Bestanden te groot om te verplaatsen naar externe HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 10.038 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Chrizz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-11-2022
Beste medetweakers,

Ik zit met het volgende probleem: Ik wou een aantal bestanden naar een externe Harddisk kopieren maar toen kreeg ik de foutmelding dat dit niet mogelijk was omdat het bestand te groot zou zijn voor het doelbesturingsysteem???

Hier een screenshot van de bewuste fout:
Afbeeldingslocatie: http://aycu12.webshots.com/image/21811/2005843916358562299_th.jpg

Uiteraard heb ik ook al op internet gezocht naar mogelijke oplossingen maar ik heb tot nu toe niets kunnen vinden. Vreemd vind ik ook dat er iets over een besturingsysteem staat maar dat er naar mijn weten helemaal geen besturingsysteem op de bewuste harde schijf staat. Weten jullie mischien wat hier de oorzaak van is of hoe ik dat kan verhelpen?

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Tweak-Chrizz op 05-07-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Externe schijf is zeker FAT32 die geen bestanden van die grote aankan. Dus even converteren naar NTFS en je bent klaar.

Let op! NTFS werkt niet onder ME, 98, 95... etc

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Chrizz
hmmm..stom dat ik daar niet aan gedacht heb! ga het meteen even controleren en uitproberen. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
offtopic:
Die vertaling klopt ook voor geen meter, 'doelbesturingssysteem' moet duidelijk 'doelbestandssysteem' zijn.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:34:
offtopic:
Die vertaling klopt ook voor geen meter, 'doelbesturingssysteem' moet duidelijk 'doelbestandssysteem' zijn.
Jah, dom mits dit het probleem is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Chrizz
Jullie horen het wel...stond al wat op de externe harddisk, er wordt nu 90gb even verplaatst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook gewoon convert gebruiken.

Start -> Uitvoeren -> cmd -> convert X: /FS:NTFS

Natuurlijk niet doen als de data heel belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tweak-Chrizz schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:37:
Jullie horen het wel...stond al wat op de externe harddisk, er wordt nu 90gb even verplaatst ;)
Je kunt dmv convert een FAT32 disk gewoon naar NTFS converteren. Hoeft de data niet verplaatst te worden (en je dus ook niet opnieuw te formatten).
[edit]
wat blackspot dus zegt :P

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 05-07-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Chrizz
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:31:
Let op! NTFS werkt niet onder ME, 98, 95... etc
Win98 en ouder wie gebruikt dat nog. :P alleen Vista en XP hier. maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is het nog steeds zo dat als je FAT32 converteert naar NTFS de clustergrootte niet naar de 4k gaat maar op 512b blijft steken? (waardoor je dus meer fragmentatie krijgt)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:43:
Is het nog steeds zo dat als je FAT32 converteert naar NTFS de clustergrootte niet naar de 4k gaat maar op 512b blijft steken? (waardoor je dus meer fragmentatie krijgt)
Via de XP-tool wel ja. In Vista zit die tool ook niet meer dacht ik.

Je kunt wel met PartitionMagic converten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:42:
[...]

Via de XP-tool wel ja. In Vista zit die tool ook niet meer dacht ik.

Je kunt wel met PartitionMagic converten.
Ik heb convert nog gewoon onder Vista Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah in de FAQ:
Maar wanneer je in Windows 2000 een FAT32 partitie later met behulp van het met meegeleverde tooltje convert.exe converteert naar NTFS, dan kamp je met het probleem van een veel te kleine clustersize. Er wordt dan namelijk een cluster size van 512 bytes gebruikt in plaats van rond de 4KB, waardoor de fragmentatie van een geconventeerd NTFS partitie enorm toeneemt en daaraan gerelateerd de I/O performance van een afneemt. Verwijder in dit geval de NTFS partitie en maak van scratch een nieuwe NTFS partitie. Deze "feature" komt niet meer voor in Windows XP.
Niet meer in XP dus, maar misschien dat Vista een verbeterde convertering kent die geen 512-byte clustersize gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Je hebt toch geen OSX-aspiraties? NTFS en OSX gaan niet lekker samen.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
Witte schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:10:
Je hebt toch geen OSX-aspiraties? NTFS en OSX gaan niet lekker samen.
Vertel? :? Ik kan met Mac OS X 10.4.8 toch echt zonder problemen lezen van en schrijven naar een NTFS partitie waar Windows XP op geïnstalleerd staat, hoor :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jaap-Jan schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:33:
[...]
Vertel? :? Ik kan met Mac OS X 10.4.8 toch echt zonder problemen lezen van en schrijven naar een NTFS partitie waar Windows XP op geïnstalleerd staat, hoor :).
Maar is dat dan vanaf je macbak via het netwerk naar je XP machine? Want dan heb je niets meer te maken met het individuele filesystem van die betreffende machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Chrizz
Late reactie van mij, sorry daarvoor maar moest gisteren werken...In ieder geval, mijn probleem is opgelost! Ik heb de schijf naar NTFS geformateerd en alles staat er op wat erop moest :D

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pben
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04-2023
ik wil mijn ext. HDD ook van FAT32 naar NTFS converteren.
mij is bekend dat ik dit kan doen met Start -> Uitvoeren -> cmd -> convert F: /FS:NTFS

Ik kreeg de foutmelding van checkdisk met optie\F (fix) gebruiken, kan dit mijn data zoals foto's verminken.
ik heb dit niet eerder gedaan en wil weten hoe de risico's zijn bij conversie FAT32 naar NTFS

[ Voor 42% gewijzigd door pben op 17-02-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De volumenaam van station F (dus even kijken hoe je dat ding hebt genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:04:
De volumenaam van station F (dus even kijken hoe je dat ding hebt genoemd).
En of je externe HD dus wel F is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
pben schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:02:
ik wil mijn ext. HDD ook van FAT32 naar NTFS converteren.
mij is bekend dat ik dit kan doen met Start -> Uitvoeren -> cmd -> convert F: /FS:NTFS

Ik kreeg de foutmelding van checkdisk met optie\F (fix) gebruiken, kan dit mijn data zoals foto's verminken.
ik heb dit niet eerder gedaan en wil weten hoe de risico's zijn bij conversie FAT32 naar NTFS
checkdisk F: /F (als F de schijfletter is) zou geen kwaad moeten kunnen maar als je de convert gaat uitvoeren raad ik je toch wel aan je data te back-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bewerkingen die je uitvoert met een herstel of conversie programma's brengen altijd risico's met zich mee, vooral conversies. Het is dan ook verstandig eerst voor een backup van de belangrijkste data te zorgen voodat je een conversie uitvoerd. Misschien is het verstandig om naast chkdsk ook met de diagnositc tooling van de fabrikant te controleren of de hardeschijf nog in orde is. Dergelijke tooling kun je terug vinden in de FAQ's of op de website van de betreffende hardeschijf(fabrikant).

Verder is het niet echt handig om een meer dan 2 1/2 jaar oud topic te kicken, wanneer het onderwerp niet helemaal overeen komt, je wilt wel hetzelfde bereiken, maar loop tegen een probleem aan dor mogelijk corrupte data of hardeschijf, daarom gaat deze dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.