Laptop met goede videokaart (dual screen setup)

Pagina: 1
Acties:

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01 13:16
Beste Tweakers,

Ik ben al een poosje aan het kijken naar een laptop die mijn Acer Aspire 1692 moet gaan vervangen.
Wat ik nu eigenlijk zoek is een laptop waarbij ik makkelijk met meerder schermen tegelijk kan werken (DVI is een vereiste aan deze laptop). Ik zoek het liefst ook een kleine laptop 13,3 inch of 15,4 (het liefst 13,3) nou ben ik bij de 15,4 inch laptops wel een paar leuke tegengekomen maar probeer eigenlijk een kleintje te vinden met een scherm van 13,3 inch.

Ik heb de volgende laptops met een 13,3 inch scherm al bekeken:

Sony Vaio C2Z/B
Macbook (standaar versie)

Meer kleine laptops kan ik eigenlijk niet vinden met specs die mij aanspreken. De sony valt eigenlijk al een beetje af omdat deze geen DVI heeft, de macbook heeft daarentegen wel DVI (mini DVI)

Ik zoek een laptop met de volgende eisen:

- 13,3 of 15,4 inch scherm
- DVI
- Processor minimaal 1,7 (1,6 kan alleen als de videokaart hiertegenover heel erg snel is en er veel geheugen in zit of dit gemakkelijk is uit te breiden) gigahertz Core 2 Duo (dus niet de oude Core Duo)
- Accuduur van minimaal 1 uur en 30 minuten
- Degelijk

Verder speel ik nog maar weinig spelletjes (af en toe Diablo 2 en soms C&C 3, dus zou er mee kunnen leven als ik niet niet meer zou kunnen)

Zou iemand mij iets kunnen adviseren?

Verwijderd

ik heb onlangs een asus F3JP aan geschaft die aan jou eisen lijkt te voldoen. Hij is niet heel compact maar heeft verder wel alles wat je wilt.
pricewatch: Asus F3JP-AP026C

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

13,3 OF 15,4!? Bij klein denk ik eerder aan 13,3 OF 14,1 inch!?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Annihilism
Nee 15,4 is idd wel een stap verder, maar omdat er maar weinig laptops (beneden de 2500 euro) die zulke specs met dat formaat hebben. dit is volgens mij simpelweg omdat de behuizing te klein is en de warmte dan niet kan worden afgevoerd. Een 15,4 inch laptop heeft vaak wat meer ruimte, en aangezien er maar weinig echt "Goede" en snelle 13,3 inch laptops zijn kom je dan toch vaak uit op een 15,4 inch met mijn wensen.

14,1 zou ook kunnen, maar deze ben ik alleen nog bij HP en toshiba tegengekomen.

• sjongenelen
  • Laatst online: 17-01 15:04
ik heb een asus G1 met DVI + VGA, C2D @ 2,0 Ghz

gaat iets van 2 uur mee, weet eigenlijk niet precies.. kan iig wel films kijken (2uur ongeveer) in de trein :)

offtopic:
gamen ook btw met de 7700 Go

[ Voor 64% gewijzigd door sjongenelen op 09-07-2007 16:19 ]

you had me at EHLO

• Annihilism
Die Asus vind ik trouwens wel een hele mooie! (qua specs als ik het zo zie). DVI snelle processor (2.0 ghz), 2 Gig geheugen, snelle videokaart.

Bedankt, goeie tip! :)

• sjongenelen
  • Laatst online: 17-01 15:04
Annihilism schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:24:
Die Asus vind ik trouwens wel een hele mooie! (qua specs als ik het zo zie). DVI snelle processor (2.0 ghz), 2 Gig geheugen, snelle videokaart.

Bedankt, goeie tip! :)
hij is érg geil, vind ik zelf O-)

incl. tas en muis had ik 'm

alleen nadeel is dat ik zelf niet het OLEDje kan programmeren (geen info over :'( )

you had me at EHLO

• Annihilism
Ok nu zit ik dus te twijfelen tussen die Asus en de Sony (de mac wordt het niet, vind de 3d kaart te erg, iets van 500 3d markts, das nog 3000 minder als mijn huidig videokaart).

De sony heeft geen DVI, maar ik vraag mij af of de D-Sub van deze laptop ook goed is (die van mijn Acer is heeeeel erg slecht, ik krijg zon soort beeld dat je ook krijgt wanneer je met een videocamer van een CRT opneemt, van dat rare streperige beeld)

Dus als die Sony een erg goede D-Sub heeft is de kans groot dat ik deze kies.

Anders ga ik denk ik voor de Asus, ik heb mij erg gestoord aan de slechte videokaart van mijn Acer (niet qua prestaties maar qua beeldkwaliteit). Uiteindelijk is het dus toch de bedoeling dat de laptop voor meerdere beeldschermen gebruikt wordt :).

Jammer eigenlijk dat er niet veel kleine laptops met DVI zijn en ook nog redelijke prestaties (niet dat ik de mac niet goed vind, maar ik vind die Intel GMA 950 wel heel erg slecht.... de benchmarks zijn werkelijk om te huilen).

• CLB
  • Niet online

CLB

Denk dat deze wel voor jou gemaakt is dan: [Ervaringen] Dell XPS 1330

heeft zelfs HDMI-uitgang ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1