Toon posts:

Flight Simulator 2002 safe modus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na mijn oude pc een tijdje niet gebruikt te hebben wilde ik weer eens flight simulator 2002 gaan spelen. Dit spel stond geinstalleerd op de oude pc, dus ik startte hem na een tijdje weer eens op en startte vervolges flight simulator op. Ik kreeg echter direct het volgende bericht:

"Safe mode has been enabled because your system is currently unable to use hardware acceleration.
In de Veilige modus kunt u Flight Simulator uitvoeren en hardwareproblemen oplossen, maar dit is wel van invloed op de prestaties en de weergavekwaliteit.
Product Support Services biedt geen ondersteuning voor de Veilige modus. Meer informatie kunt u vinden in het leesmij-bestand. Dit bestand kunt u openen via de koppeling Flight Simulator in het menu Start van Windows."

Ik heb vervolgens het spel opnieuw geinstalleerd, en mijn videokaart drivers 2x opnieuw geinstalleerd, maar zonder resultaat. Op een website vond ik dat het mogelijk aan een fout met grafisch geheugen in directx kon liggen. Ik heb vervolgens DXDIAG opgestart, en onder het tabblad "beeldscherm" staat: "totaal geheugen: n.v.t.". Het geheugen van mijn grafische kaart kan dus niet worden gedetecteerd. En dit terwijl alle games buiten flight sim nog perfect werken met hardware acceleratie.

De specificaties van mijn oude systeempje zijn als volgt:

Athlon XP 1800+ processor
1024mb pc3200 @ pc1600 geheugen
MSI K7T266 Pro2-Ru moederbord (VIA KT266A chipset)
Hitachi 7K250 160gb harde schijf
Ati Radeon 8500 64mb grafische kaart

Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan fixen? Een aantal maanden terug werkte het spel onder deze zelfde windows installatie nog perfect! Windows opnieuw installeren is natuurlijk een optie, maar ik los het probleem liever op zonder hiertoe genoodzaakt te zijn.

Thanx alvast!