Toon posts:

meerdere kaarten in een kaartlezer of usb hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bijvoorbeeld, een compact flash van 4 gig en een sd kaart van 2 gig en dan nog een sd mini van 2 gig teglijk samen in 1 kaartlezer. Herkent je computer dat als 8 gig? of leest ie maar 1 kaart teglijk?

en. kan je een usb HD op een usb poort van een portable dvd speler aansluiten?
mijn dvd kan namelijk ook afspelen van een usb sick. ZOU fantastisch zijn als het apparaat ook een 250 gig usb harde schijf begrijpt. dan kan ik mn computer uit de woonkamer weghalen en lijkt t tenminsste een echte woonkamer:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 11:00 ]

Verwijderd

Het lijkt mij dat je systeem gewoon meerdere 'stations' ziet, maar dat zou je moeten uitproberen.. Als 8 gig kan die het lijkt mij niet beschouwen, daar het dan erg lastig wordt met data over de verschillende kaarten verspreiden..

Lijkt mij dat dat aan de DVD speler ligt, etc.. Geen idee wat je in de handleiding hebt gevonden en wat je hebt?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
een cardreader maakt meestal voor elk type een apart station aan, je hebt dus gewoon voor die 3 kaarten elk apart een station. Mits de sd mini kaart een apart slot heeft. Vaak werken die alleen op het normale sd slot dmv. een adapter.

En je tweede vraag. Denk wel dat dat kan, want voor zover ik weet gebruiken externe harddisks hetzelfde protocol als usb-sticks. Maar dit zou je gewoon moeten proberen.. Er zijn altijd uitzonderingen en beperkingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 05-07-2007 11:02 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:00
Hij ziet ze allemaal apart.

Mini/MicroSD tegelijk met een normale SD gaat trouwens niet werken. Mini/MicroSD moeten in een adapter, en dan in een normaal SD slot worden gestoken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:00:
Het lijkt mij dat je systeem gewoon meerdere 'stations' ziet, maar dat zou je moeten uitproberen.. Als 8 gig kan die het lijkt mij niet beschouwen, daar het dan erg lastig wordt met data over de verschillende kaarten verspreiden..

Lijkt mij dat dat aan de DVD speler ligt, etc.. Geen idee wat je in de handleiding hebt gevonden en wat je hebt?
Hahah ja uitproberen, Ik ga ff 300 euro aan kaarten en hd kopen om er achter te komen dat t niet werkt:)ik heb een akai Portable dvd met een usb aansluiting. in de handleiding staat dat je van een usb sick media kan afspelen. Ik heb t uitgeprobeert en dat werkt inderdaad. Ook van een mp3 speler met usb speelt ie af.het verdelen over de kaarten lijkt me geen probleem.
ik heb op mn harde schijf op de laptop mn muziek toch al ingedeeld.
dus dan noem je een kaart ROCK (daar zet je rock muziek op
een andere kaart noem je POP ( daar zet je popmuziek op)
weer een andere kaart noem je DIVX ( en daar zet je je filmpjes op)
Als t werkt wat ik wil, krijg je dus aparte drives te zien met de namen ROCK, POP, EN DIVX..
Hoe die dvdspeler dat ziet weet ik niet (als t al werkt)

Verwijderd

Ik zou zeggen probeer het eens....

Oke, oke, ik heb het wel eens geprobeerd en het geeft exact hetzelfde effect als wanneer je drie USB sticks op je PC aansluit via een hub.
Een cardreader is gedraagt zich feitelijk gewoon als een USB hub.

Oke, de aansluiting komen niet helemaal overeen en de cardreader heeft ook nog controlers aan boord om een aantal kaarttypen aan te kunnen spreken, maar het idee lijkt me redelijk duidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPad schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:03:
Hij ziet ze allemaal apart.

Mini/MicroSD tegelijk met een normale SD gaat trouwens niet werken. Mini/MicroSD moeten in een adapter, en dan in een normaal SD slot worden gestoken.
het mooiste zou natuurlijk een kaartlezer zijn waar je 4 SD kaarten teglijk in zou kunnen steken.
das lekker compact en overzichtelijk,heb je in een heel klein kastje 16 gig zitten, en een stuk kleiner dan een hd (en schokbestendig). Als er dan later grotere versies uitkomen ( ik heb gehoord dat de 32 gig SD kaart al in de maak is) heb je in zon lezertje122 gig aan opslag. en dat ter grootte van een sleutelhanger met een gewicht van 10 gram.) Misschien een idee voor zelfbouw?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:00
Zoiets bestaat ook al wel, maar dan met CompactFlash kaarten.

Zie deze link:

http://www.contec.com/comm/pres060208.htm

Verwijderd

Topicstarter
hmm usbhub op de dvd wil niet:( tenzij ie extra stroom nodig heeft, kan...)
had er 2 mp3 spelers op aangesloten. die mp4 mogelijkheden zijn ook maar zo zo.
3gp en wmv pakt ie mooi niet.
divx wel

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPad schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:21:
Zoiets bestaat ook al wel, maar dan met CompactFlash kaarten.

Zie deze link:

http://www.contec.com/comm/pres060208.htm
wohow raid op een cf kaart:)
t moet niet gekker worden. straks lopen de servers van tweakers nog op chipdrives;)
ik las ergens anders in t forum dat die dingen maar een beperkt aantal keren beschreven kunnen worden. iest van 3000 keer.
lijkt me dus onprakties om zoiets als een windowshd te gebruiken. das na een dag al gebeurt toch?of is dat gelul?
is er nog een intern verschil tussen die kaartjes? Of zijn t allemaal de zelfde chipjes in verschillende verpakkingen?
jammer dat die dvd zo slecht indext. je kan nog steeds maar 10 letters van een naam lezen. kan ik al die mp3tjes weer met de hand gaan renamen..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 12:08 ]

Pagina: 1