Toon posts:

Pc kan Ipod/hardware niet vinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.482 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe iPod gekocht, dus ik iTunes enzo geinstalleerd (niet iTunes 7, want die gaf een foutmelding toen hij bezig was met Quicktime installeren. Iets met een sleutel waar ik niet bij kon komen(?)) Toen heb ik een iPod Cd geleend van een vriend van me (bij mijn iPod zat er geen cd bij, kwam wel bij de Dixons vandaan) en iTunes/Quicktime geinstalleerd (een versie of twee versies voor de nieuwste iTunes versie)
Dus toen heb ik al mijn muziek in iTunes gezet wat ik op mijn iPod wilde hebben, en ik was klaar om alles erop te zetten.

Als de iPod in de USB wordt gestoken, zou iTunes meteen alle muziek erop moeten zetten, helaas gebeurt dit niet als ik de iPod erin doe, erger nog, hij ziet de hele iPod niet volgens mij. Geen teken van een aangesloten iPod.

Ik heb de iPod USB ook al in mijn keyboard USB gestopt (dus de USB in de Pc waar de keyboard eerst in zat, niet de USB op het keyboard), waarvan ik zeker wist dat hij het deed (omdat mijn keyboard het doet lijkt me dat de Usb poort het doet ^^). Ook hier gaf hij geen reactie, dus ik zoeken op google, en kreeg iets binnen dat meerdere iPods dit hadden en dat je je iPod moest resetten en dat hij het dan wel zou doen. Alleen voordat ik hem ging resetten, heb ik hem ook even getest op mijn laptop, en daar meteen: Nieuwe hardware gevonden: iPod, dus aan de iPod ligt het niet lijkt me.

Bij apparaatbeheer staat er niks, en bij Computerbeheer> Opslag ook niks wat te maken heeft met een iPod.
Heb ook geprobeerd om de Ipod erin te doen en dan opnieuw op te starten, ook dan geeft hij geen reactie.

Ik draai op Windows XP en mijn Usb poorten zijn volgens mij 1.0 (weet ik niet zeker, maar dacht van wel). Aan mijn verkoper bij de Dixons vroeg ik al of het problemen zou opleveren dat iPod 2.0 is, en ik ervan uitging dat ik minder had, maar hij zei van niet.

Dit probleem had ik ook met mijn Externe 500gb harde schijf, die vindt mijn pc ook niet als ik hem erin stop, de externe harde schijf en iPod heb ik beide geprobeerd op mijn laptop, en daar werden ze wél gevonden.

Kan iemand me alsjeblieft helpen en vertellen waarom mijn pc de iPod en de externe harde schijf niet kan vinden/niet herkent?

M.v.g. Vip3r^

p.s. nog @ Gonadan, je bedoelt een Livecd van mijn iPod? En waar vind ik de instellingen voor externe opslagapparaten, heb al zitten zoeken, maar kan het echt niet vinden :X

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Er zat geen Cd bij je iPod? heb je dan een iPod nano?

En welke foutmelding gaf iTunes bij het installeren dan?

Ik denk dat de oude iTunes die jij geinstalleerd hebt, niet met de nieuwe iPods werkt.

Verwijderd

iPod nano 2G (waarschijnlijk wat jij hebt gekocht aangezien 1g nauwelijks meer wordt gekocht. 2g is de nano zonder achterkand van ijzer) heeft standaard geen cd bijgeleverd, daarom zit ie ook in een klein doosje. iTunes moet je gwn downloaden.

Met mijn iPod gebruikte ik QuickTime niet eens dus probeer eens iTunes te dlen en installen zonder QT te installeren? Misschien doet ie het dan wel.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de iPod nano 2e generatie.

Als ik iTunes 7 wilde instaleren stond er iets met een sleutel waar ik niet bij kon komen. (lijkt erop dat ik niet genoeg rechten heb, wat me overigens sterk lijkt aangezien ik beheerder van de comp ben). (Kan helaas niet meer de precieze foutmelding geven omdat ik nu al een andere versie Itunes erop heb staan).

Heb nu dus een iets oudere iPod, maar nu heeft het niks met mijn iTunes/iPod te maken, want mijn computer vindt de hele iPod niet. Mijn laptop vindt hem wel, en daar staat helemaal geen iTunes op.

En ik kan iTunes niet installen zonder Quicktimes, want QT is een vereiste voor itunes staat er.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 17:42 ]

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-02 11:44
offtopic:
Het is iPod en iTunes en dus geen Ipod of I-pod

Verwijderd

Topicstarter
heb het ge-edit ;) ^^

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 17:45 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi Ricksel01, welkom op GoT :)

Helaas moet ik je topic sluiten, omdat het niet helemaal voldoet aan wat we hier op GoT verwachten van een nieuw topic :) Ik raad je aan om Algemene gedragsregels (Netiquette) nog 'ns goed door te lezen, om te zien wat er van je wordt verwacht.

Om je toch wat op weg te helpen, in je topic start beschrijf je twee problemen:
  1. Je computer herkent geen USB apparaten
  2. Je kunt iTunes niet installeren door een foutmelding
Om je iPod te laten werken, moet hij minimaal door de computer worden herkend. Aangezien er meerdere USB apparaten zijn die niet door je computer worden herkend, en deze wel worden herkend door een andere computer, is het logisch om te concluderen dat het probleem bij de computer ligt. Het kan dan een hardware of een software probleem zijn. Je geeft niet aan wat voor hardware je hebt, dus het is lastig om hier een uitspraak over te doen. Om dit uit te zoeken, kun je zoals diob_b in je eerder gesloten topic al aangaf een LiveCD downloaden, zoals bijvoorbeeld Ubuntu of Knoppix. Mocht het met een LiveCD niet werken, dan heb je een hardware probleem en moet je met vraag 1 in Processors, Mobo's & Geheugen zijn.

Mocht het met een LiveCD wel werken, dan heb je een software probleem, en moet je met vraag 1 in Windows Clients zijn.

Maar voordat je een topic opent, moet je eerst zelf naar een oplossing zoeken. Als je bijvoorbeeld via de forum search zoekt naar "windows xp usb herkent", vind je al heel veel topics met aanwijzingen voor een mogelijk oplossing. Pas als je dat gedaan hebt, en het heeft niet geholpen, dan mag je een nieuw topic openen. Vermeld daar dan wel, wat je allemaal hebt gedaan, en wat niet werkte.

Voor wat betreft vraag 2 is het lastig om je te helpen, omdat je een vage omschrijving van de foutmelding en niet de exacte beschrijving. Toch is er met de weinig informatie die je geeft, al het een en andere te vinden. Als je bijvoorbeeld bij Apple Support zoekt naar "itunes registry", vind je twee artikelen met een mogelijke oplossing:Mochten deze oplossingen niet werken, dan mag je een topic in Apple Talk openen. Ook hier geldt: eerst zelf zoeken en uitproberen. Als je bijvoorbeeld zoekt naar "itunes registry", vind je een aantal topics met mogelijk oplossingen.

Als je het bovenstaande allemaal doet, zul je zien dat je veel problemen zelf kunt oplossen. Mocht je het allemaal teveel moeite zijn om het zelf uit te zoeken, dan ben je op dit forum niet op de goede plek. In dat geval kun je beter bij websites als iksnaphetniet, BeginnersWeb of Helpmij je probleem neerleggen :)

Overigens heb je minimaal iTunes 7 nodig om een iPod Nano 2nd generation te laten werken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.