Ik ben thuis bezig met een windows 2003 server deze functioneert als AD,dns, dhcp en file share
Alles draait naar behoren.
mijn clients kunnen inloggen op het domein met hun computer en zijn hier ook lid van.
de home dirs heb ik in hun profiel vermeld en die komt dus ook netjes onder "Deze Computer" te staan.
tot dus ver geen problemen zelfs niet met de policy's die werken ook allemaal.
maar nu.. ik wil via een login script dat er extra drive's aangemaakt worden
dus bijv. z:\installs (deze map staat gedeelt op de server en de gebruikers mogen erbij!) nu heb ik in c:\%windir%\sysvol\blackpearl.lan\scripts\ een login.bat gemaakt zie hier onder:
@ECHO OFF
NET TIME \\SERVER01 /SET /YES
NET SEND SERVER01 GEBRUIKER INGELOGD
NET USE z: \\SERVER01\INSTALLS
deze heb ik netjes toegevoegd aan de gebruikers bij het kopje "aanmeld script"
daar heb ik neer gezet \\BLACKPEARL.LAN\SCRIPTS\LOGIN.BAT maar helaas zonder
resultaat op de clients voert hij het script niet uit! krijg dus niet de z:\ erbij.
voer ik echter het scripts handmatig uit komt hij er wel bij
mis ik nog een instelling ? weet iemand raad want niet iedere gebruiker in mijn domein moet die extra drive krijgen.
handige links zijn welkom!!
Alles draait naar behoren.
mijn clients kunnen inloggen op het domein met hun computer en zijn hier ook lid van.
de home dirs heb ik in hun profiel vermeld en die komt dus ook netjes onder "Deze Computer" te staan.
tot dus ver geen problemen zelfs niet met de policy's die werken ook allemaal.
maar nu.. ik wil via een login script dat er extra drive's aangemaakt worden
dus bijv. z:\installs (deze map staat gedeelt op de server en de gebruikers mogen erbij!) nu heb ik in c:\%windir%\sysvol\blackpearl.lan\scripts\ een login.bat gemaakt zie hier onder:
@ECHO OFF
NET TIME \\SERVER01 /SET /YES
NET SEND SERVER01 GEBRUIKER INGELOGD
NET USE z: \\SERVER01\INSTALLS
deze heb ik netjes toegevoegd aan de gebruikers bij het kopje "aanmeld script"
daar heb ik neer gezet \\BLACKPEARL.LAN\SCRIPTS\LOGIN.BAT maar helaas zonder
resultaat op de clients voert hij het script niet uit! krijg dus niet de z:\ erbij.
voer ik echter het scripts handmatig uit komt hij er wel bij
mis ik nog een instelling ? weet iemand raad want niet iedere gebruiker in mijn domein moet die extra drive krijgen.
handige links zijn welkom!!