PC crashed na opstarten (na installatie Trust 5.1 soundcard)

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb gisteren een 5.1 hoofdtelefoon gekocht en ineens ook een 5.1 surround sound geluidskaartje van Trust (€15). Ik heb het kaartje in het PCI slot geplaatst en opgestart, en alles gaat goed tot ergens halverwege de installatie van de drivers. De pc toont hééél even een BSOD en reboot dan.

Ik heb verschillende keren door herstelpunten teruggegaan naar de configuratie voor het aansluiten van de kaart, maar elke keer ik de kaart installeerde (zij het via setup.exe of door apparaatbeheer) was er een probleem. Soms crashte hij al tijdens de installatie, en als hij dat niet deed dan crashte hij na 15 seconden als ik opnieuw opstartte.

Ik heb in het BIOS de ingebouwde AC97 geluidskaart uitgeschakeld zoals gevraagd door de handleiding. Op de Trust site was geen update van drivers te vinden (enkel de oorspronkelijke drivers staan online). Door in veilige modus de kaart uit te schakelen bij apparaatbeheer of de kaart fysiek te verwijderen start de pc wel terug normaal op.

Waaraan zou dit kunnen liggen?

Ives

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan zijn dat die kaart niet compatible is met je systeem of ergens een conflict geeft. Duw het ding eens in een ander slot of probeer eens een andere driver voor die chipset (dus niet de trustdriver, maar eentje van de fabrikant van de audiochip).

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mijn excuses, ik heb men topic in het verkeerde subforum gepost, ik was even tijdelijk vergeten dat daar een subforum voor was. Sluit deze, dan post ik een nieuw topic met dezelfde inhoud in Audio.
Volgende keer kun je beter een move aanvragen hoor, maarja, nu is het kwaad al geschied.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.