Toon posts:

bestand naar Virtuele harddisk kopiëren?

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oke, lang zitten twijfelen of ik hem in het windows forum zou gooien of in het niet-windows forum, uiteindelijk is het deze geworden dus.

Oke, om te beginnen, ik ben totaal nieuw in de wereld van linux en of virtual machine, dus ik ben maar om zoveel risico's te vermijden ubuntu gaan draaien op een virtual machine, via virtual pc wel te verstaan.

Oke, tot zover is het allemaal goed, Ubuntu draait, alles is naar wens, op één ding na, ik maak op mijn Windows verbinding met het internet via een wireless lan kaartje van broadcom. echter is het zo dat dit in ubuntu niet direct werkt, dus ik op internet gezocht naar een tutorial hoe ik dat kon oplossen.

Oke, die heb ik gevonden: http://ubuntuforums.org/s...php?p=1071920&mode=linear , echter willen ze nu dat ik deze driver http://boredklink.googlepages.com/wl_apsta.o op ubuntu installeer, echter is gaan ze er in dit verhaal er van uit dat je hem er bijvoorbeeld via cd op zet, alleen het probleem wat ik nu weer heb is dat hij mijn cd-drive óók niet herkent!

dus ik dacht dat ik dan mss vanuit mijn Windows het bestand naar de virtuele harddisk te kopiëren om hem dan vervolgens alsnog te kunnen installeren, echter weet ik niet hoe het moet en Google heeft mij ook niet verder geholpen, ik heb tot 2 uur afgelopen dacht naar een oplossing gezocht en ik hoop dat jullie mij nou alsnog kunnen helpen.

Dus hoe kan ik een bestand naar mijn virtuele harddisk kopieren zonder:
Cd-drive
floppy drive
usbstick
internet!

Bvd

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
heb je wel of niet internet/netwerk in je virutal machine?
als dit wel het geval is, kun je iets als ftp/http/scp gebruiken om files in je ubuntu te krijgen :)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
frankivo schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:05:
heb je wel of niet internet/netwerk in je virutal machine?
als dit wel het geval is, kun je iets als ftp/http/scp gebruiken om files in je ubuntu te krijgen :)
Nee, dat heb ik niet, de enige manier om verbinding te maken met een netwerk of internet is via die draadloze verbinding

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

1: Open www.google.nl
2: Typ: linux mount vmware disk
3: Klik op de eerste hit

Oeps, het gaat om Virtual PC op een Windows host, ik dacht VMware op een Linux host :P
Note to myself: Beter leren l.e.z.e.n. :+

Dat zal niet zo heel snel gaan, want Windows kan niet zonder meer met Ext2/Ext3 Linux partities overweg.

[ Voor 62% gewijzigd door highking op 05-07-2007 12:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
highking schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:07:
1: Open www.google.nl
2: Typ: linux mount vmware disk
3: Klik op de eerste hit

:+
Kijk, dat zocht ik!

Nu even kijken of het werkt :>

Als het lukt zal ik iig vaker op dit forum te vinden zijn. :9~

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Aangezien je hier in NOS zit, en Virtual PC niet op NOSsen draait, denk ik toch dat je misschien beter in WOS had kunnen posten.

Maar om je toch nog op weg te helpen:
Ubuntu draait in een virtuele omgeving, en praat alleen met de "virtuele" hardware.
Je moet dus niet de driver voor je wireless kaart in ubuntu installeren, maar een driver voor de virtuele netwerkkaart die VPC emuleert.
(Hoe je een netwerkverbinding tussen je host en virtuele pc maakt met virtual PC weet ik niet , ik weet wel dat je in VMware daar verschillende opties voor hebt)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Cyphax

Moderator LNX
Ik snap even niet in de gauwigheid waarom je in je VM niet bridged networking aanzet, waarna je op je Windowsmachine een share kunt maken die je met Ubuntu gewoon kunt mounten?

Het is ook wel tof als je je VMWare image kunt mounten natuurlijk maar ik gebruik in mijn eigen VM's altijd de netwerkverbinding, dan kun je ook het internet ermee op (voor updates e.d.)

[edit]
Oh wacht, je gebruikt geen VMWare? :+
Ik weet niet hoe goed Virtual PC verder is, VMWare is (ook) gratis dus dat zou je eventueel kunnen overwegen. Maar ik kan me voorstellen dat je weinig zin hebt om je Linux-installatie opnieuw te doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Cyphax op 05-07-2007 12:16 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Volgens mij heb je niks te maken met de hardware in je pc. Linux draait binnen virtual PC, dan heb je in Linux alleen te maken met de virtuele hardware die virtual PC aanbied in de virtuele machine.
In Linux zou je een Intel PCI adapter als netwerk kaart moeten zien.

(Ik ga er dan van uit dat je Microsoft Virtual PC gebruikt.)
Pagina: 1