Toon posts:

Home Cinema Set SC-PTX7

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Home Cinema Set naast mijn plasma scherm (50PV70).
Mijn voorkeur ging uit naar een 5.1 surround set maar nu kwam ik deze tegen:

http://www.hdtvnieuws.nl/...nema-systeem-introductie/

Het gaat hier om een set met "maar" twee speakers (2.1). Zou deze set het geluidsniveau halen van een originele 5.1 set of zou je hier toch kwaliteit mee inleveren?
Ik ben niet echt een voorstander van een huis vol speakers dus dan zou dit een erg mooi alternatief zijn!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 15:42
Over de kwaliteit van het geluid van die set kan ik niks zeggen en een vergelijking met een 5.1 set is moeilijk te maken(er zijn duizenden van die setjes).

Wat ik je wel kan vertellen is dat je de surround effecten niet gaat merken. Hoe hard Bose ook reclame maakt voor hun 321 systeem het zal nooit werken...

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:42:
Ik ben op zoek naar een Home Cinema Set naast mijn plasma scherm (50PV70).
Mijn voorkeur ging uit naar een 5.1 surround set maar nu kwam ik deze tegen:

http://www.hdtvnieuws.nl/...nema-systeem-introductie/

Het gaat hier om een set met "maar" twee speakers (2.1). Zou deze set het geluidsniveau halen van een originele 5.1 set of zou je hier toch kwaliteit mee inleveren?
Ik ben niet echt een voorstander van een huis vol speakers dus dan zou dit een erg mooi alternatief zijn!
Kom net van het plasma forum, waar mijn interese voor dit setje al werd gewekt als aanvulling op de (toekomstige ) 37PV70. Ben nl op zoek naar een receiver die kan upscalen, een netwerkaansluiting heeft en iPod ondersteuning biedt. Kom je al gauw op een Yamaha rx-v2700 of Denon uit. Beiden duurder dan dit setje, en bovendien zonder speakers, die ongeveer hetzelfde moeten kosten.

Zie echter nu pas dat het een 2.1 receiver is. Das dan wel weer jammer. Ben op zich niet zoon voorstander van alles-in-1 systemen, maar als Panasonic een vergelijkbare 5.1 set uitbrengt, ben ik wel erg geinteresseerd.

Verwijderd

Topicstarter
Zou zo'n 2.1 set echt zoveel minder zijn qua surround dan een 5.1? Heb nog nooit een surround set gehad dus vandaar mijn vraag.

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-02 10:48
Ik las dat deze set upscaling doet naar 1080P maar ik heb een HD-ready TV dus geen 1080P. Hoe gaat hij daarmee om, kun je dat bijvoorbeeld instellen op 720P of 1080i?

En een vraagje over de HDD die erin zit. Ik heb al 2 apparaten staan met een HDD, is het mogelijk de HDD uit te schakelen als je deze niet gebruikt in de PTX7? Of staat de HDD standaard altijd aan?

Verwijderd

Ik was van de week in de mediamarkt, En ik ging dit systeempje even beluisteren :http://www.bose.nl/NL/nl/home-entertainment/home-cinema/dvd-systems/321/index.jsp

en ik kan je zeggen dat het erg goed klonk. vooral voor een 2.1 systeem.

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-02 10:48
Maar wel een heel andere prijsklasse... En het heeft nogal weinig met dit topic te maken :/

[ Voor 40% gewijzigd door virtualjoe op 02-08-2008 17:55 ]

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Er zijn ook mensen hier met een andere mening over dat setje... :+
Maar voordat het weer uitmondt in een Bose-anti-Bose discussie: dat is zoals gezegd een andere prijsklasse en niet echt bruikbaar voor de TS. Wel fijn dat jij het mooi vindt. Ga je die kopen?

Verwijderd

Ga je die kopen?
ja waarschijnlijk wel
Pagina: 1