Bij het aansluiten van een USB stick wordt er geen driveletter toegewezen aan de USB stick. Je ziet wel rechtsonder in het beeld dat er een USB stick is aangesloten, icon van hardware veilig verwijderen, maar in windows verkenner is die niet zichtbaar.
Ik dacht dit probleem te hebben opgelost door de volgende stappen te ondernemen:
1. Rechter muisknop op "Deze Computer"
2. Beheren
3. Opslag - Schijfbeheer
4. Rechtermuisknop op USB schijf
5. "Stationsletter en paden wijzigen...."
6. "wijzigen"
7. Geef hem een drive letter die nog niet bestaat.
Dit werkte voor de USB stick die op dat moment stond aangesloten perfect, maar bij een andere USB stick kwam weer hetzelfde probleem om de hoek kijken.
Voor dit probleem heb ik wat op het internet rondgekeken, en het blijkt dat windows XP moeite heeft met virtuele stations, zoals netwerkschijven. De computer heeft idd de netwerkschuiven G, H, I, J.
Is hier een oplossing voor? Of moet je bij iedere USB stick die je aansluit altijd handmatig een Driveletter toewijzen?
Ik dacht dit probleem te hebben opgelost door de volgende stappen te ondernemen:
1. Rechter muisknop op "Deze Computer"
2. Beheren
3. Opslag - Schijfbeheer
4. Rechtermuisknop op USB schijf
5. "Stationsletter en paden wijzigen...."
6. "wijzigen"
7. Geef hem een drive letter die nog niet bestaat.
Dit werkte voor de USB stick die op dat moment stond aangesloten perfect, maar bij een andere USB stick kwam weer hetzelfde probleem om de hoek kijken.
Voor dit probleem heb ik wat op het internet rondgekeken, en het blijkt dat windows XP moeite heeft met virtuele stations, zoals netwerkschijven. De computer heeft idd de netwerkschuiven G, H, I, J.
Is hier een oplossing voor? Of moet je bij iedere USB stick die je aansluit altijd handmatig een Driveletter toewijzen?