Weet niet zeker of deze vraag hier thuis hoort want het is mijn eerste keer hier. Ik zit met een probleem namelijk:
Ik heb een nieuwe voeding aangeschaft vanwege het kopen van een zwaardere videokaart.
(Geforce 8800GTS 320mb OC)
Ik ben van een standaard Aopen ATX 350 Watt PSU met een 24 pins mobo stekkertje naar een Coba 500 DX 470 watt PSU gegaan.
Maar het probleem is dat deze nieuwe voeding een 20 pins ATX stekkertje heeft en mijn moederbord een 24 pins stekkertje.
Nu heb ik er dus wel een 20 naar 24 pins verloop stuk er bij gekregen, maar na deze aangesloten te hebben op mijn Mobo gebeurt er bij een poging mijn pc aan te zetten niks alleen het powerlampje van het moederbord gaat branden en meer niet.
Ook de 4 pins voeding in het moederbord voor de processor is aangesloten.
Het gaat om het moederbord: Asus A8N-E S939 PCI-e
Ik heb de nieuwe 470 watt PSU getest op een oudere pc met een 20 pins moederbord slot en daar werkte hij dus perfect.
Details oud systeem:
Mobo: P4VP-MX S478
CPU: Intel Celeron
Vga: ATi 9000pro 128mb
RAM: 512mb
Ik heb gelezen dat je die 20 pins ATX stekker ook in de 24 pins moederbord kunt drukken, helemaal naar de rechterkant van het ATX slot maar dit geeft bij mij ook geen resultaat.
Waar het misschien aan kan liggen:
Het 20 -> 24 pins stekkertje. Het bleek namelijk dat er na het monteren een aantal kabels los zaten, zo'n stekker is niet zo technisch ingewikkeld dus ik heb ze weer terug op de juiste plaats gedrukt, denk ik. Maar helaas was dit ook zonder resultaat.
Dit is het draadjes schema hoe het er nu uit ziet (getekend in paint, ff goed kijken ivm spiegelbeeld):

Link schema Atx voltages: klik
Ze komen dus aardig overeen met het schemaatje in de link.
Details van de nieuwe voeding:

Pc :
Mobo: Asus A8N-e NForce 4
Vga: XFX 6600GT pci-e 128mb -> toekomstig 8800GTS Oc 320mb
Cpu: AMD 64 4000+ S939
RAM: 1024MB -> toekomstig 2 GB
Wat kan nu dus het probleem zijn, de voeding of het verloop stekkertje?
Of kan mijn moederbord niet op een 20 pins Psu draaien?
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp.
Ik heb een nieuwe voeding aangeschaft vanwege het kopen van een zwaardere videokaart.
(Geforce 8800GTS 320mb OC)
Ik ben van een standaard Aopen ATX 350 Watt PSU met een 24 pins mobo stekkertje naar een Coba 500 DX 470 watt PSU gegaan.
Maar het probleem is dat deze nieuwe voeding een 20 pins ATX stekkertje heeft en mijn moederbord een 24 pins stekkertje.
Nu heb ik er dus wel een 20 naar 24 pins verloop stuk er bij gekregen, maar na deze aangesloten te hebben op mijn Mobo gebeurt er bij een poging mijn pc aan te zetten niks alleen het powerlampje van het moederbord gaat branden en meer niet.
Ook de 4 pins voeding in het moederbord voor de processor is aangesloten.
Het gaat om het moederbord: Asus A8N-E S939 PCI-e
Ik heb de nieuwe 470 watt PSU getest op een oudere pc met een 20 pins moederbord slot en daar werkte hij dus perfect.
Details oud systeem:
Mobo: P4VP-MX S478
CPU: Intel Celeron
Vga: ATi 9000pro 128mb
RAM: 512mb
Ik heb gelezen dat je die 20 pins ATX stekker ook in de 24 pins moederbord kunt drukken, helemaal naar de rechterkant van het ATX slot maar dit geeft bij mij ook geen resultaat.
Waar het misschien aan kan liggen:
Het 20 -> 24 pins stekkertje. Het bleek namelijk dat er na het monteren een aantal kabels los zaten, zo'n stekker is niet zo technisch ingewikkeld dus ik heb ze weer terug op de juiste plaats gedrukt, denk ik. Maar helaas was dit ook zonder resultaat.
Dit is het draadjes schema hoe het er nu uit ziet (getekend in paint, ff goed kijken ivm spiegelbeeld):

Link schema Atx voltages: klik
Ze komen dus aardig overeen met het schemaatje in de link.
Details van de nieuwe voeding:

Pc :
Mobo: Asus A8N-e NForce 4
Vga: XFX 6600GT pci-e 128mb -> toekomstig 8800GTS Oc 320mb
Cpu: AMD 64 4000+ S939
RAM: 1024MB -> toekomstig 2 GB
Wat kan nu dus het probleem zijn, de voeding of het verloop stekkertje?
Of kan mijn moederbord niet op een 20 pins Psu draaien?
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp.