Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds gisteren een portable dvd gekocht, je weeet wel met een ingebouwd schermpje.
je kan dr dus usb sticks op aanstuiten en daar de mp3tje van draaien.
nu is de vraag, kan je daar ook een harde schijf met usmop aansluiten?
is dat t zelfde voor t apparaat? ja ik vraag maar eerst voor ik zoiets koop en t werkt niet he.
t zijn nog altijd 80 euro die ik dan weggooi.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Dat ligt er waarschijnlijk grotendeels aan hoe je de schijf formatteert. Als je hem FAT32 zou formatteren zou het in principe kunnen werken, tenzij de DVD speler een limiet heeft qua aantal gigabytes (dus dat hij max 4gb usb sticks ondersteund).

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik, heb wel eens een usb hd gehad die op een oude celeron computer liep.
de computer begreep niks van interne harde schijven boven de 8 gig
maar de usb schijf van 120 werkte perfect. (blijkbaar zit daar meteen een eigeninterface in.zon kastje.
ik vraag me t nog steeds af of zon usb standaard dus gewoon een harde schijf ziet als een usbstick.
meestal zeggen ze dat anders om, dat een usb stick als harde schijf word herkent, maar inderdaad, begrijpt een usb ingang van een mp3 speler meer dan 2 gig.? een mp3 speler met hd driver bestaat niet . of toch wel?
en dan nog een vraag. zou ik een usb hub op die dvd speler kunnen aansluiten, zodat je meerdere usb sticks of een kaartenlezer met meerdere kaarten dr in kan stoppen.ik wil eigelijk een beetje van die kwetsbare hd af namelijk.
als ik nou in een multikaartlezer verschillende kaarten teglijk stop, en zo pak weg 30 gig aan flashdrives weer met usb aan zon apparaat aansluit. herkent ie dat dan? of leest ie dan maar een kaart teglijk?
Ik bedoel dus. een kaartlezer met daarin een sd van2 gig, een compact flash van 4 gig, een sd mini van 2 gig, allemaal teglijk in de kaartlezer en dan aan de usb. ziet een speler of een computer dat als 8 gig?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 10:51 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
USB Hub idee met meerdere SD kaarten gaat niet werken.

En dat die oude Celeron computer je externe hardeschifj niet goed herkende kan ook aan het besturingssysteem liggen. Pas vanaf Windows 2000 kun je grotere schijven zoals schijven van 160GB zien.

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat zit m echt in de hardware, oudere ide drivers en kaarten kunnen gewoon niet meer dan 8 gig behappen. de usb hd omzeilt dat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:36:
een mp3 speler met hd driver bestaat niet . of toch wel?
Alle mp3 spelers met meer dan ~10 GB hebben een HDD lijkt mij.
M'n Archos Jukebox studio 20 iig wel, eerst 20 GB nu 40 GB, na een crash.

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 13:49
gaat gedeeltelijk lukken, als je voldoet aan een paar voorwaarden:

- Formatteren op FAT32. Er wordt meestal een soort van embedded linux of eigen progsel gebruikt als besturingssysteem. Deze kunnen vaak niet overweg met ntfs enz, dus alleen fat32...

- Stroomverbruik komt niet uit boven 500 mA (meeste externe schijfjes net wel)

- Apparaat kan dit ook leveren (vaak niet)
het stroomverbruik is vaak de bottleneck. Het apparaat zelf ziet niet dat er een verschil is tussen een harddisk en een usb stick. Beide zijn mass storage devices, en worden dan ook als zodanig herkend. Omdat de fabrikant er vaak vanuit gaat dat er een stickje aan komt zal hij zijn electronica daar op aan passen. Als 100 mA genoeg is voor een stick zal hij er waarschijnlijk geen 500 mA regelaar in zetten, want die zijn duurder...
Wat je nog wel zou kunnen doen is een extra voedinkje op je harddisk aansluiten, maar het geheel wordt dan weer een stuk minder portable...

als laatste: de grens van vroeger 500 mb en later 18 gb enz wordt bepaald door het bios van de PC. Aangezien een USB schijf zelf een soort van BIOS heeft, kan dit probleemloos gebruikt worden, ook op oudere PC's, mits deze de mass storage devices ondersteunen in hun besturingssysteem.

Zo heb ik een tijdlang in een oude PC die maar 18 GB aankon een schijf van 250 GB gehad via een SATA controller. dit werkt probleemloos, omdat de SATA controller zelf ook een BIOS heeft...

[ Voor 20% gewijzigd door elhopo op 10-07-2007 14:32 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Pagina: 1