Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aqua PC

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-11 20:16
Ik zit al de enige tijd met het idee om een Aqua PC te bouwen. Dit houdt in een aquarium om een pc heen. Ik weet alleen niet of dit zo slim is. Water met elctronica mixen... dus kwam ik hier ff voor advies.

Het moet er zo ongeveer uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/7522/aquariumzd6.th.jpg

Voor de kast wilde ik de sunbeam plexiglas kast gebruiken. Voor een achter in en outtake fans voor optimale airflow. De aquarium moet natuurlijk ook verschoond worden dus is deze van de pc af te tillen.

Voordelen van dit zouden zijn:

- ziet er cool uit
- geluidsdempend

Nadelen:

-water met stroom
-minder koeling voor de pc aangezien er van de zijkanten nix bij kan komen
-geeft natuurlijk warmte af en visjes worden miss gek

Wat denken jullie? Zou dit mits goed uitgevoerd moeten lukken?
Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?
Is het misschien handiger oom het anders te doen? Zo ja, hoe?

Alvast bedankt,

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Zoiets is prima mogelijk, maar een aquarium van plexiglas blijft niet zo lang mooi.
Voor het aquarium zelf moet je eigenlijk glas pakken, anders is het na een paar weken lelijk geworden.

Ik zou dit topic 's een flink stuk doorlezen hierover (vergelijkbaar idee)
[CIP] Aquarium PC

• gebruikershaes
Oh ja vet tnx!

Verwijderd

je kunt het beste een gewone aquarium nemen, want die is beter te onderhouden.
ik heb zelf een aquarium pc gevuld met olie.

veel succes met je mod.

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
je kunt gerust plexiglas pakken!
ik weet niet hoe SA007 hierbij komt, maar zolang je geen algen met schuursponzen eraf hoeft te halen kun je gerust plexiglas gebruiken.(spreek uit ervaring)
Het is veel makkelijker te modden etc.
Voor het aquarium onderdeel kwa visjes/filter etc moet je mij ma ff aan de bel trekken, daar wil ik je graag mee helpen!
Denk je er wel aan dat het plexiglas sterk genoeg is!

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waterdicht maken ;)
-minder koeling voor de pc aangezien er van de zijkanten nix bij kan komen
Water koelt beter dan lucht, maar je hebt je PC natuurlijk niet onder water. Zie de link naar 'DE' aquariummod voor een creatieve oplossing voor zowel dit als bekabeling.
-geeft natuurlijk warmte af en visjes worden miss gek
Gewoon warmwatervisjes nemen en een warm- en koelelement erin, om de klappen van een game of een PC die uit staat op te vangen :)

• gebruikershaes
In die andere topic heb ik gezien dat de PC helemaal in het water zit. Dit wil ik niet, want ik wil er wel bij kunnen komen zondat dat ik ales uitlekaar hoef te halen. De oplossing voor bekabeling is idd goed gedaan, misschien kan ik daar wat mee, maar denk niet dat het nodig is.

Was van plan 8 mm plexiglas te gebruiken. Lijkt me sterk genoeg toch?

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 20:38

T1psY

Dumo-Technics

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:41:
ik heb zelf een aquarium pc gevuld met olie.
Visjes + olie :P

http://www.dumo-technics.com

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Water met stroom hoef je niet bang voor te zijn als je het gewoon goed dichtmaakt. Zorg ervoor dat de randen gewoon goed afgekit zijn, dan kan er weinig gebeuren (dat is namelijk precies wat ik doe met mijn watervalmod).

Verder is 8mm plexi wel stevig zat. Tevens is [How2] Lijmen met chloroform misschien wel interessant om eens door te nemen

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
8mm is érg dik hoor. Het zal het ongetwijfeld houden maar laat het dan wel op maat zagen :P Ik ben nu bezig met 5mm en dan met een decoupeerzaag maar ik ben gemiddeld een uur aan het zagen voor 1 flinke plaat. Steeds koelen omdat het anders aan elkaar smelt en het zagen zelf gaat gewoon ook niet snel omdat het zo dik is. Vijlen is al helemaal een ramp :X

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 10:10
TEAMIKKE schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 08:39:
8mm is érg dik hoor. Het zal het ongetwijfeld houden maar laat het dan wel op maat zagen :P Ik ben nu bezig met 5mm en dan met een decoupeerzaag maar ik ben gemiddeld een uur aan het zagen voor 1 flinke plaat. Steeds koelen omdat het anders aan elkaar smelt en het zagen zelf gaat gewoon ook niet snel omdat het zo dik is. Vijlen is al helemaal een ramp :X
Wellicht ligt het ook aan verschillende soorten plexi of de kwaliteit ervan, maar zaag je wel langzaam genoeg en niet met een te kleine tand? Als je erg langzaam zaagt smelt het namelijk niet. En vijlen gaat bij mij juist als een tierelier...

Wat betreft de aquapc, ik ben benieuwd. Ik heb al veel topics gezien van mensen met het plan, er waren er maar weinig die werkelijk zijn begonnen. Succes iig :)

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• gebruikershaes
Heh het is idd best lastig het te zagen. Heb het eerder geprobeerd met een decoupeerzaag voor CPU waterblok en het smolt idd aan elkaar als ik te snel ging. Heb het daarna met figuurzaag gedaan. Schiet niet op, maar wel makkelijk en lekker precies waardoor je achteraf maar heel weinig hoeft te vijlen/schuren.

Ik ga volgende week nog ff verder dingetjes onderzoeken en wellicht beginnen :)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Godric schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:25:
[...]

Wellicht ligt het ook aan verschillende soorten plexi of de kwaliteit ervan, maar zaag je wel langzaam genoeg en niet met een te kleine tand? Als je erg langzaam zaagt smelt het namelijk niet. En vijlen gaat bij mij juist als een tierelier...

Wat betreft de aquapc, ik ben benieuwd. Ik heb al veel topics gezien van mensen met het plan, er waren er maar weinig die werkelijk zijn begonnen. Succes iig :)
Ik heb opzich wel goede kwaliteit. Ik zaag niet te snel nee. Steeds een stukje, even een seconde wachten en dan weer verder. Sowiezo spuit ik die hele plaat nat. Dan gaat het wel redelijk. Een grotere tand zorgt voor barsten en daar zit ik niet op te wachten :P Ik hoef ook maar weinig te vijlen maar die tanden zitten zo vol met allemaal plastic. Dan weer even schoon maken enz. Kost een hoop tijd.
Pagina: 1