Beste medetweakers,
Ik ben voor mijn vader, een simpel office pctje bij elkaar aan het zoeken. De PC moet puur office + windows XP draaien, Ik kwam zo op de volgende specs,
______
Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ Energy Efficient (AM2, 2,0GHz, 2x512KB, 65W, Tray)
Reden: Ik wil het budget houden, de X2 3600+ vind ik net een te kleine cache hebben.
______
Moederbord: Gigabyte GA-MA69G-S3H, 690G (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, Raid, 1394, VGA, HDMI)
Reden: Grote fan van gigabyte, werkt altijd bij mij. Nooit problemen en dit moederbord had leuke extra's zoals HDMI.
_____
Geheugen: 2x 512MB DDR2 533Mhz van Kingston
Reden: 1GB moet meer dan genoeg zijn voor office gebruik?
en dit heb ik nog liggen waar ik vanaf moet 
_____
HDD: 2x Western Digital 80GB WD800AAJS 8mb Sata2
Reden: Meer dan genoeg, op het moment krijgt mijn vader niet eens 40GB vol. Dus dit leek mij wel leuk + mirror systeem ivm. backup.
_____
Koeling: Arctic Cooling Freezer 64 Pro (+ Power Management, Socket 939 en AM2)
Reden: Ik gebruik ze zelf ook. Stil maar goed. (Geen overclock btw)
_____
de rest, DVD Brander van samsung el-cheapo kast + 400W voeding.
___
Mijn vragen:
Is de X2 3800+ goed of te sterk. Single core misschien toch beter voor Office gebruik?
Moederbord, Misschien een ander merk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik gelijk op gigabyte had gesorteerd. Ik kan geen reviews of dergeijke dingen vinden van dit type.
Harde schijven, misschien toch 16mb cache. Leek mij persoonlijk niet nodig. Maar voor office gebruik?
Geheugen, 533mhz is toch snel genoeg in dual channel voor office pc?
En compleet off-topic even:
Ik zoek voor mij zelf een kast waar standaard 4 s-ata brackets in zaten. Hij is een keer langsgekomen in de product review maar ik kan hem nergens meer vinden.
Alle hulp + adviezen, bij voorbaat dank.
Hamersma
Ik ben voor mijn vader, een simpel office pctje bij elkaar aan het zoeken. De PC moet puur office + windows XP draaien, Ik kwam zo op de volgende specs,
______
Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ Energy Efficient (AM2, 2,0GHz, 2x512KB, 65W, Tray)
Reden: Ik wil het budget houden, de X2 3600+ vind ik net een te kleine cache hebben.
______
Moederbord: Gigabyte GA-MA69G-S3H, 690G (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, Raid, 1394, VGA, HDMI)
Reden: Grote fan van gigabyte, werkt altijd bij mij. Nooit problemen en dit moederbord had leuke extra's zoals HDMI.
_____
Geheugen: 2x 512MB DDR2 533Mhz van Kingston
Reden: 1GB moet meer dan genoeg zijn voor office gebruik?
_____
HDD: 2x Western Digital 80GB WD800AAJS 8mb Sata2
Reden: Meer dan genoeg, op het moment krijgt mijn vader niet eens 40GB vol. Dus dit leek mij wel leuk + mirror systeem ivm. backup.
_____
Koeling: Arctic Cooling Freezer 64 Pro (+ Power Management, Socket 939 en AM2)
Reden: Ik gebruik ze zelf ook. Stil maar goed. (Geen overclock btw)
_____
de rest, DVD Brander van samsung el-cheapo kast + 400W voeding.
___
Mijn vragen:
Is de X2 3800+ goed of te sterk. Single core misschien toch beter voor Office gebruik?
Moederbord, Misschien een ander merk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik gelijk op gigabyte had gesorteerd. Ik kan geen reviews of dergeijke dingen vinden van dit type.
Harde schijven, misschien toch 16mb cache. Leek mij persoonlijk niet nodig. Maar voor office gebruik?
Geheugen, 533mhz is toch snel genoeg in dual channel voor office pc?
En compleet off-topic even:
Ik zoek voor mij zelf een kast waar standaard 4 s-ata brackets in zaten. Hij is een keer langsgekomen in de product review maar ik kan hem nergens meer vinden.
Alle hulp + adviezen, bij voorbaat dank.
Hamersma
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile