Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe deze connector in telefoon loskrijgen?

Pagina: 1
Acties:

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:50
Ik heb een Samsung D900 met een gebroken LCD, zonder garantie. Ik wil het LCD nu zelf vervangen. Ik heb de telefoon opengemaakt met behulp van deze guide: http://www.excelldirect.c...ngd900screen/myalbum.html

Ik zit echter vast op het punt waar de connectors losgemaakt worden (zie de guide). Het betreft twee connectors waar een stickertje overheen zat. Deze heb ik eraf gehaald, maar nu weet ik niet hoe de connectors los moeten (zonder de 'flatcable' eraan stuk te trekken).

Het lijkt dat de flatcables met wat lijm bevestigd zijn (dit kan ik wel loswrikken), maar hierna zitten ze nog vrij vast - ik durf er niet meer kracht op te zetten. Nu is mij ook niet helemaal duidelijk of de connectors horizontaal over de 'socket'/pinnetjes zijn geschoven, of dat de connector er als het ware is 'op' geplakt. Heeft een van jullie ervaring met zulk soort constructies?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:32
Ik zie een foto er tussen staan waar de hand de flatcable naar de bovenkant van het toestel trekt?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 13:42

Elektronicanet

Leds do it!

Als ik me niet vergis is het een constructie waarbij je het bruine stripje omhoog moet trekken, waarna je de flatcable er eenvoudig uit kan schuiven :) Soms moet je het bruine stripje juist van de kabel afschuiven. Wat ik wil zeggen: de flatcable is waarschijnlijk vergrendeld.

Nederlander in België

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:55

ThaHandy

Discovery Channel

inderdaad, ziet er naar uit dat het deze is
Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/photo/51324741/1_0_Pitch_FFC_FPC_Connector__Flip_Lock_Type_.jpg

even open wippen en het kabeltje er uit trekken

• Thralas
Inderdaad! Het bruine dingetje is omhoog te wippen, en vervolgens kan de flatcable er zonder problemen uit. 8) Bedankt!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 13:42

Elektronicanet

Leds do it!

:) Mooi
Werkt je nieuwe scherm al?

Nederlander in België

• Thralas
Die is zojuist besteld (eBay). Ik ben geen EL-er, maar dit viel wel mee. Terug in elkaar moet ook wel lukken. :)

offtopic:
En wat is eBay toch geweldig, ze verkopen er echt alles, en vaak nog spotgoedkoop ook. Vooral spul wat in China gefabriceerd wordt en uiteindelijk tegen schandalige prijzen hier in de winkel ligt (kabeltjes, iPod headphones voor 1/8e van de prijs, zelfs studieboeken nieuw voor de helft tov. studievereniging)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Thralas schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:04:
[...]

Die is zojuist besteld (eBay). Ik ben geen EL-er, maar dit viel wel mee. Terug in elkaar moet ook wel lukken. :)

offtopic:
En wat is eBay toch geweldig, ze verkopen er echt alles, en vaak nog spotgoedkoop ook. Vooral spul wat in China gefabriceerd wordt en uiteindelijk tegen schandalige prijzen hier in de winkel ligt (kabeltjes, iPod headphones voor 1/8e van de prijs, zelfs studieboeken nieuw voor de helft tov. studievereniging)
Er zit ook vaak namaak tussen he, vooral die iPod oordopjes ;)

• Thralas
Satch schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:07:
[...]

Er zit ook vaak namaak tussen he, vooral die iPod oordopjes ;)
offtopic:
Dat klopt. Deze verkoper - of misschien was het een andere - had een heel verhaal staan over hoe hij was opgelicht met een bulkpartij 'fake' oordopjes. Inclusief een hoop foto's met herkenningspunten. Heb ze vergeleken met mijn eigen orginele, en ze zijn exact hetzelfde. :) Nu weer genoeg offtopic :X
Pagina: 1