Remote beheer software

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• youriu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-12-2022
Beste mensen,

wij zijn bij ons bedrijf al enige tijd opzoek naar een tool waarmee je op vanaf b.v. een server alle clients kan beheeren zoals vanaf die tool de windows update's draaien, virusscan dats controlle etc.

Heeft iemand een goeie tip/ervaring?

Alvast bedankt,

Youri

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Sorry maar ik snap niet helemaal wat je zoekt.

Bedoel je WSUS? Voor de virusscanner hebben wij Symantec.Daarmee kunnen we centraal beheer doen van alle clients.
Maar jij wilt alles in 1 tools?

Money for nothin' and your chicks for free

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

wij zijn bij ons bedrijf al enige tijd opzoek naar een tool waarmee
En dan dus de open deur: welke heb je dus al bekeken en waarom bevielen die niet? Want zelf Microsoft zelf heeft hier diverse producten voor in de aanbieding (AD (o.a. usermgt), WSUS, SMS, MOM, ...). Hoe dan ook valt er niet zo veel te antwoorden als je niet zegt hoe jouw omgeving er uit ziet, qua OSsen en applicaties op servers en clients. En omdat je er specifiek om vraagt: virusscanners. Ik gok McAfee maar ook McAfee verkoopt centraal-beheersoftware dus daar zal je ook al naar hebben gekeken.

Op deze manier kunnen we er wienig mee en hoe dan ook kunnen we pas effectief helpen als je zelf aangeeft wat je al hebt overwegen maar verworpen - en waarom het niet beviel. Zie trouwens ook (de links bij) Windows Servers en Server-Software - Policy voor wat uitleg daarbij.

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 05-07-2007 09:55 . Reden: even uitleggen waarom ik AD noem, ik weet nl. niet wat er met centraal beheer wordt bedoeld. ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Damnware? VNC ? een betje wazig?

http://www.softfocus.be/

• youriu
Sorry laat ik iets duidelijker zijn, was een beetje vroeg nog.

Wij doen beheer bij klanten maar sommige klanten hebben 300 clients dan is het niet handig om iedere pc af te lopen en de update's te draaien.
Laat ik beginnen met de vraag of er een beheer tool is waarmee je dus vanaf 1 locatie de windows/microsoft update's kan aansturen, dus dat je ze bijvoorbeeld kan schedulen voor alle werkstations in het domein.

Met dameware hebben we getest maar kan je niet de update's doen, ideal administration hebben we mee getest maar heeft niet veel meerwaarden dan dameware.

Nogmaals voor het onduidelijke bericht.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 14:53

McMiGHtY

- burp -

Als je centraal je Microsoft Updates wil regelen, kijk is naar het reeds genoemde WSUS, dit had je trouwens wel kunnen vinden als je een beetje op de hoogte was van de Microsoft producten of een beetje gegoogled had.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 10:15

BFS

Rude awakening

WSUS
Microsoft Windows Server Update Services (WSUS) enables information technology administrators to deploy the latest Microsoft product updates to computers running the Windows operating system. By using WSUS, administrators can fully manage the distribution of updates that are released through Microsoft Update to computers in their network.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Als je een tool hebt die .msi packages clientside uit laat pakken kan je ook al een hoop.
Het zal dan geen controle zijn van de virusscanner database en ook niet de microsoft update zal automatisch gecontroleerd worden, maar zo kan je wel msi packages maken met bestanden die nieuw/gewijzigd zijn tijdens het updaten van windows en van de virusscanner database.

Een tool die ik wel handig vond was Illusion99, helaas is dit een verouderd softwarepakket en zover ik weet is er nog niet echt iets nieuws gemaakt.

[ Voor 1% gewijzigd door RomeoJ op 05-07-2007 09:20 . Reden: typfouten ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 10:15

BFS

Rude awakening

R3dn3ck schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:20:

Een tool die ik wel handig vond was Illusion99, helaas is dit een verouderd softwarepakket en zover ik weet is er nog niet echt iets nieuws gemaakt.
SMS 2003?

En als het goed is komt in de herfst de opvolger van SMS in de SCE variant uit

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• youriu
Bedankt voor de moeite iedereen en sorry voor mn onduidelijke taal gebruik!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-02 09:12
Je zou ook eens kunnen kijken naar Altiris en dan specifiek de deployment console, dit voldoet precies aan de door jou gestelde voorwaarden.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Masch schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:37:
Je zou ook eens kunnen kijken naar Altiris en dan specifiek de deployment console, dit voldoet precies aan de door jou gestelde voorwaarden.
Ik denk dat Alteris Rapid Deployment een beetje teveel van het goede is :).

TS kan beter bij elke klant een Wsus server neerzetten en deze als centraal punt voor de updates configueren in dat specifiek klantdomain. Je zou een nog ingewikkeldere structuur kunnen maken door 1 Wsus server bij zijn werkgever neer te zetten en de Wsus server bij klant(en) hiernaar laten kijken alvorens het op clients uit te rollen. Maar goed begin maar eens met Wsus server bij een klant neer te zetten en dan centrale update inregelen. Overigens zal op de clients de update link naar MS verwijderd of veranderd moeten worden naar de Wsus server (kan middels policies) Er is een heel groot Wsus topic hier in WSS dus browse die even door voordat je gaat vragen hoe Wsus werkt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over welke besturingssystemen hebben we het, dit zou ik graag nog even in de topictitel zetten. Zie hierover de Windows Servers en Server-Software - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1