Toon posts:

C2D (Stock) 50 graden idle...

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik heb sinds kort het volgende systeem:

Processor: C2D E4400 + Artic Pro 7
Moederbord: Gigabyte DS3 P965
Kast: Sonata II (+ 450W SmartPower)
GPU: Sapphire X1950Pro
Geheugen: 2048mb ddr2 pc5300
Harde schijf: Spinpoint T166 320gig

Aangezien ik aan de slag wilde gaan met OC'en, ben ik vooraf eerst wat programma's gaan installeren zoals cpu-z, orthos, tat, super pi.. je kent het wel.

Nu schetste mijn verbazing dat er nogal wat temperatuur verschillen zijn. Na een herstart (na stressen) geeft mijn bios als CPU temp ongeveer 30 graden aan. Als ik daarna windows opstart... naja: zie bijgevoegde afbeelding.

Zowel TAT als CoreTemp geven Idle temperaturen van rond de 50 graden aan, alleen SpeedFan presteert het om standaard 20 graden lager te zitten.

Het lijkt me niet dat de artic pro verkeerd erop zit, als ik de computer koud opstart, begint die pas na 3 - 4 min wat te blazen en geeft de bios als temperatuur rond de 22-23 graden aan, dus die heatsink werkt prima imho.

Van welke temperaturen moet ik nu uitgaan? En wat kan ik doen om wel de juiste waarden te krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://www.nathanhartman.nl/vreemd1.JPG

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-01 15:35
Stress je CPU eens en voel met je vinger of de heatsink ook echt warm is. Op zon 40 graden ligt de pijngrens.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 21:08
Baiko schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:39:
Stress je CPU eens en voel met je vinger of de heatsink ook echt warm is. Op zon 40 graden ligt de pijngrens.
Je lichaam is 37 graden dus denk niet dat op 40 graden pijngrens zit.. En bovendien zat ik wel eens in een jacuzzi waarbij het water 42 graden was :x

Denk dat de pijngrens eerder op 70 a 80 zit

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

1) layout- en laadtijdverneukende pics zijn ongewenst. Graag *zelf* naar max 600p breed resizen. En dan nog, het gaat nota bene om een paar getalletjes. Pics posten is volstrekt loos voor iets wat minder tikwerk dan de URL van je pic zou hoeven kosten :o
2) vragen over Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen horen daar en niet hier...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.