Toon posts:

On/off knopt werkt maar half

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb sinds een jaartje een Antec Sonata 2 case en heb al die tijd zonder problemen kunnen werken. nu sinds een dag of 5 lukt het me niet meer de pc meteen op te starten. Er zit spanning op mijn mobo maar blijkbaar geeft de knop geen signaal door naar het mobo. Ik heb de aansluitingen nagekeken, dit blijkt in orde.

Nu lukt het me wel maar ik moet de ene dag misschien 100 keer op de aan/uit knop drukken, de andere dag 10 keer etc ... maar dus nooit gaat ie meteen aan.

Waar kan het probleem liggen ?

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Probeer de draden eens door te meten? Misschien dat een van de draadjes tussen knop en mobo kachel is? Of misschien zelfs de knop zelf? Probeer beide eens door te meten met een multimeter oid?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Verwijderd

Topicstarter
mja die heb ik niet :) Zal waarschijnlijk de enige manier zijn zeker ? Domme vraag waarschijnlijk maar Is er ook een mogelijkheid de pc aan te krijgen zonder die knop ? als noodoplossing zeg maar

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:01:
mja die heb ik niet :) Zal waarschijnlijk de enige manier zijn zeker ? Domme vraag waarschijnlijk maar Is er ook een mogelijkheid de pc aan te krijgen zonder die knop ? als noodoplossing zeg maar
De 2 PSon pins op je mobo kortsluiten met een schroevedraaier ofzo.
Of de resetknop als powerbutton gebruiken.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Pak een kleine schroevendraaier en houdt deze op beide contactpuntjes ( van de on/off )op het mobo. Hierdoor zou hij meteen aan moeten springen. Doet hij dit niet, dan heb je een verkeerde schroevendraaier, of ligt de oorzaak van ditprobleem ergens anders. Dan zou het moederbord misschien de boosdoener zijn.

Mr. Dan was mij weer eens voor. ;)
En FritsYpeij is ook te laat ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Tomfish op 05-07-2007 12:06 ]

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-02 09:51
probeer de pinnetjes waar de powerknopconnector op gaat (op je moederbord) eens met elkaar te verbinden dmv een kleine schroevendraaier !!zonder andere pinnetjes aan te raken!!

Edit: LOOL

[ Voor 3% gewijzigd door Grote Schurk op 05-07-2007 12:06 . Reden: dubbel zien ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ipv. een schroevendraaier is een jumpertje of de eerder genoemde reset-knop (indien het past) gebruiken ter test lijkt me veiliger ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SKiLLa schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:08:
Ipv. een schroevendraaier is een jumpertje of de eerder genoemde reset-knop (indien het past) gebruiken ter test lijkt me veiliger ;)
Waarom zou een schroevedraaier niet veilig zijn?

Verwijderd

Topicstarter
ok dank je wel ... ik zal dit eens proberen :p

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Met een schroevendraaier is het makkelijk om andere dingen te raken, met een jumper moet je hem echt op de pinnen zetten wilt hij deze verbinden. (ik gebruik al een jaar of 6 een schroevendraaier) :P

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

battler schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:16:
Met een schroevendraaier is het makkelijk om andere dingen te raken, met een jumper moet je hem echt op de pinnen zetten wilt hij deze verbinden. (ik gebruik al een jaar of 6 een schroevendraaier) :P
ah op die manier. Tja, als je een beetje voorzichtig bent is dat niet echt een probleem.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
als je hem aan hebt stel je in de bios gewoon in dat ie aangaat op een keypress van je toetsenbord :P aan/uit knop heb je dan nergens meer voor nodig :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 20:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

mocht je hem wel in 1 x starten door het verbinden van die pinnetjes dan zou ik effen een nieuw knopje/bedrading halen voor 4 euro ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
het lukt dus niet met het verbinden van de pinnetjes of jumpertje :s net weer een keer of tig geprobeerd dan maar en na 100 keer doet hij het weer. Wat kan er dan mis zijn aan mijn mobo ?

Iemand raadde me aan op te starten via het keyboard. Lukt dat ook bij een usb keyboard dan ?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-02 18:09
Lijkt me niet dat het aan het mobo of de knop ligt. Heeft je Antec kast wellicht ook een Antec voeding? SmartPower, bijvoorbeeld?
Deze voedingen staan er (de laatste tijd) om bekend regelmatig te falen. Soms met een plof. Soms door steeds moeilijker startende PCs. Alsof de voeding het voltage niet meer kan stabiliseren.
Ik heb al 2 Antec voedingen vervangen in 1,5 jaar tijd, terwijl ik anders nooit problemen had.
Bij Informatique bevestigde ze de problemen (hoge uitval en hoge returnrate) en raadde ze aan een ander merk te nemen....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:32:
het lukt dus niet met het verbinden van de pinnetjes of jumpertje :s net weer een keer of tig geprobeerd dan maar en na 100 keer doet hij het weer. Wat kan er dan mis zijn aan mijn mobo ?

Iemand raadde me aan op te starten via het keyboard. Lukt dat ook bij een usb keyboard dan ?
Het kan zijn dat de PS/on pinnetjes op je mobo gaar zijn, echter, dit is extreem onwaarschijnlijk. Ik zou eerder gaan denken aan je PSU. Wat voor PSU heb je?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook sterk de indruk ja dat het de voeding is. voeding is een 450W die standaard in men Antec Sonata zat. Dan maar eens uitkijken naar een nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
Het was dus ook effectief de voeding. Bedankt voor de hulp.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:56

Sebazzz

3dp

Ramon schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:44:
als je hem aan hebt stel je in de bios gewoon in dat ie aangaat op een keypress van je toetsenbord :P aan/uit knop heb je dan nergens meer voor nodig :P
Ja met PS/2. Niet met USB ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1