Toon posts:

Selectie tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik het selecteren van een tekst met de muis uit kan zetten in HTML en/of JavaScript?

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
*blegh*

Verwijderd

Topicstarter
de *blegh* functie kende ik niet. Ik heb hem net geprobeerd, maar helaas het werkte niet :o Iemand anders suggesties?

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Zie mijn signature, de eerste link van rechts ;)

Verwijderd

Ach ja, ik ben erg tegen die krengen maar als je het doet doe het dan nog een beetje leuk, zoiets als:

www.geocities.com/SiliconValley/Garage/2001/dreamweaver/ en zoek naar Right Click Menu Builder oid...

Zijn btw Dreamweaver Extensions, zitten hele goeie bij...
Moet je wel Dreamweaver hebben, en de Extension Manager, kijk hiervoor op www.macromedia.com/dreamweaver of www.dreamweaver.com ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde dus niet de (rechter)muisoptie 'Alles selecteren', maar de methode om tekst met de linkermuisknop in een webpage te selecteren. Dus via de click-and-drag manier om lappen tekst (eventueel met plaatjes erbij) te selecteren. Dat wil ik uitschakelen.

Verwijderd

ja maak er een flash van of een plaatje van de hele site. maardas niet errug handig.

Verwijderd

[offtopic]ik ben btw niet vroeg op, maar lang wakker :P

Verwijderd

Topicstarter
In flash lijkt me erg omslachtig en zeker niet aan te bevelen omdat ik heel veel foto's op mijn site heb staan, wat de flash laadtijd zeker niet ten goede komt. Er moet toch wel iets zijn in JavaScript ofzo waarmee je selectie van tekst kan uitschakelen? (Misschien op dezelfde wijze als het uitschakelen van de rechtermuisknop).

P.S.: Ik ben ook nog steeds wakker, want ik was er nog mee aan het prutsen. Maar nu ga ik toch echt maar eens m'n holletje opzoeken :Z

Verwijderd

/me gaat ook ff plat :Z

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

ik ga ook voor het converteren van tekst naar een plaatje, mijn wetens is er namelijk niet een disableSelect() ofzo.

edit:

(zie ook mailadressen in tweaker-profiles)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:49

Tim Schuhmacher

abasios

http://weda.net/nedstat/
check daar de source

Verwijderd

Topicstarter
Perfect, nou werkt het wel! Ik had de events wel goed maar ze moesten per sé in de body tag geplaatst worden!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

* DeFeCt again vraagt zich af waarom je dit in godsnaam zou willen...

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het zo meer moeite kost om achter alle links te komen, let wel meer moeite! Onmogelijk is het natuurlijk nooit

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

En wat heb je daar dan mee bereikt :?

Zou bijna een mirror gaan hosten zonder alle poespas alleen om te jennen >:)

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Om een hele simpele reden:
Ik weet dat als het moet je iemands complete site kan jatten (haal het desnoods uit de cache of maak een screenshot), maar ik wil wel dat de volhoudende gebruiker er wat moeite voor moet doen. Normaal gesproken geef ik er niet zoveel om, maar aangezien mijn site veel digitale foto's bevat die met een duur apparaat zijn gemaakt mogen er toch wel enige copyrights op zitten ;)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

wat heeft dit nou weer te maken met het stelen van links? Ik bedoel ze verschijnen nog steeds onder in beeld hoor :)

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:57

soap

diskoers.

Macromedia Dreamweaver 4:
Insert
Interactive Animation
Flash Text
Plak je tekst erin,
Tadaaaaa
Een flash tekst
:) Zonder ook maar enige flash kennis

.

Verwijderd

ik wil dus ook hetzelfde, alleen die link van Tim Schuhmacher die is dus dood nu, weet iemand nog wat de oplossing was (ik heb namelijk een td met text waar onclick iets gebeurd, als je dan toevallig iets met je muis beweegt selecteerd de text ook, bloedjeirritant en moet dus uit)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:32
Op vrijdag 12 juli 2002 11:46 schreef mophor het volgende:
ik wil dus ook hetzelfde, alleen die link van Tim Schuhmacher die is dus dood nu, weet iemand nog wat de oplossing was (ik heb namelijk een td met text waar onclick iets gebeurd, als je dan toevallig iets met je muis beweegt selecteerd de text ook, bloedjeirritant en moet dus uit)
Klik is op het huisje van de topicstarter ;)
Verder is dit topic nogal oud.

Verwijderd

document.onmousemove = function() { return false; }

/me duwt die ouwe koe weer terug de sloot in ;) }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.