[Outlook 2003] Pop3 en Exchange voor meerdere personen*

Pagina: 1
Acties:

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Beste mensen, ik zit met het volgende probleem:

- De huidige situatie:
2 emailadressen worden gebruikt door 7 personen, waarvan 1 op dit moment dmv een exchangeserver via Outlook en de 2e via Outlook Express. Dit lijkt (en is) omslachtig, maar ik zal uitleggen waarom de situatie zo is.

- Het 1e emailadres
Het is belangrijk dat de email van het ene emailadres lokaal bezorgd wordt, dus dat de email gedownload wordt vanaf de server naar een lokaal .dbx bestand van Outlook Express. Omdat de email op de server blijft staan krijgt iedereen dus de berichten, en slaat deze dus lokaal op. Na verloop van tijd gaan de berichten van de server af.

- Het 2e emailadres
Het tweede emailadres wordt momenteel gebruikt in Outlook dmv een Exchange server om op deze manier een agenda te delen tussen de 7 mensen. De email blijft op de server staan, zodat iedereen deze kan zien. Je zit hier dus wel echter met het probleem dat als 1 iemand een email heeft gelezen, iemand anders het niet meer ziet als ongelezen.

- Wat is het probleem?
Het probleem is dus dat het onhandig is om 2 programma's te moeten gebruiken. Het liefst wil ik natuurlijk alles in Outlook hebben, dat is gewoon een stuk handiger. Het probleem is echter dat het 1e emailadres gewoon een POP3 email adres is, en het moet lokaal bezorgd worden. Het is geen optie om deze email op de Exchange server van emailadres 2 te laten bezorgen, want deze server heeft maar beperkte ruimte, en daar zou je dan binnen een dag al overheen zitten. Echter, de email van de Exchange server moet weer op de server blijven staan omdat anders niet iedereen die email zou zien. Kortom, het is ook geen optie om de email van de Exchange server lokaal te laten bezorgen. En daar zit dus het probleem, want in Outlook moet je één bezorglocatie instellen. Daarom wordt er dus nu gewerkt met zowel Outlook als Outlook Express.

- Oplossing
Een oplossing zou zijn om op de een of andere manier ervoor te zorgen dat de email op de Exchange server blijft staan. Ik weet echter niet hoe ik dat moet doen. (Dus dat hij wél alle email lokaal bezorgt, maar een kopie op de server opslaat). Je zou ook een regel in Outlook kunnen aanmaken dat hij, als een mailtje lokaal binnenkomt van de Exchange server, een kopie ervan opslaat op de Exchange server. Echter, dan krijg je weer dat, als iedereen zijn mail heeft gelezen, er 7 kopietjes per mail opstaan (toch?). Dan zou er dus een exception in moeten zitten die controleert of het mailtje niet al op de server staat. Ik weet echter niet hoe ik dit moet doen in Outlook.

Vraag is dus: Hoe moet ik dit oplossen, zodat het wel allemaal werkt in Outlook?

• oli4100
  • Niet online
Vergeten de titel volledig in te vullen. Kan een moderator dit ajb corrigeren naar een passende titel, bijv: POP3 en Exchange email ontvangen met meerdere mensen.

Topicreport werkt beter :)

[ Voor 10% gewijzigd door Lustucru op 05-07-2007 13:19 ]

Verwijderd

Met outlook en een exchange profiel (dus MAPI) blijft de mail altijd op de server staan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En als je er aan wil beginnen kunnen public folders misschien je gelezen/ongelezen per persoon-probleempje op kunnen lossen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• oli4100
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:27:
Met outlook en een exchange profiel (dus MAPI) blijft de mail altijd op de server staan.
Klopt, maar hoe voeg je dan een POP3-account toe die alles lokaal opslaat? Dat kan dus niet. En als je de Exchange mail lokaal laat bezorgen (dus in een personal folder file), gaat het wél van de server af.
sanfranjake schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:23:
En als je er aan wil beginnen kunnen public folders misschien je gelezen/ongelezen per persoon-probleempje op kunnen lossen :P
Dat ga ik dan eens proberen, maar het lost nog niet het belangrijkste op, helaas.

Voor een POP3-account heb je altijd de optie "Leave a copy of message on server". Waarom kan dat niet bij een Exchange mailbox?

[ Voor 8% gewijzigd door oli4100 op 06-07-2007 13:03 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
oli4100 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:01:
[...]

Klopt, maar hoe voeg je dan een POP3-account toe die alles lokaal opslaat? Dat kan dus niet. En als je de Exchange mail lokaal laat bezorgen (dus in een personal folder file), gaat het wél van de server af.
Je kan misschien de Exchange-mailbox weer met pop3 leeghalen zodat de mail alsnog in een pst terecht komt :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

oli4100 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:06:
Het is geen optie om deze email op de Exchange server van emailadres 2 te laten bezorgen, want deze server heeft maar beperkte ruimte, en daar zou je dan binnen een dag al overheen zitten.
Is het dan niet gewoon veel eenvoudiger om daar wat aan te gaan doen ipv prutsen met andere mogelijke oplossingen? Vroeg of laat kom je toch tegen dat ruimte probleem aan.
Pagina: 1