Toon posts:

TV OUT (6600GT) alleen maar zwart wit beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd maar ik krijg nog steeds alleen maar zwart wit beeld op mijn tv, behalve in de bios en tijdens het opstarten van mijn pc. Zo gauw ik bij het inlogscherm aankom wordt die weer zwart wit.... Het moet dus wel aan de instellingen liggen (heb NTSC en PAL geprobeerd)
Ik heb de nieuwste drivers gedownload maar dat schijnt ook niet te werken, ook heb ik via twee verschillende dvd spelers en twee verschillende tv's geprobeerd....
Ik gebruik overigens een video-S kabel

Wie weet wat ik moet doen?

Verwijderd

Ligt aan je kabeltje
Ik had ook gewoon kleur bij opstarten maar in windows niet.
Anderen s-video kabel zal het weer werken.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:06
Hoe kan zoiets nou aan het kabeltje liggen? Die dingen zijn toch allemaal gewoon identiek. Je moet waarschijnlijk je TV gewoon op het andere kanaal zetten. Ik zat er een tijd geleden ook mee te klooien, kreeg ook alleen maar zwart-wit beeld op de TV beneden. Tot ik erachter kwam dat ik gewoon nog een keer op dat knopje moest drukken waarmee je 'langs de videokanalen zapt'.

Ook kun je even zo'n TV-out tool downloaden voor nVidia, daar kun je 't allemaal net even wat fijner mee instellen dan via de normale drivers.

[ Voor 16% gewijzigd door FreddyFish op 05-07-2007 00:10 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:58:
Ik heb alles geprobeerd maar ik krijg nog steeds alleen maar zwart wit beeld op mijn tv, behalve in de bios en tijdens het opstarten van mijn pc. Zo gauw ik bij het inlogscherm aankom wordt die weer zwart wit.... Het moet dus wel aan de instellingen liggen (heb NTSC en PAL geprobeerd)
Ik heb de nieuwste drivers gedownload maar dat schijnt ook niet te werken, ook heb ik via twee verschillende dvd spelers en twee verschillende tv's geprobeerd....
Ik gebruik overigens een video-S kabel

Wie weet wat ik moet doen?
Welkom op GoT! :)

We verwachten hier dat je uitgebreid de tv out faq doorneemt, alvorens een vraag te plaatsen.

Je kunt jouw probleem oplossen door in het nVidia settingspaneel te kiezen voor 'Samengesteld video-uit' :)

De grote tv-out FAQ

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 05-07-2007 00:10 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
misschien beetje achterlijk maar ik zie nergens in het nVidia settingspaneel staan 'Samengesteld video-uit' ik heb ook de engelse versie dus misschien dat ik het gewoon niet herken...(ik doe vmbo)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:23:
misschien beetje achterlijk maar ik zie nergens in het nVidia settingspaneel staan 'Samengesteld video-uit' ik heb ook de engelse versie dus misschien dat ik het gewoon niet herken...(ik doe vmbo)
Ga naar de advanced settings bij je monitor.
Kies het tabblad rechtsboven 'Geforce 6600GT'.

Nu kun je aan de linkerkant voor twee soorten weergaven kiezen: kies classic.
In het witte ventsre zie je nu een stamboom: Klik op nView Display settings.
Rechtermuisklik op de tweede monitor. Nu kun je hier ergens kiezen voor 'composite out' (als deze niet werkt: S-video out...)

Afbeeldingslocatie: http://www.tgfd.demon.nl/GoT/tvout.JPG

De juiste tv-instelling mbt pal/ntsc is: Pal B/G :)

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 05-07-2007 00:49 ]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 12:32
@Freddyfish : Nee, die kabeltjes zijn niet allemaal identiek. na wat gerommeld te hebben met de kabelzooi achter m'n pc had ik de tv-out kabel (Overigens ook van een 6600) kwijtgemaakt. geen probleem dacht ik, maar kreeg met geen mogelijkheid beeld meer.
Oplossing heb ik toen niet echt gevonden, omdat ik direct van m'n neefje een 'break out box' (?) kreeg, die hij bij zijn kaart gekregen had. toen werkte het direct weer.
Mij viel toen op dat de stekker van de kabel die ik geprobeerd had, minder pinnetjes had, hoeveel minder weet ik niet meer, maar dacht iets van 4.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt ook niet, snap er niks van... koop wel gewoon een andere kabel dan

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Wat voor een tv heb je? :)

Verwijderd

Topicstarter
Grundig arcance is het merk

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb vandaag een nieuwe video-S kabel gekocht en heb als alternatief ook een scart blokje gekocht.... net getest en ja hoor, het werkte ook niet!!!!
ik ben zo langzamerhand er spuugzat van en niks werkt.... iemand nog ideeen want anders laat ik het maar zitten.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Geen excuus ;)

Heb je geprobeerd je scherm op andere resoluties en vernieuwingsfrequentie in te stellen?
In het Engels: resolution - refresh rate

Yes, but no.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-07 19:01

Aapje

Opel-beun
Geen SVH-1 kanaal op je tv?
Ik heb op me philips crt tv 2 Scart aansluitingen, 1tje ervan ondersteunt s-video de andere niet.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:04
Heb je hem nou op samengesteld video-uit gezet? Het moet zo:

Stap 1:
Afbeeldingslocatie: http://primeserver.nl/media-archive/uploads/27749634.jpg

Stap 2:
Afbeeldingslocatie: http://primeserver.nl/media-archive/uploads/67071533.jpg

Stap 3:
Afbeeldingslocatie: http://primeserver.nl/media-archive/uploads/32846070.jpg

Als je dit gedaan hebt zet je daarna de TV als primair beeldscherm en stel je in dat hij op PAL-B moet staan (wat nu nog grijs is in de screenshot).

Verwijderd

Topicstarter
ook samengesteld (composite) werkt niet... ik heb beide scart ingangen van mijn tv geprobeerd, beiden zwart wit, overigens heb ik met de 2e scart ingang op AV2 en AV2-S hetzelfde beeld van de PC, helaas weer zwart wit...

Verwijderd

Topicstarter
niemand nog iedeeen? misschien is er iets mis met mijn videokaart, ik weet het niet....

Verwijderd

Topicstarter
kickje

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-07 19:01

Aapje

Opel-beun
Hoe zit het btw met de TV-Out Faq?
De grote tv-out FAQ
Alles al na gegaan?

Verwijderd

Topicstarter
ja al 3x STONED

Verwijderd

Misschien moet je even beginnen met het daadwerkelijk lezen van de FAQ ipv zeggen dat je het gelezen hebt terwijl je dat duidelijk niet hebt gedaan.

De grote tv-out FAQ

Als er dan niet uit komt is er wellicht iets kapot, maar je zou het gemakkelijk voor elkaar moeten kunnen krijgen, dit is een bekend probleem van daar dat het in het Frequently Asked Questions topic staat ;)

Verwijderd

Topicstarter
lekker aardig hoor, heb hem al 2x gelezen }:O

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 00:29 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou, dat is niet aan je posts hier te zien. Lees het nog eens, lees je ook een beetje in op:

http://en.wikipedia.org/wiki/Composite_video
http://en.wikipedia.org/wiki/svideo
http://en.wikipedia.org/wiki/scart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.