MSI P35 Platinum vs MSI P35 Neo Combo-F

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-05 08:15
Ik ben van plan mijn oude systeem te upgraden. Ik weet wat ik wil hebben alleen de mobo keuze vind ik erg lastig. Mijn buget is niet meer dan 160 euro, heb dus geen geld voor een 680i. Toen ben ik gaan kijke bij een 650i maar die mobo's zijn niet echt toekomst gericht. En volgens mij is de nieuwe P35 dat wel.

Ik wil een mobo hebben waar ik in de toekomst ook nog wat aan heb, en kwam toen uit op de P35 Platinum voor 159,-. Dit mobo is alleen niet DDR3 competible maar ik vraag me af of DDR3 binnen een jaar een stuk goedkoper word.

Ik zag ook deze mobo staan MSI P35 Neo Combo-F 115,- heeft volgens mij alles wat de Platinum ook heeft en zelfs meer, namelijk DDR2 en 3. Of ik zie ik wat over het hoofd?

Is er een goede rede waarom er 45,- verschil is?

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08-2025

Soesje

is ook zo

de platinum heeft 2x PCI-Express, oftewel hier kan je een crossfire opstelling inzetten.

Iemand ervaring met de neo combo-f? Ik kan niet ontdekken of deze nou wel of geen RAID heeft (ICH9 of ICH9R). In sommige reviews word gezegd van niet, op de msi site staat dat het optional is. Asus heeft dit bijvoorbeeld niet op de P35 borden, gigabyte weer wel.

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Soesje schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:34:
de platinum heeft 2x PCI-Express, oftewel hier kan je een crossfire opstelling inzetten.

Iemand ervaring met de neo combo-f? Ik kan niet ontdekken of deze nou wel of geen RAID heeft (ICH9 of ICH9R). In sommige reviews word gezegd van niet, op de msi site staat dat het optional is. Asus heeft dit bijvoorbeeld niet op de P35 borden, gigabyte weer wel.
zeg het is niet zo aardig om 1 de eerste post al iemands topic te kapen

XBL: Warheadheadshot

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08-2025

Soesje

is ook zo

Remmertjuh schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:38:
[...]

zeg het is niet zo aardig om 1 de eerste post al iemands topic te kapen
Kapen? De platinum heeft RAID, bij de combo is dat niet duidelijk. Lijkt me dus in lijn met het topic :*)

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-05 08:15
Het ging mij niet echt om die opties. Maar ik heb al een keuze kunnen maken. Ben toch maar voor de platinum gegaan.
En de reden was dat ik 2 reepjes van 1 gb heb en dan altijd nog kan uitbreiden met nog 2 reepjes van 1 gb. De Neo heeft 2 lines DDR2 en 2 lines DDR3. Dus dan kon ik niet meer uitbreiden met DDR2, ja dan zou ik een 2gb reepje moeten kopen, en ben dan duurder uit. Dus vandaar de platinum. Heb nog niet zoveel vertrouwen in DDR3 op dit moment.

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 15:03
Ik schop dit topic even, omdat ik eigenlijk een dergelijke vraag heb:

Ik zag dat MSI inderdaad moederborden heeft die zowel DDR2 als DDR3 ondersteunen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb een gerucht gehoord dat de implementatie van zo'n combosysteem wel eens niet zo netjes kan zijn, dwz dat het moederbord misschien niet zo presteerd als een moederbord met ondersteuning voor maar een type geheugen.

Als er geen nadelen zijn verbonden aan dit type moederbord, dan is dat een mooie manier om toekomstplannen open te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door DrEvil1986 op 29-07-2007 18:51 ]

Pagina: 1