ik heb nu allang een linux routerke draaien (Clarkconnect), en heb ik hierop netwerkshares staan, een ftp, ed.. En gebruik ik dit ook als netwerkhd, maar deze ruimte begint een beetje te klein te worden.. Dus wil ik er een 500GB HD bijstoppen, en dan samen met de andere hd's in een logisch volume stoppen ed.. Maar als ik de router dan eens opnieuw moet installeren kan ik niet alles backuppen, dus mag dit niet gewist worden..
Ik denk zelf dat het mss het beste is om het os (Clarkconnect) zelf op een kleine HD apart te zetten, en dan de volumegroep te mounten als /var/flexshare/ (de plaats waar de ftp's en netwerkshares terechtkomen.. Maar wordt er dan iets gewist, en is dit wel zo eenvoudig? Zijn hier betere methoden voor om data op een schijf/logisch volume te behouden en linux opnieuw te installeren?
Ik denk zelf dat het mss het beste is om het os (Clarkconnect) zelf op een kleine HD apart te zetten, en dan de volumegroep te mounten als /var/flexshare/ (de plaats waar de ftp's en netwerkshares terechtkomen.. Maar wordt er dan iets gewist, en is dit wel zo eenvoudig? Zijn hier betere methoden voor om data op een schijf/logisch volume te behouden en linux opnieuw te installeren?