[Lost Planet] Freeze na 5 min spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 11:58
Hey,

Ik heb sinds vandaag Lost Planet Extreme Condition (ken je wel hè_) op mijn pc gezet, en zitten testen.
Helaas hetzelfde probleem als ik bij de demo kreeg.

Bij de demo ga ik zonder moeite door de 'test' heen, en haal ik rond de 60 fps met alles op het hoogste.
Maar als ik het spel dan zelf ga spelen, freezed het hele spel na ongeveer 5 minuten, (kom niet verder dan die garage, hoe snel ik ook probeer daar te komen, daar freezed ie) en hij valt nadat ik vaak genoeg op ctrl+alt+del heb geramt naar windows, waarna het beeld op 640x468 staat en kleurinstelling op 256kleuren.

De melding geeft dan aan dat nv4_disp niet naar behoren functioneert, en dat de pc opnieuw opgestart moet worden. Wat ik daarna doe, en dan doet alles het weer.

Ik dacht dat het aan de demo lag, omdat hij op het begin van de demo zegt dat de game misschien instabiel is. Had verwacht dat het spel vloeiend deed, maar daar krijg ik hetzelfde probleem.

Specs:
Core2Duo E6600 @ 3,0 ghz (Vcore 1,300V)
Asus Commando
Crucial Ballistix 2GB DDR2-533 (2x 1GB)
eVGA 8800GTX (ForceWare drivers: 158.22)
Windows XP (Service Pack 2)
DirectX 9.0c

ik weet het niet..

mijn instellingen in de game staan allemaal op het hoogste wat mogelijk is.

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door ShAd0w op 05-07-2007 18:08 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
nv4_disp is van je videokaart, dus je zou kunnen beginnen met andere drivers te kunnen proberen.

The devil is in the details.

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 14:11
Ik heb dit zelfde probleem gehad met de demo. Het kwam er op neer dat de DirectX 9 versie niet te spelen was met een Geforce 8800 kaart. Het is altijd hetzelfde; een crash als je de garage inloopt. Mijn oplossing was dus de DirectX 10 versie van het spel installeren. Sinds dien geen problemen meer. Maar aangezien je Windows XP draait is dit niet de juiste oplossing voor jou. Misschien helpt een driver update?

[ Voor 12% gewijzigd door Q00101100 op 05-07-2007 18:34 . Reden: typo ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55
Deze eens installeren: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_162.15.html
Release Highlights:

• Beta driver release.
Improved compatibility for Lost Planet.
• Microsoft® DirectX® 9.0c and OpenGL® 2.1 support.
• Numerous game and application compatibility fixes. Please read the release notes for more information on product support, feature limitations, driver fixes and known compatibility issues.
• If you would like to be notified of upcoming drivers for Windows, please subscribe to the newsletter.

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 11:58
bedankt voor de reacties!

ik weet dat het aan de videokaart lag.. maar kon er geen oplossing voor vinden...
ik ga die beta drivers proberen,

omdat ik nog geen gebruik wil maken van Vista, pas als Crysis uitkomt, omdat DX10 helemaal geen extra opties heeft bij Lost Planet, wil ik niet voor die game alles weer opnieuw installen :)

maar bedankt!!
ik zal melden of het lukt :)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55
Zeker doen. Altijd handig voor andere gebruikers op dit forum!

Verwijderd

Forceware 162.18 lost et probleem op.
Had ook freezes met Lost Planet.
Andere games zoals BF2 draaien prima op deze driver, geen hangs meer.
Pagina: 1