Toon posts:

iPhone over-exposure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De overdadige aandacht voor Apple's iPhone begint zo langzamerhand irritante vormen aan te nemen. Leuk hoor die iPhone maar wat beweegt de frontpage tot al die aandacht? Qua features vind ik bijvoorbeeld de Nokia N95 veel volwassener en indrukwekkender maar blijkbaar maakt de naam van de fabrikant een groot verschil. Onzinnig natuurlijk en ik hoop dat Tweakers.net snel meer balans brengt in het belichten van telefoons en van hardware in het algemeen. Natuurlijk hoef ik berichten over de iPhone niet te lezen maar al die redactionele aandacht gaat wel ten koste van interessantere nieuwtjes dan het zoveelste gerucht uit de Apple-stallen. Als de iPhone op de markt komt dan zien we dat vanzelf wel. Schrijf er dan een goede review over. Houd het concreet, want dat is wel zo professioneel!
heuker schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:50:
Ben ik an sich met je eens, veel informatie is alleen op geruchten gebaseerd en daarnaast is het in verhouding tot andere interessante telefoons vrij veel.

Echter is met de nieuwe website het idee onstaan om meer nieuws te gaan plaatsen in verschillende categorien, maar doordat er nu een main-page is waar al het nieuws opstaat, komt het misschien overdadig op je over :)
De meeste berichten over de iPhone zitten anders niet in een categorie (grijs blokje, "main") en zijn dus alleen via de frontpage te lezen.

Regeltjes, regeltjes, regeltjes... Zo goed meneer agent? *diepe zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:57:
Wat betreft exposure kan je voor een deel inderdaad stellen dat er veel aandacht voor is, maar van de andere kant dat dat niet Tweakers.net specifiek is. Dat er veel exposure is in diverse media resulteert er in dat de exposure betreffende nieuwe / afwijkende berichten ook hun weg hier vinden.
Probleemstelling: Als de rest van de wereld zich blijft concentreren op iPhone nieuws, moeten wij die nieuwsitems dan gaan negeren? Tweakers.net verzamelt nieuws aangaande wat in de wereld rondgaat, aangevuld met eigen reviews en meningen. Negeren van wat verder de wereld rondgaat is daarbij enigszins vreemd en subjectief.
Aan de andere kant hoeft Tweakers natuurlijk niet als een kuddedier achter de horde aan te rennen. Doe het eens anders: belicht eens de onevenredig grote media-aandacht voor de iPhone en zet uiteen waar dat aan te wijten valt. Het lijkt mij dat je je als medium juist wilt onderscheiden van de concurrenten. Bovendien heeft de lezer weinig aan een eenheidsworst. iPhonegeruchten kunnen we immers in de Spits en de Metro ook wel lezen. Juist Tweakers zou dan voor een alternatieve benadering kunnen kiezen wat een bezoek aan de site extra waardevol zou maken. Voor de rest begrijp ik natuurlijk heel goed dat jullie datgene beschrijven wat de wereld op gebied van nieuwe media bezighoudt. Probeer alleen eens wat kritischer te worden. :)

Verwijderd

Dat is iets waar de redactie zich over mag uitlaten :)
De extra discussie hiernaast is handiger op meel :)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Overigens ben ik het wel eens met de TS. Het begint een beetje ridicule vormen aan te nemen als nu.nl. Nou heb ik een eigen telecom site, maar ik probeer de iPhone wel zo veel mogelijk te vermijden. Dingen die echt een grote nieuwswaarde hebben zal ik dan ook wel posten, maar dingen zoals er zijn een half miljoen iPhones verkocht zijn nou niet echt dat je zegt dit is iets voor een ict site. Ik zie dan ook verder niet de nieuwswaarde van het bericht, behalve de titel: Apple verkoopt 525.000 iPhones in drie dagen, want die dekt al het hele bericht eigenlijk :S

Overigens ben ik de grootste fan van: http://life.tweakers.net/archieven/cat/11 maar daar zie ik alleen al 4 berichten over een apparaat, je zou haast denken dat Tweakers aandelen in Apple heeft. Maar even all gekheid op een stokje, bespreek gewoon intern wat van echte nieuwswaarde is voor tweakers over de iPhone, want dit is in mijn optiek een beetje onnodig. :)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:51
Dit is wel een beetje de omgekeerde wereld. Het is zomer, er is vrij weinig technews. Als ik het daarnaast vergelijk met andere websites dan is de berichtgeving van Tweakers zeer terughoudend qua kwantiteit. Dan heb ik het niet over de kwaliteit, want die is soms wel onder de maat. Zoals de redactiecolumn die gebaseerd is op foute aannames en het artikel van vanavond over een gerucht wat op het moment van verschijnen eigenlijk allang ontkrachtigt was.

Ik zal verder niet in gaan op de N95 vs. de iPhone discussie.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Hoedje schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:46:
Dit is wel een beetje de omgekeerde wereld. Het is zomer, er is vrij weinig technews. Als ik het daarnaast vergelijk met andere websites dan is de berichtgeving van Tweakers zeer terughoudend qua kwantiteit. Dan heb ik het niet over de kwaliteit, want die is soms wel onder de maat. Zoals de redactiecolumn die gebaseerd is op foute aannames en het artikel van vanavond over een gerucht wat op het moment van verschijnen eigenlijk allang ontkrachtigt was.

Ik zal verder niet in gaan op de N95 vs. de iPhone discussie.
Ik denk niet dat de grootste ict site van Nederland dan maar moet omschakelen naar pakken wat er te pakken valt en dat als nieuws bestempelen omdat er niks anders voor handen ligt. Je moet wel consequent blijven en anders een berichtje minder posten ipv dat Steve Jobs in een krant heeft verteld dat er te weinig iPhones zullen zijn om mensen de straat op te krijgen. Ik vind dat niet bij het imago van tweakers passen en het is dan ook non-nieuws. :)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:51
Het grappige is dat het artikel over de uitspraak van Steve Jobs juist zo gedraaid wordt door tweakers dat het allemaal marketingspin is. Dat beaamt dus wel dat de FP niet blind achter de "hype" aanloopt, zoals door de TS gesuggereerd was. Het lijkt me daarom ook heel bewust geplaatst.

Achteraf kun je je inderdaad wel afvragen of het terecht was :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1