[VISTA] MOBO vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:55
Ik heb al een aantal maanden windows Vista Ultimate OEM op mijn pc staan. Alleen ik wil nu mijn systeem upgraden. Wil een nieuw mobo, cpu en ram aanschaffen.
Ik heb al tijden gezocht naar hoe het nou zit met de hardware koppeling die een oem versie van vista zou hebben. Maar overal lees ik weer wat anders en zie door de bomen het bos niet meer.
Kan iemand mij hier duidelijk antwoord op geven, of iemand die hier al ervaring mee heeft gehad?
Wil niet voor de verrassing komen te staan dat ik straks mijn oem versie niet meer kan installeren.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

installeren gaat sowieso wel, alleen bij het activeren kan windows misschien aangeven dat dit een andere pc is...

als het goed is word er dan netjes een telefoonnummer van microsoft weergegeven, die je kan bellen om de activatie te voltooien. Zo ging dat bij XP, en zo verwacht ik het dus ook bij Vista ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zult Vista opnieuw moeten activeren. Die check op gewijzigde hardware is nl. nogal paranoia (schijnt dat ie soms al bij een bios update gaat zeuren) en een moederbord is dus zeker weten teveel wijzigingen. Maar je kunt gewoon bellen met MS en dan wordt ie opnieuw geactiveerd. Wel als reden opgeven dat je oude moederbord kapot was (officieel moet je nl. een nieuwe OEM licentie kopen bij een nieuw moederbord).

[ Voor 31% gewijzigd door Palomar op 05-07-2007 18:41 ]

Verwijderd

foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 18:45 ]

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:55
Ze gaan er dan niet moeilijk over doen via de telefoon begrijp ik? Met een XP home oem versie heb ik nooit last gehad. Altijd een schone installatie met een nieuw mobo niks aan de hand.
Maar bedankt voor de snelle reacties :) .

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Palomar schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:40:
Je zult Vista opnieuw moeten activeren. Die check op gewijzigde hardware is nl. nogal paranoia (schijnt dat ie soms al bij een bios update gaat zeuren) en een moederbord is dus zeker weten teveel wijzigingen. Maar je kunt gewoon bellen met MS en dan wordt ie opnieuw geactiveerd. Wel als reden opgeven dat je oude moederbord kapot was (officieel moet je nl. een nieuwe OEM licentie kopen bij een nieuw moederbord).
moederbord hoeft niet eens zoveel problemen te geven, ik had een DFI bord voordat ik mijn huidige bord had...

Ik had vista een maandje op mn pc staan, en eigenlijk weinig zin om te herinstallen, dus ik gewoon proberen te vervangen ;)
Toevallig zelfde chipset, en nadat ik het mobo had vervangen, hoefde ik vista niet eens opnieuw te installeren... wel was ie even bezig met alle drivers opnieuw installeren, maar ook daarna begon hij niet te zeuren over activatie.
Pagina: 1