Als ik in het programmatje CPU-Z de gegevens van mijn memry opvraag, geeft hij aan dat het loopt op een frequency van 167 Mhz. Moet dit geen 400 Mhz zijn met DDR PC3200 400 MHz memory op een Asus A8N-SLI deluxe ( die 400 Mhz aankan )?
Sowieso zal het de snelheid aangeven als 200 (niet als 400), want het is DDR geheugen (Double Data Rate). Veel mensen denken dat je dan de snelheid mag vermenigvuldigen met 2, dus 2x200=400 maar dit is niet zo.
Jouw geheugen loopt op 166 ipv 200, dit komt waarschijnlijk door een divider die naar beneden ingesteld is. Dit komt nog wel eens voor als je de timings en snelheden op Auto hebt.
Wat je kunt doen: je duikt je BIOS in (tijdens het opstarten op Del drukken) --> Jumperfree Config (geloof ik) --> Memory settings (oid) --> op manual zetten, dan zelf de gewenste snelheid kiezen en de commandrate op 1T zetten (op Auto zet hij deze vaak op 2T).
Je hebt trouwens niet overgeclockt? Wat voor moederbord heb je? Toevallig een uit de A8N series? Mocht je het niet kunnen vinden, kijk in de handleiding. Mocht je er dan nog niet uit komen dan kijk ik vanmiddag wel ff voor je in m'n BIOS.
Jouw geheugen loopt op 166 ipv 200, dit komt waarschijnlijk door een divider die naar beneden ingesteld is. Dit komt nog wel eens voor als je de timings en snelheden op Auto hebt.
Wat je kunt doen: je duikt je BIOS in (tijdens het opstarten op Del drukken) --> Jumperfree Config (geloof ik) --> Memory settings (oid) --> op manual zetten, dan zelf de gewenste snelheid kiezen en de commandrate op 1T zetten (op Auto zet hij deze vaak op 2T).
Je hebt trouwens niet overgeclockt? Wat voor moederbord heb je? Toevallig een uit de A8N series? Mocht je het niet kunnen vinden, kijk in de handleiding. Mocht je er dan nog niet uit komen dan kijk ik vanmiddag wel ff voor je in m'n BIOS.
[ Voor 15% gewijzigd door Avalaxy op 05-07-2007 11:52 ]
Oh dat staat ook in de TS zie ik nuVerwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:53:
Overklokken -> Nee
en mijn mobo = Asus A8N-SLI deluxe
Edit: volgens mij heb ik het hierboven verkeerd gezegd, het staat onder:
Advanced --> CPU Config --> DRAM Config
[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 05-07-2007 12:06 ]
Heb je toevallig 4x512MB DDR400 geheugen erin zitten?Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:53:
Overklokken -> Nee
en mijn mobo = Asus A8N-SLI deluxe
Sinds gisteren heb ik dat inderdaad: 4 X GEIL DDR3200 400Mhz 512
Waarom?
Waarom?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 12:50 ]
Bij bepaalde chipsets is het zo dat wanneer je 4 reepjes ram in je mobo hebt zitten de frequenty naar 167/333 wordt gezet.
PMG Beleid
^^
Zie wat in het beleid staat over vereiste informatie bij vragen over geheugen. Kijk naar jouw topicstart. Dan zie je snel genoeg waarom dit op slot gaat. Verder staat er in de RAM FAQ een stuk over exact dit fenomeen (bij Athlon64 CPUs)
^^
Zie wat in het beleid staat over vereiste informatie bij vragen over geheugen. Kijk naar jouw topicstart. Dan zie je snel genoeg waarom dit op slot gaat. Verder staat er in de RAM FAQ een stuk over exact dit fenomeen (bij Athlon64 CPUs)
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()