Toon posts:

Hoe werkt dat met 17" en 19"?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor mijn nieuwe computer zit ik nog te twijfelen tussen een 17" en een 19" monitor. Ik hoef geen monitoren te horen maar heb een veel algemenere vraag:

Werk je met 19" automatisch met hogere resoluties? En zoniet, is het dan allemaal nog wel scherp? Want als je dezelfde resolutie als op een 17" gebruikt zou het toch allemaal wat uitgerekt moeten worden?

Dat was een beetje mijn vraag. Een 19" lijkt mij een mooie optie maar ik moet wel zeker zijn dat ik dan 100% scherp beeld heb.

Alvast bedankt!

Verwijderd

bij elke monitor die je kan kopen staatin de specs wat de native resolution is.

dit is de meest optimale resolutie voor het scherm.

Verwijderd

Meeste 17" en 19" TFT (crt ligt anders) hebben dezelfde native resolutie 1280x1024,
heb hier een 19" en 17" naast elkaar staan op werk (vraag me nu niet waarom niet 2x17 of 2x19 :) ).
Beeld ziet op beide gewoon goed uit. Voor sommige is 19 aangenamer omdat de letters net iets groter zijn dan op 17. (pixels zijn gewoon een fragment groter).

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:23
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:16:
Meeste 17" en 19" TFT (crt ligt anders) hebben dezelfde native resolutie 1280x1024,
heb hier een 19" en 17" naast elkaar staan op werk (vraag me nu niet waarom niet 2x17 of 2x19 :) ).
Beeld ziet op beide gewoon goed uit. Voor sommige is 19 aangenamer omdat de letters net iets groter zijn dan op 17. (pixels zijn gewoon een fragment groter).
De pixels zijn niet groter. De afstand tussen de pixels is groter.

Verwijderd

Ricardo87 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:18:
[...]
De pixels zijn niet groter. De afstand tussen de pixels is groter.
Ah ook weer wat geleerd :) (effect blijft hetzelfde ;) )

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het hangt natuurlijk ook van de prijs af, duurdere schermen kunnen op hetzelfde formaat soms hogere resoluties aan.
Ik heb hier een 19" CRT staan die draait op 1600x1200

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:23
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:20:
[...]

Ah ook weer wat geleerd :) (effect blijft hetzelfde ;) )
Voor wat meer achtergrond info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dot_pitch

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, dit is gewoon simpel op te zoeken (voorzover niet nog simpeler te beredeneren)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.