Welk moederbord raden jullie mij aan voor AMD 4400+

Pagina: 1
Acties:

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Momenteel heb ik het moederbord Asus A8N-SLI, ik gebruik de SLI-functionaliteit niet, en ik verwacht deze ook niet te gaan gebruiken. Mijn probleem is dat dit moederbord kapot is, en ik ben nu van plan een nieuw bord te kopen.

Probleem met dit bord, onder Windows Vista kan ik in samenhang met een videokaart LeadTek GTE 6600 geen filmpjes (multi-media) afspelen, het hele systeem crashed dan. Volgens de fabrikant zou de video kaart geen problemen veroorzaken onder Vista. Daarom durf ik ditmaal niet het zelfde bord te nemen. Tevens zijn me wat meer dingen opgevallen met het bord van Asus zoals dat het niet meer dan 3 GB geheugen ondersteund, en maar heel speciaal geheugen enz...

Ik wil wat anders, wie heeft goede ervaringen met een 939 socket bord onder Vista dat je mij aanraad? Welke producent heeft zijn drivers goed op orde voor Vista?

Bijvoorbaat dank!

Systeem:
Proc: AMD 4400+ X2
2x 1 GB Corsair geheugen
2x Hauppauge 150 MCE tv-kaarten PCI
1x LeadTek 6600 GT TDH videokaart PCI-e
2x HD Hitatchi en Seagate

Verwijderd

Neem iig GEEN M2N-E!, ik heb er een en ik kan vertellen dat een aanzienlijk van de functies niet werken of bestaan.

Ik weet helaas geen echte aanraders, op welk budget zit je eigenlijk?

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 11:31

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:09:
Neem iig GEEN M2N-E!, ik heb er een en ik kan vertellen dat een aanzienlijk van de functies niet werken of bestaan.

Zou je dat niet werken of niet bestaan kunnen toelichten? Op het oog lijkt het namelijk een aardig bord van Asus. En mijn ouders hebben eigenlijk een nieuwe pc nodig :Y)

De M2N-E is trouwens socket AM2 en de ts zoekt een 929 bord ;)
Ik heb zelf de A8N-E (socket 939). Geen slechte ervaringen mee i.c.m. XP en 4x512 MB geheugen. Maar geen ervaring met Vista

[ Voor 22% gewijzigd door Beugelfles op 05-07-2007 19:34 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Je moederbord ondersteunt gewoon maximaal 4GB geheugen hoor. Kijk maar naar de specificaties op de Asus site.

Speciaal is het geheugen ook niet, het is gewoon standaard DDR geheugen wat erin moet :?

Dat je videokaart niet werk is ook raar, aangezien het een nVidia videokaart is, die je gebruikt met de nVidia nForce 4 chipset op je moederbord. Deze zouden in princiepe prima compatibel moeten zijn.

Als ik jou was zou ik eerst eens goed kijken of er niet iets raars is met je videokaart. Het is bekend dat er (veel) problemen zijn met de Vista drivers van nVidea. Probeer eens de laatste beta driver versie van Guru3D.com, als dat niet helpt kan het ook ergens anders aan liggen, maar het is een beetje overhaast om gelijk te stellen dat het aan je moederbord ligt.

(edit: en als je uiteindelijk toch echt een ander moederbord nodig hebt/wilt moet je wel even je budget vermelden, anders kunnen we nog niet veel.)

[ Voor 11% gewijzigd door XplodingForce op 05-07-2007 19:28 ]

Everybody lies

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05
Ik heb dat bord ook gehad en het deed het prima met 4GB standaard geheugen. Maar daar gaat het even niet om. Mocht jij problemen met drivers hebben dan zal het bord daar niet de schuldige van zijn; nVidia drivers en software zijn voor elk nForce4 bord identiek. Je hebt daar zo'n specifiek probleem, niemand kan jou vertellen dat je met moederbord X of Y hier geen last meer van zult hebben. Het beste wat je kunt doen is goed onderzoeken of het daadwerkelijk aan het bord ligt. Misschien is het ook wel stuk zoals jij zegt, maar misschien ook wel niet. Ik neem aan dat je al andere drivers hebt geprobeerd?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik heb het vermoeden dat m'n bordje het nu zelfs heeft begeven, zondag ga ik het even testen bij iemand anders die ook een pc heeft met sata aansluitingen (Moet zeggen het wordt alsmaar moeilijker iemand te vinden, of ze hebben nog oude zooi, of ze hebben een laptop...). Probleem wat ik momenteel ondervind is dat de pc constant met schijfcontrole opstart en dan allemaal foute clusters vind, IRQ meldingen geeft, toetsenbord zo nu en dan niet vind. Heb 2 schijven in m'n pc, heb windows ook even op een andere partitie geïnstalleerd maar zelfde probleem, memtest86 geeft geen geheugenproblemen...enigste wat ik kan bedenken is het moederbord, want dat 2 schijven tegelijk kaput zijn kan 'k bijna niet geloven. Maar zondag even uitsluiten.

Betreffende mijn probleem met de video kaart, 'k heb hier bijna het hele internet mee afgespammed, natuurlijk ook tweakers Wie heeft Vista-32 draaien op A8N-SLI mobo? WMP crashed pc!? maar verder ook Guru3d forum, msdn nieuwgroepen, nvidia forums, asus forums, nieuwsgroepen, zelfs een developer bij Leadtek mail correspondentie mee gehad, maar daar kreeg ik een mailtje terug met screenshots van mijn video-kaart met een Asus A8N-SLI deluxe systeem dat gewoon goed werkte met dezelfde versie drivers als ik gebruikte... heb geen idee waar het probleem ligt, maar ik krijg het idee dat het de combinatie is van MIJN moederbord en MIJN videokaart, misschien dat met een ander moederbord van het zelfde type het probleem niet bestaat, maar daar wil ik het niet op gaan wagen als dit moederbord nu echt kapot is...trouwens meerdere beta drivers geprobeert in de loop van de tijd...

Over het geheugen, er kan wel meer in, maar dan kon je het niet meer op een latency van 2.5 draaien ofzo, er was wel van alles mee, staan ook maar een paar geheugen reepjes bij goed geteste, en op de forums hoor je er ook veel problemen mee, een ander probleem dat ik er mee heb gehad is dat wanneer je er een Hauppauge 500MCE in stopte de PC niet meer uit Standby S3 kwam, daarom heb ik er vervolgens 2x hauppauge 150MCE ingestopt en toen werkte dit wel, maar daar gaat 't ff niet om, 'k wil een bord zonder veel gezeik met een redelijk goede performance.

Budget, tsja iets van 130 max ofzo ben niet zo kies keurig, geloof dat dit bord ook zoiets heeft gekost...
Belangrijkste stabiel draaien onder Vista!...

[ Voor 5% gewijzigd door Redlion op 06-07-2007 02:17 ]

Verwijderd

A8R32-MVP Deluxe

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:09:

Ligt dan echt aan jou, want alles werkt bij mijn en oc doet hij ook erg goed. (X2 3600+ 1,9Ghz @ 3002Mhz)

En het gaat hier om een S939.
Pagina: 1