[Exchange 2007] EMS en Console verliezen connectie met AD

Pagina: 1
Acties:

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:00
Ik heb een test servertje ingericht waarop ik aan het experimenteren ben met Exchange 2007.
Het loopt allemaal lekker op 1 naar puntje na.

Na verloop van tijd (1 a 2 weken) gebeurt er iets met mijn gebruikers profiel waardoor EMS en de Exchange console geen verbinding meer kunnen maken met de Active Directory.
Het mooie is dat het servertje zowel de enige Domain controller is als de Exchange server.

De fout melding die ik krijg:

Get-ExchangeServer : Active Directory server dc1.superprutser.com is not availa
ble. Error message: A local error occurred.
At line:1 char:18
+ Get-ExchangeServer <<<<

Uiteraard heb ik met DCdiag, netdiag en dergelijke getroubleshoot.
Helaas is hier niets uit gekomen, alles lijkt goed te werken.

Als ik in log met een ander admin account of het profiel van het huidige acount weg gooi dan werkt alles weer perfect voor 1 a 2 weken.

Specs!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je een 64 of 32bits bak? 64 bits even alle updates installeren die er nu zijn, goede kans dat een rollup hier wat in verhelpt. Verder: SP2 voor Windows geinstlaleerd?
Wat heb je allemaal in de eventlogs gevonden? Misschin kan je ook eens userenv logging aanzetten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Werkt het wel van bijvoorbeeld een xp machine met de admin tools geinstalleerd?

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:00
He betreft een Windows 2003 SP2 X64 server met alle updates, Exchange 2007 enterprise SP1 inclusief roll-up 3.
Ik zal userenv logging eens aanzetten, wist niet dat het bestond, bedankt daarvoor.
Verder is m'n eventlog schoon alleen de bekende "Windows cannot unload your classes registry file - it is still in use by other applications or services." melding komt langs bij het uitloggen.
Helaas is de UPH Clean-up service voor X64 nog niet klaar.

Specs!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als ik het me goed herinner kan je op de MS website wel aanmelden om UPHC 2.0 te testen, misschien is dat een optie :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters