Asus 8800GTS 320mb pci-e voedingsstekker

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 10:25
Ik las dat er voor een pci-e videokaart een aparte stekker voor de voeding nodig is. Nou heb ik nog een oudere voeding (Tagan 380w) die heel misschien nog krachtig genoeg is voor deze kaart, maar die heeft dus niet de PCI-e 6 pins stekkertje.

Nou vroeg ik me af, zit er bij deze videokaart in de doos een soort verloopstekkertje van molex naar die 6pins bij? Als dit niet het geval is, kan ik dan beter een hele nieuwe voeding kopen, of een verloopstekkertje?

Facts don't care about your feelings

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:45
Bij die van asus zitten ze er wel bij

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik weet niet hoe de rest van je systeem er uit ziet, maar ik denk dat je beter een hele nieuwe voeding kunt halen. Dit niet alleen om het stekkertje, maar ook om een leuke marge in de leverbare watts (zodat je niet volgend jaar weer iets moet kopen, of nog eerder), en het feit dat er nieuwere aansluitingen bij zitten. Niet enkel voor de videokaart, maar ook meteen voor SATA schijven, moederborden met nieuwere aansluitingen, en nog meer.

Bij de kaarten met 6-polige stekker die ik in handen heb gehad zat er geen verloop bij trouwens. Bij de voedingen (zowel modulair als niet-modulair) wel.

• YoshiBignose
ok bedankt. volgens lammers zitten ze bij asus er wel bij, dus dat scheelt. ik kijk gewooon even op mijn voeding het aan kan, is best goeie hoor :)

ja, een nieuwe voeding is wel handig idd, maar dan wil ik gewoon eerst nog even kijken of het hiermee werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door YoshiBignose op 05-07-2007 15:49 ]

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 16:52

Jesse99

Everything's Tweakable!

Is zeker een goede voeding, het punt is of het aantal ampères dat deze op de 12V lijnen levert toekomt voor je complete systeem inclusief deze videokaart.

En verloopstukjes van molex naar PCI-E worden vaak meegeleverd, bij mijn MSI zaten ze ook erbij.

New pc under construction...

• YoshiBignose
oke, dat stekkertje zit er inderdaad bij. ik zit nu alleen met een heel ander probleem (zie PM&G) :'(

Pagina: 1