3 LCD schermen + 2 VGA kaarten

Pagina: 1
Acties:

• ipaqlinux48
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 17:25
Ik heb gisteren een topic gestart of het betere is om twee 27" LCD's of twee 24" LCD's te kopen. Als programmeur heb je immers nooit teveel ruimte.

Ik kreeg een verassende reply waarom niet één 24" scherm en twee 20" schermen ernaast plaatsen. Initieel zou ik een nvidia 8800GTX gaan kopen, maar stel dat ik voor 3 schermen ga, moet ik dan twee 8800GTX'en kopen en die via een SLI configuratie aan elkaar verbinden, of kan ik één 8800GTX kaart kopen en een tweede goedkoper VGA kaart kopen, bv. de 8400GS? Ik heb geen goesting om nog eens € 500 extra te betalen voor een 8800GTX?

Mvg

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07 19:05
Met SLi is het bij mijn weten sowieso niet mogelijk om op 3 schermen tegelijk beeld te krijgen, alleen het primaire scherm geeft dan beeld weer. Je kan ze dus wel verbinden, maar SLi moet je dan niet aanzetten. Het heeft dus niet veel zin om er eenzelfde dure kaart bij te prikken, voor dat ene scherm.

Een goedkopere kaart erbij zetten is inderdaad een veel beter idee en zal ook gewoon werken.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
matrox triplehead?
volgens mij kan die twee verschillende resoluties tegelijkertijd aan... geen 3 maar 2.. staat ergens op de matrox site met specificaties dacht ik

http://shopping.search.ch...trelec-689831-matrox-.jpg

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 21:30
Waar ga je de kaart voor gebruiken? SLI is handig als je spelletjes wilt spelen. Ik heb nu zelf ook 2 maal een 7900GS en die kun je of in SLI opstellen (hierbij doet maar 1 scherm het) of niet in SLI (waarbij 3 schermen; 22", 17" en een tv zijn aangesloten).

Schakelen tussen beide mogelijkheden kan een ware hel zijn (controlpanel is nogal buggy uit ervaring, waar het op neer komt is dat ik een uur bezig ben om alles weer goed aan de praat te krijgen :( ).

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07 19:10

Nutral

gamer/hardware freak

als je op max 2 schermen hoeft te gamen kun je beter en 8800gtx en een licht videokaartje dat net aero aan kan (kun je dat tenminste draaien).