Toon posts:

Windows mod met onderwater effect

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nog dat er een tijdje geleden een linkje stond op tweakers.net over hoe je het effect kon maken dat je pc onder water stond met een window mod. Weet iemand die link nog

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als het te gevaarlijk is, en je bent bereid ca. 100 gulden uit te geven, dat kun je kant en klare .... etsbak nemen. Zo'n verticale smalle bak, maar dan van PLASTIC. Pomp wordt soms bijgeleverd. Omdat het niet zo duur is kun je 'm vastlijmen tegen het raam.

En nou niet omstoten! :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de info dudes :) ook wel strak id MrDummy

Verwijderd

Ik wil dit echt gaan maken. heeft iemand anders in nederland dit ook al gedaan of niet?
Ik heb er al een raam in gemaakt met wat groen (blauw komt nog) CCFL.
check hem maar ff.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wouter.arts/images/Procase_Sideview.jpg

nu wilde ik hem achter het raam maken. het is de bedoeling dat ie +/- 2 cm breed word. Ik wilde het zo maken dat er luchtbelletjes van beneden naar boven gaan net als in een echt aquarium.Weet iemand hoe ik het zooitje GOED WATERDICHT krijg. (is dan wel pc van bedrijf) (RMA POWER hehe) maar dan wil ik hem nog niet slopen.

Narfhimself

Verwijderd

nou die luchtbellen gaan heus wel van benedennaar boven hahaha

Verwijderd

ik kan ook mijn kast op zijn kop zetten.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

reiker

dan jij!

Op zondag 10 juni 2001 18:19 schreef Narfhimself het volgende:
ik kan ook mijn kast op zijn kop zetten.
dan gaan die luchtbellen nog wel steeds van beneden naar boven hoor >:) :7

Zo gezegd, zo gedaan.

• d33n
  • Laatst online: 30-04 15:52
je moet dan gewoon van dik perspex een bak in elkaar zetten, en dan goed dichtkitten.

echt eitjes werk hoor, tssk.
en die luchtbelletjes, daarvoor ga je gewoon naar de aquarium-zaak en koop je zo'n pompje.

et draadje van dat pompje kan je dan gewoon boven uit de bak laten komen.
en nog iets, 2 cm is errug weinig hoor, zou eerder 4 pakken.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

(welke koeler heb je daar is dat voor een socket a???)

• wipe-out
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

hmm, als 't ff meezit kan ik over een paar weekjes een nieuwe computer kopen, en dit is dan een leuke mod voor m'n nieuwe computer :9 (in combinatie met waterkoeling uiteraard :7 )

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 10:54

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op zondag 10 juni 2001 19:54 schreef BOMBER het volgende:
(welke koeler heb je daar is dat voor een socket a???)
Als je het mij vraagt is dat een Coolermaster type DP5-6H51, ik heb hem ook fijne en goedkope cooler

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

ik ben er dus ook mee bezig maar wat voor materiaal moet je dan voor de zijkante gebruiken ??? gewoon een strook ijzer toch

• wipe-out

wipe-out

als je dat "aquariumpje" trouwens als reservoir voor je waterkoeling gaat gebruiken, moet je natuurlijk wel zorgen dat de pomp geen luchtbelletjes gaat happen, want dat koelt niet echt :P
dan moet je dus de buis waar de belletjes uitkomen een centimeter of 8 van de bodem aflaten, en dan de pomp op de bodem leggen (zie pic). op die manier kan hij dan geen luchtbellen gaan happen :)

edit:

hmm, zie nu dat het plaatje een beetje groot uitvalt... momentje!

[edit2]
zo, das beters :)
[/edit2]

Afbeeldingslocatie: http://www.durenkamp.myweb.nl/reservoir.jpg

• wipe-out

wipe-out

Op zondag 10 juni 2001 20:06 schreef Mastahs het volgende:
ik ben er dus ook mee bezig maar wat voor materiaal moet je dan voor de zijkante gebruiken ??? gewoon een strook ijzer toch
dat kan toch ook gewoon met perspex als je het dichtkit (zoals eerder ook al werd gezegd)

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 20:18 schreef wipe-out het volgende:

[..]

dat kan toch ook gewoon met perspex als je het dichtkit (zoals eerder ook al werd gezegd)
ja eigelijk wel ja en het is nog makkelijker ook geloof ik tnx m8

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Perspex en kit does the job.

wat ik echter wil, is moeilijker, en heb ik het met een kunstenaar/technoloog al eens over gehad.

Ik wil een raam in de zijkant, en de luchtbellen moeten NAAR BENEDEN "vallen". Iemand die weet hoe je dat maakt?

Verwijderd

dat zijn geen luchtbellen maar een vloeistof zwaarder dan water..
die pompje dan op van benenden naar boven
of je doet natuurlijk water wat door slaolie ofzo omlaag zakt

Verwijderd

het is een p3 933. met een coolermaster socket370/socketa cooler.

thnx voor de tips

volgens mij gaat dat er wel cool uitzien met blauw en groen licht achter dat bubbelende water. moet alleen de spullen halen en ik kan gaa modden.

• Snurp
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Daar gaat dus mijn verrassing als de ultieme case mod met water koeling.
Ben dus idd bezig met een bak van 450x250x80 mm temaken goed voor zo'n 9 liter reservoir. Dit door een maze2-2 te laten lopen met een cube radiator en een tb1,4 te koelen met 2x172 watt pelts.
Uiteraard komen in de bak luchtbellen en vissen (plastic ;) )
Als voeding voor de peltiers ga ik een 24V 22A ringkern trafo gebruiken en die afvlakken en gelijkrichten naar 20V 22A. Wat de preciese belaste uitgaans spanning/stroom is weet ik niet maar genoeg om de pelts optimaal te laten werken.
Heb op dit moment de kast redelijk klaar en ben bezig met het plexiglas te kitten.
Dan is het wachten op een nieuwe mama voor de tb1400 en gaan met die banaan.
Helaas ben ik niet in het bezit van een digicamera nog een webcam dus foto's moet je even tegoed houden.

Maar toch leuk dat meerdere mensen dit vanplan zijn, kijk al uit naar plaatjes en resultaten.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

ik denk dat de mijne over een week of 2 klaar is pics zijn onderweg :)

• wipe-out

wipe-out

Op maandag 11 juni 2001 01:41 schreef Snurp het volgende:
Dit door een maze2-2 te laten lopen met een cube radiator en een tb1,4 te koelen met 2x172 watt pelts.
twee pelts? wil je die dan op elkaar gan leggen ofzo? heb gehoord dat dat dan slecht gaat koelen, doordat de onderste pelt (die dus op de proc ligt) dan de warmte van de proc moet opnemen, en dat dan de bovenste pelt de warmte van de proc en de warmte van de onderste pelt voor haar rekening moet nemen. dat heeft dus geen nut (als je dan al van plan was om ze op elkaar te leggen :) )

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Op maandag 11 juni 2001 01:41 schreef Snurp het volgende:
Daar gaat dus mijn verrassing als de ultieme case mod met water koeling.
Ben dus idd bezig met een bak van 450x250x80 mm temaken goed voor zo'n 9 liter reservoir. Dit door een maze2-2 te laten lopen met een cube radiator en een tb1,4 te koelen met 2x172 watt pelts.
Uiteraard komen in de bak luchtbellen en vissen (plastic ;) )
Als voeding voor de peltiers ga ik een 24V 22A ringkern trafo gebruiken en die afvlakken en gelijkrichten naar 20V 22A. Wat de preciese belaste uitgaans spanning/stroom is weet ik niet maar genoeg om de pelts optimaal te laten werken.
Heb op dit moment de kast redelijk klaar en ben bezig met het plexiglas te kitten.
Dan is het wachten op een nieuwe mama voor de tb1400 en gaan met die banaan.
Helaas ben ik niet in het bezit van een digicamera nog een webcam dus foto's moet je even tegoed houden.

Maar toch leuk dat meerdere mensen dit vanplan zijn, kijk al uit naar plaatjes en resultaten.
vraagje heh, wat voor moederboard koop je bij die Athlon 1400? ik ga er ook 1 bestellen, maar ik zoek nog een boardje.
Was gewoon benieuwd nar wat jij doet...

• Snurp

Snurp

aka NICO

Op maandag 11 juni 2001 19:25 schreef wipe-out het volgende:

[..]

twee pelts? wil je die dan op elkaar gan leggen ofzo? heb gehoord dat dat dan slecht gaat koelen, doordat de onderste pelt (die dus op de proc ligt) dan de warmte van de proc moet opnemen, en dat dan de bovenste pelt de warmte van de proc en de warmte van de onderste pelt voor haar rekening moet nemen. dat heeft dus geen nut (als je dan al van plan was om ze op elkaar te leggen :) )
Ik leg de peltiers naast elkaar ;) De maze2-2 is daarvoor gemaakt.

Moederbordje ben ik nog niet helemaal uit, maar tot nu toe gaat de voorkeur uit naar de Asus A7M266. Maar alle bordjes gaan maar tot een mp van 12,5 bij een fbs van 180. Als er nu een bordje is die een hogere mp kan draaien, neem ik die.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24

Epsilon

Op maandag 11 juni 2001 19:25 schreef wipe-out het volgende:

[..]

dit KAN wel maar dan moet je een 80watt onderop hebben (of hoeveel je proc aan warmte produceert) en dan erbovenop een overmaat (172 watt of liefst nog groter).
dan werkt het wel beter als 1 peltier. Maar ga anders maar zoeken op overclockers.com

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik dacht dat de Maze2-2 geschikt was voor 2 kleine pletiers. van 4x4. En niet 2 grote (172 watt) van 5x5.
Kan zijn dan ik me vergis. Maar volgens mij past het niet.

Geen inspiratie

• Snurp

Snurp

aka NICO

De 172 watt die ik heb zijn 4x4 dus daarom kan het. Staan ook bij DangerDan.

• wipe-out

wipe-out

Op maandag 11 juni 2001 22:29 schreef Snurp het volgende:

[..]

Ik leg de peltiers naast elkaar ;) De maze2-2 is daarvoor gemaakt.

Moederbordje ben ik nog niet helemaal uit, maar tot nu toe gaat de voorkeur uit naar de Asus A7M266. Maar alle bordjes gaan maar tot een mp van 12,5 bij een fbs van 180. Als er nu een bordje is die een hogere mp kan draaien, neem ik die.
[..]

dit KAN wel maar dan moet je een 80watt onderop hebben (of hoeveel je proc aan warmte produceert) en dan erbovenop een overmaat (172 watt of liefst nog groter).
dan werkt het wel beter als 1 peltier. Maar ga anders maar zoeken op overclockers.com
ok, dat wist ik dus niet :P
Pagina: 1