Asus P5W DH Deluxe sata raid aansluiting vraagje...

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
Eigenlijk een hele korte vraag :+

Kan ik de 2 sata raid connectors onderaan dit moederbord (EZ_RAID1 en EZ_RAID2) ook zo instellen dat ik er gewoon een normale HDD setting op kan doen (dus niet in raid) of 2 optische drives?

In de pdf handleiding staat wel hoe je raid 0, 1 en 5 enzo moet maken op dit moederbord maar niet of het ook mogelijk is om in (niet raid) te werken en er bijvoorbeeld 2 sata branders op aan kan sluiten.

En kan dit ook met de SATA_RAID1 connector op het moederbord achter de externe audio connectors...?
Ik las iets dat deze samengaat met de externe sata maar ik vind dit alles nogal brak omschreven in de handleiding... 8)7

Alvast bedankt! _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Ik heb dit moederbord niet in mijn bezit maar heb me een tijdje geleden wel in de mogelijkheden verdiept omdat ik hem misschien wil gaan gebruiken voor een upgrade.

Wat ik me kan herinneren kan je als je een van de poorten onderaan het bord gebruikt alles aansluiten wat je wilt. Ga je twee apparaten aansluiten dan zal de SIL chip proberen deze in raid te zetten. Ik dacht dat voor de 'verdwaalde' poort bij je audio aansluitingen geldt dat je daar gewoon alles aan kan sluiten wat je wil. Maar wat houdt je tegen om het te proberen? Of heb je net als ik het mobo niet en denk je alleen nog over de aanschaf?

Gemberthee: water met een smaakje.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
Ja ik heb het moederbord al wel, maar ben nog niet begonnen met bouwen.

Ik wacht nog even voordat ik dit echt 100% zeker weet want als het wel kan hoef ik geen extra SATA kaart te kopen en dan kan ik een tv kaart aanschaffen aangezien er nog maar 1 PCI vrij is.

Vandaar dat ik dit eerst wil weten want dan is het 't één of 't ander :)

[ Voor 9% gewijzigd door crack_en_hack op 05-07-2007 20:05 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens mij kan je de onderste 2 poorten gebruiken door een jumper om te zetten , staat als het goed is aangegeven op t mobo, maar ik zou me kunnen vergissen.

Op die verdwaalde poort kan je idd ook nog wat aansluiten zolang de andere sloten gebruikt zijn, maar tis al enige tijd geleden dat ik de kast open had dus pin me dr niet op vast :P

• jointb2h
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-05 08:53
Je hoeft geen RAID config te gebruiken.

je moet zorgen dat in je bios onder de IDE Configuration niet de SATA optie gekozen is (volgens mij gewoon op IDE)
Dit is ook volgens mij de standaard waarde van je bios.

SATA_RAID1 optie durf ik niet te zeggen

[ Voor 9% gewijzigd door jointb2h op 06-07-2007 08:27 ]