen.

Beide drives zijn van samsung en hebben geen additionele drivers voor Vista.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

titelfix conform de Windows Clients - Policy.

Wat gebeurt er als je Alcohol eraf gooit? Meeste van dergelijke problemen met spontaan verdwijnende drives komen door niet geheel Vista compatible versies.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik ben erg benieuwd wat er gebeurt als je Alcohol eraf gooit. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ik gebruik ook alcohol, maar wel een vista compatible versie. (Alcohol.120.v1.9.5. build 4212.)

Ik maak gebruik van WIN Vista 64 bit
DVD drive; NEC dvd-rw nd-3500ag
OEM dvd-rom

In Windows zijn de dvd drives niet meer zichtbaar.
In apparaatbeheer wordt een uitroepteken weergegeven bij dit de NEC nd-3500ag DVD-RW. Ook mijn dvd-rom geeft in apparaatbeheer een uitroeptekenen.

Als ik Vista opnieuw laat zoeken naar drivers worden deze niet gevonden helaas.

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

Pagina: 1