PC wil niet meer na verplaatsing

Pagina: 1
Acties:

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb net mijn PC moeten verplaatsen in verband met een verbouwing van de kamer. Hier heb ik gewoon alle kabels eruitgehaald de PC verplaatst naar de nieuwe plek (5 meter verder) en de kabels er weer in gedaan. Nu komt het vreemde. Hij wil niets meer doen.

Als ik mijn PC nu aanzet gaan alle fans draaien behalve die van de processor (boxed 3200+ venice). Hij geeft geen piepjes en ik krijg met geen mogelijkheid beeld. Ik was eerst bang dat mijn videokaart het niet meer deed (XFX 6800GT). Dus had ik even de videokaart van een andere PC gebruikt om te kijken of het daarmee wel lukte (Sapphire X700). Met deze videokaart was er helaas ook geen beeld. Helaas heb ik geen on-board videokaart dan zou ik het zeker kunnen weten.

Daardoor denk ik nu dat mijn processor is overleden. Is er iemand die dit kan bevestigen of iemand die nog tips heeft over wat ik nog proberen?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:06

_Apache_

For life.

Harde schijf toont ook geen activiteit?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• n0isH
Hoe zou je dat gemakkelijk kunnen controleren?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het lijkt me sterk dat je CPU is overleden, als je je kast verplaatst. Ik vermoed dat er een of meerdere kabels los zit Denk aan voedingskabels, SATA/IDE kabels etcetc.

Oftewel, even alle kabels in je kast nalopen!

[ Voor 55% gewijzigd door Kurios op 05-07-2007 14:33 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik denk eerder je mobo. Aangezien die je CPU fan aanstuurt en die niet meer werkt. Heb je toevallig tapijt oid? Statische elektriciteit is een goede kanshebber in dit geval vrees ik. Sowiezo niet te lang zonder CPU fan draaien aangezien dan de CPU wel doorbrandt.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:06

_Apache_

For life.

n0isH schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:31:
Hoe zou je dat gemakkelijk kunnen controleren?
Dat hoor je, of blijft het - op de fans na - stil?

Wellicht maakt je videokaart slecht contact, dit heb ik namelijk ook wel eens gehad..
Eruit halen, zachtjes afblazen/ borstelen / vegen en weer in plaatsen..

[ Voor 27% gewijzigd door _Apache_ op 05-07-2007 14:35 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• n0isH
Hij is de laatste keer geboot op een tapijt ja :X

Is mijn PC dan voorgoed dood of zijn er dan een paar onderdelen kapot?

De kabels in mijn kast heb ik allemaal al nagelopen toen ik die andere videokaart had geprobeert.
Ik ga denk ik gewoon alles even loshalen en opnieuw in elkaar zetten dan...

[ Voor 41% gewijzigd door n0isH op 05-07-2007 14:38 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:33
Heb je de pc al eens op een andere wandcontact aangesloten? Wil ook nog weleens verschil maken.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Lijkt erop of je moederbord geen spanning heeft. MEestal zit er een controle ledje op je moederbord. Brand die ook niet?

• n0isH
Judaz schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:37:
Lijkt erop of je moederbord geen spanning heeft. MEestal zit er een controle ledje op je moederbord. Brand die ook niet?
Als het een groen ledje is dan brand hij.

En hij zit nu niet op een wandcontact maar op een verdeelstekker.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Dan staat er in ieder geval spanning op, neemt niet weg dat de voedingsstekker er niet goed op kan zitten.

Triple check eerste alle kabels,

Controle of je cpufan kapot is, is die kapot dan kan je processor kapot zijn.

werkt dat niet dan kun je alle kaarten verwijderen (behalve vga als je die niet onboard hebt). Schijven/ usb zaken loskoppelen en kijken of je een biosscherm krijgt.

• Kurios
  • Niet online
n0isH schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:34:
Hij is de laatste keer geboot op een tapijt ja :X
toch wel in de kast he? Want is betwijfel dat als je je pc start(in een kast) op tapijt, dat hij het dan niet doet. Hier staan al mijn pcs op tapijt :)

Anders kan je altijd even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter proberen

• n0isH
Ik heb net alles ontkoppeld, en zo kaal mogelijk geboot (vid kaart , proc , geheugen). De cpu fan draait inmiddels wel (gewoon via het moederboard) maar nog steeds geen beeld...

• Kurios
  • Niet online
n0isH schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:06:
Ik heb net alles ontkoppeld, en zo kaal mogelijk geboot (vid kaart , proc , geheugen). De cpu fan draait inmiddels wel (gewoon via het moederboard) maar nog steeds geen beeld...
oke, dan ben je al iets verder. Weet je zeker dat je videokaart goed erin zit? Powerconnector evt op de videokaart aangesloten? DVI/VGA juist aangesloten?
Heb je evt een PCI videokaart die je kan proberen?

Probeer eens te booten zonder Videokaart en zonder geheugen, krijg je dan piepjes? Zoja, geheugen inprikken en opnieuw booten.

Probeer op die manier steeds meer aan te sluiten totdat je het 'probleem' vind.

• n0isH
Als ik boot met alleen de processor krijg ik piepjes, wanneer ik er geheugen of mijn videokaart bij doe krijg ik niks meer.

Verwijderd

Al gechecked of je monitor niet kapot is...

Anders gok ik op de voeding of geheugen, als je meerdere reepjes hebt test ze allemaal eens in verschillende sloten. Als je een multimeter hebt kun je ook even de spanningen meten op de 12V lijnen..

• Kurios
  • Niet online
n0isH schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:22:
Als ik boot met alleen de processor krijg ik piepjes, wanneer ik er geheugen of mijn videokaart bij doe krijg ik niks meer.
probeer eens ander geheugen te plaatsen. Of kijk eens of een ander systeem je geheugen wel slikt.

• n0isH
Maar als je geheugen het niet doet moet je toch nog wel gewoon in de bios kunnen komen?
Pagina: 1