Ervaring 2e hands pc's?

Pagina: 1
Acties:

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Waarmee kan je tweede hands pc testen? (m.b.t. Videokaart, Harddisc ?)

Ik heb al gedacht aan software als: everest, om te kijken of er echt in zit wat belooft word, memtest86 om te kijken of geheugen nog goed is, cpu-z om te kijken of er geklooid is met de processor.

Maar is er ook software die kan kijken of de videokaart nog naar behoren presteerd? Dus of hij geen artifacts heeft in games of hij nog wel stock geclocked is. En is er software waarmee je kan testen of de harddisc nog heel is?

Heeft iemand ervaring met tweedehands pc's kopen, en waar letten jullie dan op bij het testen van de pc?

Graag suggesties

I don't hate you, I nothing you

Verwijderd

Google? Stress CPU, Stress GPU, Stress HD, Stress Memory.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
tweedehands blijft tweedehands, en van een pc kan je niet op 1-2-3 te weten komen of hij wel 100% ok is.
Ik heb zelf al een aantal tweedehandsjes gekocht, maar dit waren steeds afgedankte bedrijfscomputers waarin ik een nieuwe hdd gestopt heb en wat extra RAM. Die nieuwe hdd is omdat a) die oude pc's meestal een (te) kleine, trage hdd hebben, maar ook b) omdat een hdd nu eenmaal de component is die het meeste verslijt in een pc (en nog eens belangrijk is ook)

Ik huiver persoonlijk een beetje van mishandelde game-pc's, hoewel er vast honderden tweakers te vinden zijn die ooit naar alle tevredenheid een tweedehands gamepc gekocht hebben.

Anyway, imho is tweedhands altijd hetzelfde: als je de verkoper niet voldoende vertrouwt, laat je het beter meteen zo (maw als je zelf naar tooltjes moet grijpen, is dat meestal al geen goed signaal)

Verwijderd

Een keer een slechte gehad, voor de rest alleen maar positieve resultaten.

Bij de meeste wel een nieuwe harde schijf erin gezet; omdat inderdaad de oude herrie maken, traag en of klein zijn.

Ook belangrijk is om hem gewoon even open te schroeven en te kijken naar de hoeveelheid stof. Een PC die in rook heeft gestaan of in een stoffige ruimte is meestal ook eerder aan vervanging toe.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 16:29 ]