[XML] Wat is precies UAI of SOA?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:38
Ik kwam net nu ik bezig ben met een XML projectje, de termen UAI en SOA tegen. Deze schijnen een manier te zijn van dataverwerking, maar wie weet het fijne er van? Google is niet echt mijn vriend als ik op soa zoek :Y) en GoT topics leveren ook niet wat op.

/edit

De termen schijnen in verband te staan met XML, maar ik weet dus niet hoe :X

[ Voor 14% gewijzigd door _eXistenZ_ op 05-07-2007 17:12 ]

There is no replacement for displacement!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik weet niet hoe jij googled, maar kijk eens verder dan je neus lang is :?
Verder zou het niet misstaan om wat meer context in je topicstart op te nemen, hier kunnen we natuurlijk ook geen fluit mee tenzij je wil dat we het je van voor tot achter uit leggen :?
UAI lijkt me iets van User Authentication Info ofzo te zijn, maar again; zonder context kan ik hier geen zak over zeggen...

Verder is er meer in de wereld dan Google:

http://en.wikipedia.org/wiki/UAI
http://en.wikipedia.org/wiki/Soa >> http://en.wikipedia.org/wiki/Service-oriented_architecture

[ Voor 76% gewijzigd door RobIII op 05-07-2007 17:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• _eXistenZ_
Het grappig is, dat die links dus niks opleveren. Er staat ongeveer:

"SOA is echt een geweldig systeem voor XML" of zinsnedes van dergelijk kaliber.

Hier heb ik dus geen zak aan, ik wilde weten WAT het dan was :P

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
_eXistenZ_ schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:12:

Again; je kijkt niet verder dan je neus lang is. Op de eerste hit notabene die ik je gaf lees je een compleet verhaal over SOA (zie SOA Defined and Explained). Of het een geweldig artikel is, is een tweede. Maar komaan, je bent gewoon te lam om te lezen en wil het voorgekauwd hebben door ons.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 05-07-2007 17:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

_eXistenZ_ schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:12:

SOA staat voor service orientated architecture en is een beschrijving hoe je workflows aanbied aan de wereld. De communicatie met zo'n architectuur gaat meestal doormiddel van xml-berichten.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
_eXistenZ_ schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:54:
/edit
De termen schijnen in verband te staan met XML, maar ik weet dus niet hoe :X
Je zegt zélf dat je die termen tegenkwam. Dat is dan geheid in een context geweest. Zo niet dan is het niets interessants en kun je net zo goed 25 willekeurige andere afkortingen roepen. Zo wel; gééf die context dan :X Anyway, voor wat betreft SOA is het juiste antwoord al (meer dan eens) gegeven en mag je zelf de rest van het 'onderzoek' doen; wat betreft UAI kunnen we niets zinnigs zeggen zonder context.

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 05-07-2007 17:23 ]

Over mij

• _eXistenZ_
RobIII schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:15:
[...]

Again; je kijkt niet verder dan je neus lang is. Op de eerste hit notabene die ik je gaf lees je een compleet verhaal over SOA (zie SOA Defined and Explained). Of het een geweldig artikel is, is een tweede. Maar komaan, je bent gewoon te lam om te lezen en wil het voorgekauwd hebben door ons.
Hmm idd :X Vraag me niet waarom ik dit over het hoofd zie :| Komt op jou over als lam, niet zo bedoeld iig. Zit atm ff onder tijdsdruk dus ga overal ff extra snel door heen.

[ Voor 5% gewijzigd door _eXistenZ_ op 05-07-2007 17:43 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
_eXistenZ_ schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:41:
Zit atm ff onder tijdsdruk dus ga overal ff extra snel door heen.
offtopic:
Dat is jouw probleem (tijdsdruk), maar dat is nog altijd geen excuus om ons dan maar jouw werk (onderzoek) te laten verrichten. Als je het druk hebt dan had je maar eerder moeten beginnen, met je manager/klant overleggen of whatever; niet een topic op GoT openen. En als je dan toch nog geholpen wordt kun je op z'n minst de moeite nemen om eens te kijken wat er voor je op een zilveren schaaltje wordt aangereikt in plaats van meteen roepen dat je er niks aan hebt of niks kunt vinden. Gewoon een kwestie van fatsoen. Daarnaast bevatte niet alleen de eerste hit interessante/relevante info maar stikt het ervan. Je hebt dus wel meer 'over het hoofd gezien'.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 05-07-2007 18:01 ]

Over mij

• _eXistenZ_
Iets met door blijven gaan als iemand zijn excuses aanbied ofzo...
Slecht geslapen?

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heeft niks met slecht slapen te maken maar gewoon met slecht lezen. Als je de eerste link die je aangereikt wordt al over het hoofd ziet of in elk geval niet goed leest betwijfel ik dat je zelf veel moeite hebt willen doen om je probleem opgelost te krijgen. Rob's laatste post hierboven is dus wat mij betreft volkomen terecht; excuses* of niet. Vandaar ook dat ik je topic sluit. Je zou er nu zelf uit moeten kunnen komen. :)

* In de brede zin van het woord, blijkbaar, want ik zie geen excuses. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.