Rekenkundig probleem !

Pagina: 1
Acties:

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Jaaaa het is weer wat nieuws.8-)
Ik zat vanavond in Excel (tja microsoft sjit :r) een spreadsheet te maken met alle dag getallen erin (dus de behaalde aantal WU's).
Maar wat blijkt nu. Als ik braaf van elke dag alles over neem kom ik blokjes TE KORT.:?
Bij de meeste teams max. 100k maar bij ons (DPC) 700k.:'( Morgen ga ik er met een frisse kop weer naar kijken, maar wat het ook zo zijn dan er blokjes om de stats heen zijn gegaan ofzo :?
Ik vind het namelijk erg vaag allemaal !
Weet iemand dat dus toevallig :?

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ietwat meer details over wat jij precies optelt is wel wenselijk...

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

heeft te maken met de komma's dacht ik, heb ik ook wel eens gehad bij handmatig tellen (lijkt USA wel :))

Verwijderd

Als ik het goed begrijp probeer je de dagelijkse scores op te tellen om zo aan een nieuw totaal te komen. Daar zitten inderdaad soms gaten in die best wel fors zijn.

Dat wordt veroorzaakt door de nieuwe leden die hun totaal aan blokjes meenemen die ze al hadden staan voordat ze zich bij de DPC aansloten.

Een mooi voorbeeld is de MegaVlutz van een paar weken terug... 9 miljoen als dagscore, maar met een verschil van 12 miljoen in totaalscores. Dat kwam toen voornamelijk omdat ene Bill Goldberg en DBC zich op die dag weer bij de DPC aansloten.

Verwijderd

Dit probleem hebben wij ook, de ene keer geven de statistieken van DPC minder aan dan onze eigen proxy, de andere keer meer.

zie http://212.120.111.57/StatsHis/Stats_his.htm

Waar dit aan ligt heb ik nog niet kunnen ontdekken. Misschien heeft het iets te maken met systeemtijdsverschillen tussen proxy en de servers van DNet? Alles wat je net in het overlappende stukje flushed hoort volgens de een bij deze dag en volgens de ander bij de volgende dag.

Het is maar een suggestie want ik vraag me dit al tijden af. Maar 700k is dan natuurlijk nog erg veel..

Pjabber

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 00:52 schreef Pjabber het volgende:
Dit probleem hebben wij ook, de ene keer geven de statistieken van DPC minder aan dan onze eigen proxy, de andere keer meer.

zie http://212.120.111.57/StatsHis/Stats_his.htm

Waar dit aan ligt heb ik nog niet kunnen ontdekken. Misschien heeft het iets te maken met systeemtijdsverschillen tussen proxy en de servers van DNet? Alles wat je net in het overlappende stukje flushed hoort volgens de een bij deze dag en bij de ander bij de volgende dag.

Het is maar een suggestie want ik vraag me dit al tijden af. Maar 700k is dan natuurlijk nog erg veel..

Pjabber
dat kan veroorzaakt worden door een backlog bij de d.net-proxydozen. Als de keyserver alle workunits niet op tijd kan verkwerken om wat voor reden dan ook, dan gebeurt het wel eens (lees: regelmatig) dat de workunits soms tot wel een dag of 4 "blijven hangen" onderweg.

edit == zpellvaudt.

• crisp
  • Laatst online: 19:49

crisp

Devver

Pixelated

Als je de dag getallen van DPC bedoeld dan zou het verschil een overschot moeten zijn. Als ik de getallen bekijk van de afgelopen 150 dagen dan zie ik dat we gemiddeld zo'n 85K per dag aan retires hebben ontvangen.
Mocht je interesse hebben: ik heb dus de historie van DPC, AT en Slashdot van het afgelopen half jaar al liggen! (OGR vanaf begin dit jaar)

Intentionally left blank

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
OK, er is meer info nodig over wat ik heb gedaan.
Ik heb het totaal van 3 feb (j.l.) gepakt en ik ben de dagelijkse (teams (DPC, Anandtech)) scores gaan noteren.
Tot mijn grote verbazing kwam ik VET te kort.

Nu (na een daggie nadenken) heb ik een oplossing gevonden. Ik kan natuurlijk de totalen uit de stats wel noteren en dan kan ik van daaruit de dagelijkse scores wel berekenen, maar erg betrouwbaar is het niet.
Iemand een idee hierover :?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Zie hier mijn gegevens:

<center><table border=1 cellpadding=6 cellspacing=0><tr bgcolor="#000000"><tr bgcolor="#000000"><td align=center><font face="arial" size=2 color="#ffffff">Datum</font></td><td align=center><font face="arial" size=2 color="#ffffff">DPC geflushed</font></td><td align=center><font face="arial" size=2 color="#ffffff">DPC totaal</font></td><td align=center><font face="arial" size=2 color="#ffffff">DPC retires</font></td><td align=center><font face="arial" size=2 color="#ffffff">AT geflushed</font></td><td align=center><font face="arial" size=2 color="#ffffff">AT totaal</font></td><td align=center><font face="arial" size=2 color="#ffffff">AT retires</font></td></tr><tr bgcolor="#ffffee"><td align=left><font face="arial" size=2 color="#993333">1 februari</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>2.827.466</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>650.809.340</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>0</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>1.794.445</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>632.123.853</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>0</font></td></tr><tr bgcolor="#ffffee"><td align=left><font face="arial" size=2 color="#993333">2 februari</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>2.711.591</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>653.534.063</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>13.132</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>1.974.249</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>634.098.120</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>18</font></td></tr><tr bgcolor="#ffffee"><td align=left><font face="arial" size=2 color="#993333">3 februari</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>2.295.998</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>655.831.525</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>1.464</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>1.758.048</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>635.857.997</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>1.829</font></td></tr><tr bgcolor="#ffffee"><td align=left><font face="arial" size=2 color="#993333">4 februari</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>2.589.677</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>658.493.803</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>72.601</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>1.623.813</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>637.481.905</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>95</font></td></tr><tr bgcolor="#ffffee"><td align=left><font face="arial" size=2 color="#993333">5 februari</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>3.035.837</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>661.529.640</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>0</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>1.804.474</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>639.286.379</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>0</font></td></tr><tr bgcolor="#ffffee"><td align=left><font face="arial" size=2 color="#993333">6 februari</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>2.770.785</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>664.452.191</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>151.766</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>1.882.917</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>641.223.178</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>53.882</font></td></tr><tr bgcolor="#ffffee"><td align=left><font face="arial" size=2 color="#993333">7 februari</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>2.805.635</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>667.271.546</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>13.720</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>2.182.914</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>643.407.505</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>1.413</font></td></tr><tr bgcolor="#ffffee"><td align=left><font face="arial" size=2 color="#993333">8 februari</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>2.832.159</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>670.104.264</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>559</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>1.806.506</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>645.215.011</font></td><td align=right><font face="arial" size=2>1.000</font></td></tr></table></center>

De stats van 1 februari zijn pas op de 5e bij de totalen opgeteld bij Dnet. Om daaruit toch een score voor 1 februari te destileren heb ik voor het gemak het aantal retires van 1 en 5 februari op 0 gezet, en de totaalstanden herberekend. De enige verschillen die je nu nog overhoudt zijn blokjes die nieuwe mensen meenemen naar de teams...

Intentionally left blank

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Crisp: van hoeveel teams heb jij die info of kun jij aan die info komen :?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op vrijdag 09 februari 2001 20:09 schreef Wessie het volgende:
Crisp: van hoeveel teams heb jij die info of kun jij aan die info komen :?
Alleen van DPC, AT en slashdot heb ik deze getallen van het afgelopen half jaar.
Om het van andere teams te achterhalen zou je de DPCH's af kunnen gaan, daar staan altijd de cijfers van de top 10 in.
Voor OGR heb ik de cijfers vanaf begin december vorig jaar van 7 teams.

Intentionally left blank

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Hmmzzzzz okido.
In de dagelijkse stats die komen staat altijd een dagelijkse hoeveelheid blokjes.
Dat "totaal" wat rechts staat is toch het totaal v/d vorige keer, waar de dagelijkse stats bij geteld worden :?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het totaal wat rechts staat is idd het totaal van de vorige dag + de dagopbrengst + retires

Intentionally left blank

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Okidoki, dat wou ik ff weten !
Thnx :)

Pagina: 1