[WSH/VBscript] Stil printen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met behulp van een WSH VBscriptje bestanden af te laten drukken op een printer. Dit werkt al vrij aardig met onderstaande code:

code:
1
2
3
4
CreateObject("Shell.Application")_
    .Namespace(0)_
    .ParseName(<locatie + bestandsnaam>)_
    .InvokeVerb("Print")

Het probleem is alleen dat ik aardig wat afbeeldingsbestanden af wil laten drukken via deze bewerking en op deze manier krijg je dan voortdurend de windows "afbeelding afdrukken" wizzard. Hoe kan ik deze omzeilen, zodat deze niet getoont wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Helaas niet. Omdat een aantal kl##tzakken in het verleden dit misbruikt hebben o.a. via Internet Explorer. Kwam je op een website en begon je printen ineens herrie te maken. Maar zoals gewoonlijk met veel security issues werkt Microsoft meestal met workarounds.

Misschien kun je herinneren dat als je een link maakte als http://www.tweakers.net@www.msn.nl, dat IE alleen het gedeelte voor het apestraartje toont (de username) en de rest niet meer. In plaats ervoor te zorgen dat de statusbar de volledige url toont, hebben ze gewoon de username optie verwijderd..

Zo'n zelfde oplossing hebben ze bedacht bij het printen. Gewoon altijd het print dialoog tonen, of je je nou wel of niet in een trusted zone bevind.

De enigste oplossing die ik weet is dat je bijv. via VB6 en VB.NET (of andere .net taal) een programma schrijft die de printer 'direct' aanstuurt. Het nadeel. Het je een plaatje welke standaard niet onder windows wordt gesupport (PSD) dan kun je hem ook niet printen.

Nu bedenk ik mij ineens, vroeger zat er bij Paint Shop Pro ook een programma waarmee je een hoop bewerkingen via een scriptje kon laten uitvoeren. Ik weet niet of printen ook 1 van die mogelijkheden was.. Ik weet alleen de naam van dat programma niet meer.

If it isn't broken, fix it until it is..