Contactdoos Kabel kapot waardoor casema niet werkt?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:28
Dag mensen,

zit met het volgende probleem waardoor reedsch 2 avonden van mijn normaliter vrolijke oplossingsgerichtheid verpest zijn.

Het gaat om het volgende: ik help een vriendin met het aansluiten van kabel internet van casema. Heb iemand van casema aan de telefoon die mij vertelt dat het signaal wel erg zwak is en dat ik vermoedelijk niet op de hoofdaansluiting zit. Nu controleer ik dit, en de kabel die de wandcontactdoos in komt is groen

1. is dit (vanwege die groene kabel) dus de hoofdaansluiting?

Ok, nadat alles werkt denk ik met m'n stomme kop, laat ik eens kijken of alles in de wandcontact doos wel goed is aangesloten. Blijkt het een contactdoos te zijn zeker uit de jaren 30, met allerleid ronde frutseltjes aan de binnenkant die niet meer in elkaar te zetten is nadat je m uit elkaar hebt gehaald. Dus ik naar de gamma voor een nieuwe wandcontactdoos. (sowieso begrijp ik niet waarom ze ooit zijn begonnen internet over zo'n prutserkabel te gaan versturen)

2. maakt het uit wat voor wandcontactdoos je koopt?

Dus ik probeer vanavond de nieuwe contactdoos te plaatsen maar krijg op geen mogelijkheid verbinding, Lichtje van power staat aan maar 2e lichtje van receiving blijft maar knipperen. Heb wel 10.456 keer de kabel opnieuw proberen aan te sluiten in de wandcontactdoos, redding blijft uit. Nu is het ook nog zo dat de modem niet op standby wil (je gaat wat prutsen) zou dit het connectie probleem kunnen zijn. Voordat ik morgen de casema ga spekken voor 0,10 c/m:

3. weet iemand hoe je zou kunnen uitvinden of er niet een kabel breuk ergens is, en is casema verantwoordelijk voor dat gedeelte tot het modem (dan zou een monteur een nieuwe kabel kunnen trekken)

4. biertje?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:47
Proberen oude contactdoos (zover als mogelijk) weer in elkaar te zetten? En dan testen of je verbinding krijgt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

1. De Kabel komt het huis binnen met een dikke groene kabel, dus waarschijnlijk wel.
2. Ja, er zijn doorlusdozen, en einddozen. Koop een einddoos.
3. Probeer het gewoon eens zonder contactdoos, dus de groene kabel rechtstreeks in het modem steken. Dan moet je een goed signaal hebben.
4. lekker

edit: ohja vergeet bij het aansluiten van kabels en contacdozen, niet de afscherming ook te gebruiken.
Je dient dus zowel de koperen kern als het vlechtwerk te gebruiken.. Er zijn mensen die het vlechtwerk erafknippen of niet goed bevestigen.. dat kan je signaal verpesten.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 05-07-2007 00:17 ]

• monsieurpinot
job schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:13:

3. Probeer het gewoon eens zonder contactdoos, dus de groene kabel rechtstreeks in het modem steken. Dan moet je een goed signaal hebben.
4. lekker

edit: ohja vergeet bij het aansluiten van kabels en contacdozen, niet de afscherming ook te gebruiken.
Je dient dus zowel de koperen kern als het vlechtwerk te gebruiken.. Er zijn mensen die het vlechtwerk erafknippen of niet goed bevestigen.. dat kan je signaal verpesten.
ha deze ondersteuning maakt mijn dag weer goed, ik heb geprobeerd de groene kabel tegen de witte kabel uit het modem te houden, maar dat leek me niet zo zinvol. ik heb btw vermoedelijk wel een eindkastje, met tv/radio uitgang + satelietuitgang. Is het wat om te proberen gewoon zo'n coaxstekkertje orop te maken en die in het modem te steken (dus zonder verdeelkastje voor tv)?

Afbeeldingslocatie: http://www.indymedia.nl/img/2004/12/23902.jpg

• monsieurpinot
ThinkPad schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:11:
Proberen oude contactdoos (zover als mogelijk) weer in elkaar te zetten? En dan testen of je verbinding krijgt.
het is echt een hele gekke met 6 ronde verbindinkjes waar er inmiddels 4 van kapot zijn omdat ik probeerde m weer in elkaar te maken, dus dat gaat het niet worden

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 12:14

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Kan het niet gewoon zijn dat er in jou nieuwe opnouwdoosje een filter zit die het signaal van het kabelinternet filtert. Volgens mij kan je beter een zo simpel mogelijk kastje hebben of heb ik dat mis?

• job

job

monsieurpinot schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:23:

ha deze ondersteuning maakt mijn dag weer goed, ik heb geprobeerd de groene kabel tegen de witte kabel uit het modem te houden, maar dat leek me niet zo zinvol. ik heb btw vermoedelijk wel een eindkastje, met tv/radio uitgang + satelietuitgang. Is het wat om te proberen gewoon zo'n coaxstekkertje orop te maken en die in het modem te steken (dus zonder verdeelkastje voor tv)?
kabel tegen kabel aanhouden is weinig zinnig.
Rechtstreeks zou het beste zijn, maar het is dan lastig om het vlechtwerk goed contact te laten maken met het schroefdraad van je modem.

Dus een beter idee zou zijn om op de groene kabel een coax stekker te zetten. En dan sluit je daar het verloop van gewoon naar schroef connector op aan. Dan zit je modem vrijwel rechtstreeks aan de hoofdkabel. Is het signaal dan nog steeds te zwak dan hoort casema gratis een monteur te sturen.

• monsieurpinot
job schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:34:
[...]

kabel tegen kabel aanhouden is weinig zinnig.
Rechtstreeks zou het beste zijn, maar het is dan lastig om het vlechtwerk goed contact te laten maken met het schroefdraad van je modem.

Dus een beter idee zou zijn om op de groene kabel een coax stekker te zetten. En dan sluit je daar het verloop van gewoon naar schroef connector op aan. Dan zit je modem vrijwel rechtstreeks aan de hoofdkabel. Is het signaal dan nog steeds te zwak dan hoort casema gratis een monteur te sturen.
aha dan ga ik dit soweiso morgen eens proberen (zo'n wandcontactdoos heeft dus geen meerwaarde op een goede coaxstekker?) tv/internet verdeler direkt op een goede coaxstekker,
het gekke van het verhaal is dat het het eventjes heeft gedaan, zou natuurlijk ook kunnen dat ik bij het afhalen van de oude contactdoos een kabelbreuk heb veroorzaakt, maar die kans lijkt me niet zo groot

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:47
Hurricane schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:31:
Kan het niet gewoon zijn dat er in jou nieuwe opnouwdoosje een filter zit die het signaal van het kabelinternet filtert. Volgens mij kan je beter een zo simpel mogelijk kastje hebben of heb ik dat mis?
Dat kan het ook nog zijn ja, hebben wij ook eens problemen mee gehad. We hadden het modem aangesloten op de COAX aansluiting, maar dat ding wou maar geen verbinding krijgen. Wij zoeken en zoeken. Bleek uiteindelijk dat er zo'n CAI versterker tussenzat, die het TV signaal moet versterken. Helaas voor het modem werkt dat ding maar 1 kant op, en kon het modem signaal dus niet door die versterker heen.

Modem direct aan de coax gehangen, zonder de versterker er tussen en het werkte perfect.

• job

job

monsieurpinot schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:38:
[...]

aha dan ga ik dit soweiso morgen eens proberen (zo'n wandcontactdoos heeft dus geen meerwaarde op een goede coaxstekker?) tv/internet verdeler direkt op een goede coaxstekker,
Zo'n wandcontactdoos heeft zeker wel een meerwaarde. Ik bedoelde het meer als test om te kijken of de boel zo wel werkt. Kan je in elkgeval oorzaken van het probleem mee uitsluiten.

• monsieurpinot
job schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:06:
[...]
Zo'n wandcontactdoos heeft zeker wel een meerwaarde. Ik bedoelde het meer als test om te kijken of de boel zo wel werkt. Kan je in elkgeval oorzaken van het probleem mee uitsluiten.
wat is de meerwaarde van zo'nwandcontactdoos?

ondertussen: inmiddels geprobeerd met een coax stekkertje aan de groene kabel direct verbinding te maken met het modem, en ja hoor, het werkt.... maar niet voor lang. Wanneer ik ook maar even iets beweeg, en vooral wanneer ik de kabel naar de digitale tv erin stop, weg internet, waarschijnlijk heeft herr casema dus gelijk en is het signaal zwak, ik concludeerd dus: slechte kabel of kabelbreuk, hupsaflups de casema weer spekken met 10 c/m

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37
monsieurpinot schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:07:
Dag mensen,

zit met het volgende probleem waardoor reedsch 2 avonden van mijn normaliter vrolijke oplossingsgerichtheid verpest zijn.

1. is dit (vanwege die groene kabel) dus de hoofdaansluiting?

Dus ik naar de gamma voor een nieuwe wandcontactdoos. (sowieso begrijp ik niet waarom ze ooit zijn begonnen internet over zo'n prutserkabel te gaan versturen)

2. maakt het uit wat voor wandcontactdoos je koopt?

3. weet iemand hoe je zou kunnen uitvinden of er niet een kabel breuk ergens is, en is casema verantwoordelijk voor dat gedeelte tot het modem (dan zou een monteur een nieuwe kabel kunnen trekken)

4. biertje?
1: Als die AOP aan de buitenmuur (weg kant) zit dan is de kans zeer groot dat het de hoofdkabel is. Doet tv het niet als je die los haalt dan weet je het wel zeker ;)

PS: waarom is COAX een prutserkabel... het is op glasvezel na de enigste kabel waar je in ieder geval tot 3 GHz data kunt versturen (tot nu toe wordt er maar tot 800Mhz gebruikt) En die 2 pruts koper adertjes van KPN zal vele male slechter (kwalitatief gezien)

2: Ja het maakt zeker uit wat voor AOP je hebt. Neem een Tratec 1000/ B inclusief een TOF-02 (deze gebruikt casema zelf en is dus ook retour geschikt, PS ik heb er een stel over dus bij interesse mag je ze wel kopen :P )

3: Casema was verantwoordelijk tm je AOP die je dus zelf gesloopt hebt. Verder kun je door hen een lijn meting laten uitvoeren maar de kans is zeer groot dat het probleem binnenshuis is waardoor jij er een rekening voor krijgt. Verder kijk eens op http://192.168.100.1 en kijk eens waar hij niet door heen komt (upstream zoeken of misschien de downstream al etc..)

4: ik drink liever wat anders.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• monsieurpinot
klaasbram schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:38:
[...]

1: Als die AOP aan de buitenmuur (weg kant) zit dan is de kans zeer groot dat het de hoofdkabel is. Doet tv het niet als je die los haalt dan weet je het wel zeker ;)

PS: waarom is COAX een prutserkabel... het is op glasvezel na de enigste kabel waar je in ieder geval tot 3 GHz data kunt versturen (tot nu toe wordt er maar tot 800Mhz gebruikt) En die 2 pruts koper adertjes van KPN zal vele male slechter (kwalitatief gezien)
het is een oude bovenwoning, maar voorlopig ga ik er mar van uit dat het de hoofdkabel is (omdat ik nergens anders iets vind, en omdat ie groen is) Verder wordt ben ik technisch misschien niet zo verdrietig over kabel, maar vooral erger ik me eraan dat die dingen er soms al 30 jaar liggen en dus door allerlei gebruik etc neit optimaal meer werken (zoals hierbij het geval is)
2: Ja het maakt zeker uit wat voor AOP je hebt. Neem een Tratec 1000/ B inclusief een TOF-02 (deze gebruikt casema zelf en is dus ook retour geschikt, PS ik heb er een stel over dus bij interesse mag je ze wel kopen :P )
heb wel interresse
3: Casema was verantwoordelijk tm je AOP die je dus zelf gesloopt hebt. Verder kun je door hen een lijn meting laten uitvoeren maar de kans is zeer groot dat het probleem binnenshuis is waardoor jij er een rekening voor krijgt. Verder kijk eens op http://192.168.100.1 en kijk eens waar hij niet door heen komt (upstream zoeken of misschien de downstream al etc..)
ik dacht casema dus een handje te helpen door te controleren of alles wel goed was aangesloten, maar ik begrijp dat je dat beter niet kunt doen? 192.168.100.1 kon ik vaak niet bereiken (ook bijzonder) maar het receive lichtje bleef maar knipperen dus geen verbinding
4: ik drink liever wat anders.
water?

• monsieurpinot
ik vraag me trouwens af of dit bij casema wel zo is, want iemand tipte me dat in de handleiding van bijv. @home http://blob.home.nl/dynam...%20v1.020060116131912.pdf staat dat je je wandcontactdoos mag vervangen als het de verkeerde is.
Pagina: 1