Toon posts:

Vista werkstation in Win2003 SBS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu anderhalve dag achter elkaar geprobeerd om een Vista machine in een Windows SBS 2003 netwerk te hangen. Dit is me tot op heden nog niet gelukt.

Als ik op de SBS server een nieuw computernaam aanmaak, kan ik opgeven welke programma's ik wil installeren. Hier heb ik alles uitgevinkt, behalve de Service packs, omdat deze volgens Windows aan moeten blijven staan. :S

Start in nu een werkstation, mbv ConnectComputer, dan kan ik gebruikersnaam en wachtwoord voor authorisatie opgeven, en gebruikers aanklikken welke op het werkstation moeten kunnen werken. Vervolgens word de pc opnieuw opgestart, is deze bezig met configureren, en word daarna nogmaals opnieuw opgestart.

Nu is er de mogelijkheid om in te loggen in het domein. Ik log in met gebruiker die ik zojuist voor het werkstation heb geautoriseerd. Als Vista het bureaublad heeft bereikt, krijgt ik een melding dat er geen programmacompatibiliteit is voor de client-setup, welke zich bevind op \\server01\Clients\Setup\.

Nu heb ik al zoveel verschillende manieren proberen de pc's in het netwerk te krijgen, maar het wil maar niet lukken.

Nog wat extra info:

- SBS server is up-to-date (Essentieel + aanbevolen)
- Werkstation is up-to-date
- UAC is uitgeschakeld
- Clientsetup is in verschillende compatibiliteitsmodus uitgevoerd.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
De patches zitten reeds in SP2 voor SBS geintegreerd. Deze melding kreeg ik toen ik die patch probeerde te installeren.

Lokale gebruikers hebben ook gewoon rechten, maar op één of andere manier komt de compatibiliteitsscherm steeds naar voren.