Toon posts:

Wie weet het nog? - Windows 98 OEM upgrade vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morge Heren OS Xperts

Situatie schets van een klant:
- Oude hardware 7+ jaar (nog geen plannen om nieuw aan te schaffen "want het werkt nog goed")
- Operating System - Windows 98 OEM (dus geen Second Edition!)

Te installeren software
- HP PSC 1417 printer, scanner, copier software voor Windows 98
Tijdens installatie gaat HP installer over zijn nek..

HP Helpdesk
- kan, wil niet aangeven hoe ik met de hand zelf cabfiles kan extracten om de gewenste software buiten de installer om zelf met het handje te installeren :-( Heb ook geen tijd om dit met de hand te gaan uitzoeken hoe de installer zijn werk doet.

- geeft tip om HP installer software op "een ander w98 systeem te proberen" om te checken of het zit in de windows 98 OEM of in de installer..

Microsoft:
- "sinds 11 Juli 2006 ondersteunen wij geen W98 meer tuut, tuut, tuut"

=======================================================
Thuis uitgeprobeerd op oud Windows 98 SE systeem
HP software en installer gaat als een speer ;-) In een klap alles installeren en werken!

Vraag:
*Weet iemand of het mogelijk om een Windows 98 (OEM versie ) te upgraden naar Windows 98 Second Edition zonder dat je een komplete reinstal moet uitvoeren. Dus een upgrade waarbij de huidige registry instellingen (van Win 98 OEM) worden overgenomen door de setup van Win 98 SE?

* Weten jullie websites waar ik nog Windows 98 support artikelen kan vinden?
Op internet heb ik al een paar artikelen gevonden, maar ik heb nog geen echte de how-to van deze operatie kunnen vinden. Thanx voor jullie response :-)

Ronald

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03 17:53
Ik zou eens proberen om goed advies te geven aan de klant en duidelijk te maken wat jouw uren kosten in verhouding tot bij Dell voor 450 euro o.i.d. een nieuw PCtje te kopen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38
Is alles in Win98 OEM wel geupdate via Windows update? Neem aan dat MS die updates nog wel online heeft staan.

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-02 21:07
hoe is je duits?

http://www.supportnet.de/...essages.asp?autoid=124811

volgens die thread kan je door win.com te hernoemen en vervolgens win98se in de windows folder te installeren win98 updaten naar win98se zonder instellingen te verliezen.
misschien is het handig om eerst even een image te maken van het systeem voor het geval er iets niet meer werkt..

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Verwijderd

Zoveel moeite voor simpele inject printer met ingebouwde scanner ?
Er is vast ook wel een alles in one apparaat te vinden die wel win98 ondersteund, desnoods tweedehands.