Toon posts:

Camera's niet bereikbaar via switch

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier in een projectje een 12tal camera;s axis geinstalleerd. Deze allemaal stuk voor stuk geconfigureerd en een ipadres toegewezen.
Nu is het probleem dat als ik ze aan de switch (Linksys 24 poorts) koppel ze niet te bereiken zijn. 1tje wel (toevallig? de dichtstbijzijnde). Een programmaatje van Axis dat de camera's zoekt op het netwerk ziet het grootste gedeelte van de camera's wel, maar ze 'home page' van de camera is niet te bereiken. ook het pingen van de ip adressen werkt niet.

Heeft iemand enig idee??

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat kabel te lang zijn? dat je daardoor geen signaal krijgt?

hoe lang mogen ze maximaal zijn?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
maximale lengte cat5(E) = 100m

ik vind zelf 90meter al genoeg om er in ieder geval een switch tussen de duwen

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
Zijn dat PoE (power over ethernet) camera's? m.a.w. krijgen de camera's stroom via de utp of zit er een externe voeding aan vast?

in geval van het 1e: levert de switch voldoende stroom aan álle camera's en/of staat PoE voor alle switchpoorten juist geconfigureerd?

what is your major malfunction???

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
De kabels die je getrokken hebt naar de camera's toe, zijn die volgens de juiste kleurcode geknepen?

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:00:
De kabels die je getrokken hebt naar de camera's toe, zijn die volgens de juiste kleurcode geknepen?
ja dit is door een installatiebedrijf gedaan en zijn ook getest...

Verwijderd

Topicstarter
It-er schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:29:
Zijn dat PoE (power over ethernet) camera's? m.a.w. krijgen de camera's stroom via de utp of zit er een externe voeding aan vast?

in geval van het 1e: levert de switch voldoende stroom aan álle camera's en/of staat PoE voor alle switchpoorten juist geconfigureerd?
nee hebben externe voeding....

• Gdsur5all
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-03 14:16
Heb je ook een DHCP server ergens staan?
hoe krijgen ze ander hun ip adres.
Mogelijk krijgen ze allemaal het zelfde standaar ip adres.
foutje: Hoe heb je die hun ip adres laten toewijzen?
en wat is de gateway in je netwerk?

[ Voor 26% gewijzigd door Gdsur5all op 05-07-2007 15:33 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Kan je niet in je router kijken in je Device List? Daar staan al je verbonden poorten met MAC adressen. Als ze daar niet bijstaan dan is iets goed mis met je kabels of router.

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:35:
Kan je niet in je router kijken in je Device List? Daar staan al je verbonden poorten met MAC adressen. Als ze daar niet bijstaan dan is iets goed mis met je kabels of router.
geen router aanwezig. de camera's hebben allemaal handmatig een ip adres toegewezen gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
het gekke is ook dat ze dus wel staan in het programma van Axis (IP utility) maar niet te bekijken zijn. en sommige staan even in de lijst van gevonden camera's en verdwijnen na een aantal seconden weer.

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
even open deuren intrappen:

Routering?

Ik kan me voorstellen dat dat Axis programmatje een broadcast uitstuurt en dus geen routering nodig heeft. Welke IP adressen hebben de camera's en welke default gateway?
En is de route richting de camera's in orde?

Verwijderd

Topicstarter
bazkar schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:23:
even open deuren intrappen:

Routering?

Ik kan me voorstellen dat dat Axis programmatje een broadcast uitstuurt en dus geen routering nodig heeft. Welke IP adressen hebben de camera's en welke default gateway?
En is de route richting de camera's in orde?
het is een gesloten netwerk...gateway staat ingesteld op de server (dus waar de beelden worden bekeken en opgenomen.). de server heeft ip adres 192.168.0.1 de camera's van 192.168.0.90 t/m 101

hoe bedoel je de route richting de camera's?

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 20:58
Heb je al geprobeerd de camera's één voor één te benaderen? Dus alles loskoppelen en elk los erin steken en testen. Of met de laptop en een kabeltje (al dan niet cross, geen idee wat je erin moet steken) langs de camera's gaan en testen. Dan kun je in ieder geval kabel problemen uitsluiten.

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

Topicstarter
Mr.B schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:04:
Heb je al geprobeerd de camera's één voor één te benaderen? Dus alles loskoppelen en elk los erin steken en testen. Of met de laptop en een kabeltje (al dan niet cross, geen idee wat je erin moet steken) langs de camera's gaan en testen. Dan kun je in ieder geval kabel problemen uitsluiten.
op die manier heb ik ze ook geinstalleerd. rechtstreeks ging niet, dus met dezelfde swicht als die nu gebruikt wordt alle camera's langsgegaan en met de laptop de camera's ingesteld.
uiteindelijk aangesloten aan de kabels die er lagen en de kabels in de swich. laptop aan de switch gehangen maar verder dan 2 camera;s kom ik niet.

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:55:
[...]

het is een gesloten netwerk...gateway staat ingesteld op de server (dus waar de beelden worden bekeken en opgenomen.). de server heeft ip adres 192.168.0.1 de camera's van 192.168.0.90 t/m 101

hoe bedoel je de route richting de camera's?
Ok, de camera's hebben 192.168.0.x en de server 192.168.0.1 De camera's hebben de server als default gateway. Allemaal mooi.

Vanaf waar probeer je de camera's te pingen? Vanaf de server? Vanaf een werkstation? Zit dat werkstation in hetzelfde netwerk (dus 192.168.0.x)? (Wat is het subnetmasker op de camera's en op de server? Ik neem aan 255.255.255.0?)

Als de server de camera's niet kan pingen (en het subnet is in orde) dan is er de mogelijkheid dat er op switchniveau iets mis gaat. Omdat de AXIS applicatie de camera's wel ziet (af en toe?) zou het kunnen zijn dat er een probleem is op laag 2. Wat zijn de mac-adressen van de camera's en zie je die wel terug in de arp tabel van je server? Als je een machine in hetzelfde ip plan aan de switch hangt waar ook camera's aan hangen, kun je ze dan wel pingen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-03 12:50

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zou nog steeds de mogelijkheid van rotte kabels niet uitsluiten. Bij mijn schoonouders is ook een bedrijfje geweest wat de bekabeling aangebracht had. Ook dit was getest en meneer had jaren ervaring bij de KPN, maar hij kreeg het netwerk niet werkend. Toen ik hem vertelde dat de kleuren meer betekenden dan enkel het uit elkaar houden van de draadjes aan beide uiteinden vond hij me maar een brutale aap ;). Nadat ik vervolgens de stekkertjes met de juiste kleur volgorde aan de kabel geknepen had en het netwerk als een trein werkte, stond hij toch wel even met zijn mond vol tanden. Het enige wat hij nog uit kon brengen was of hij dat schemaatje van mij mocht hebben....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1