Bugdet Office systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:09
Beste medetweakers,

Ik ben voor mijn vader, een simpel office pctje bij elkaar aan het zoeken. De PC moet puur office + windows XP draaien, Ik kwam zo op de volgende specs,

______

Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ Energy Efficient (AM2, 2,0GHz, 2x512KB, 65W, Tray)

Reden: Ik wil het budget houden, de X2 3600+ vind ik net een te kleine cache hebben.

______

Moederbord: Gigabyte GA-MA69G-S3H, 690G (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, Raid, 1394, VGA, HDMI)

Reden: Grote fan van gigabyte, werkt altijd bij mij. Nooit problemen en dit moederbord had leuke extra's zoals HDMI.

_____

Geheugen: 2x 512MB DDR2 533Mhz van Kingston

Reden: 1GB moet meer dan genoeg zijn voor office gebruik? :) en dit heb ik nog liggen waar ik vanaf moet :P

_____

HDD: 2x Western Digital 80GB WD800AAJS 8mb Sata2

Reden: Meer dan genoeg, op het moment krijgt mijn vader niet eens 40GB vol. Dus dit leek mij wel leuk + mirror systeem ivm. backup.

_____

Koeling: Arctic Cooling Freezer 64 Pro (+ Power Management, Socket 939 en AM2)

Reden: Ik gebruik ze zelf ook. Stil maar goed. (Geen overclock btw)
_____

de rest, DVD Brander van samsung el-cheapo kast + 400W voeding.

___

Mijn vragen:

Is de X2 3800+ goed of te sterk. Single core misschien toch beter voor Office gebruik?
Moederbord, Misschien een ander merk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik gelijk op gigabyte had gesorteerd. Ik kan geen reviews of dergeijke dingen vinden van dit type.
Harde schijven, misschien toch 16mb cache. Leek mij persoonlijk niet nodig. Maar voor office gebruik?
Geheugen, 533mhz is toch snel genoeg in dual channel voor office pc?

En compleet off-topic even:
Ik zoek voor mij zelf een kast waar standaard 4 s-ata brackets in zaten. Hij is een keer langsgekomen in de product review maar ik kan hem nergens meer vinden.

Alle hulp + adviezen, bij voorbaat dank.

Hamersma

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 21:45
Wat is het budget ?
Want dit ziet er op zich goed uit maar misschien is er wel wat beters te krijgen

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:09
Excuses, het bugdet ligt tussen de € 300,- - €400,-

Het mag natuurlijk wat uitlopen, nogmaals ik probeer het zo bugdet mogelijk te houden.

[ Voor 46% gewijzigd door Goldman op 05-07-2007 17:19 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Verwijderd

Mirror systeem? Je bedoeld raid 1 of een echte backup? Raid is namelijk geen vervanging van een echte backup.

Verwijderd

Beeldscherm?
OS?
Internet draadloos?
Toetsenbord?
Muis?
Boxen?

Kijk anders op [BBG] Basissysteem juli 2007 :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 17:20 ]

• Naatan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2010

Naatan

Systeem Beheerder

office en windows xp?

Ik heb nog wel een oude pentium 2 staan.. :p

Kan me trouwens wel voorstellen dat die nieuwe office asociaal veel van je PC eist, heb het zelf nog niet echt kunnen testen, maar ik zou zeggen dat een Office PC niet zo heel krachtig hoeft te zijn.

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er zijn werkelijk genoeg reviews om al je vragen te beantwoorden. Je argument dat je geen review kunt vinden van de GA-MA69G-S3H lijkt mij ook niet geheel juist, de eerste hit van Google op dit typenummer levert namelijk al een review op.

Met andere woorden: ga op onderzoek uit. Er is genoeg te vinden. De Best Buy Guide vormt een schatkist vol informatie bij de keuze van je componenten. Zie ook: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

[ Voor 10% gewijzigd door Laurent op 05-07-2007 17:23 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.