[Vista] Zal Windows Vista nu beter draaien?

Pagina: 1
Acties:

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-02 18:25
Goedenavond,

Een paar maanden geleden, vlak na de release van Windows Vista, had ik Vista Premium geinstalleerd.
Na 2 weken te hebben gebruikt was de ik de snelheid van Vista echt beu, nu is de vraag;
Zal Windows Vista Home Premium nu beter draaien dan 6 maanden geleden ?

Systeem;
Intel Celeron geclockt op 2.34 Ghz

Intel Celeron, 2333 MHz (20 x 117)
CPU Aanduiding Northwood-128
CPU stepping C1
Instructieset x86, MMX, SSE, SSE2
1 Trace Cache 12K Instructions
L1 Data cache 8 KB
L2 Cache 128 KB (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

Maxtor 40gig schijf, 5400rpm

Soort Driver Maxtor 2F040J0
Harde Schijf Familie Fireball 3
Formaatfactor(Form Factor) 3.5"
Capaciteit Geformatteerd 40 GB
Schijven 1
Opnameopervlaktes 1
Fysieke Afmetingen 146.1 x 101.6 x 17.5 mm
Totaal Gewicht 509 g
Gemiddelde Rotatie Toegangssnelheid 5.5 ms
Rotatiesnelheid 5400 RPM
Interface Ultra-ATA/133
Buffer naar Host Datadoorvoersnelheid 133 MB/s
Buffergrootte 2 MB

1.5gig RAM

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
DRAM:FSB verhouding 4:3
Werkelijke kloksnelheid 156 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 311 Mhz
Bandbreedte 2489 MB/s

Moederbord:AsRock P4i65G
Videokaart: ATi RADEON X1600 Pro - 512- AGP

Filip.

[ Voor 2% gewijzigd door filenox op 04-07-2007 23:34 . Reden: Videokaart vergeten ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
Ik denk dat het redelijk zal draaien. Een celeron is natuurlijk een niet al te beste processor. Combineer dat met een 5400 RPM schijf en dat lijkt me nogal traag. 1,5 gig geheugen zou wel voldoende moeten zijn. Voor brute programma's weer niet btw.

Maar: Waarom wil je Vista als je de snelheid al beu was. Waarom niet gewoon XP. Als je PC niet al te top is komt het wat onlogisch over om dan ook nog es een zwaarder OS te installeren. Wat heeft Vista wat XP niet heeft wat jij wilt gaan gebruiken met jouw systeem.

UNOX: The worst operating system

• filenox
De kans dat ik Vista weer ga installeren is klein,
en wat jij nu zei dat zeg ik ook tegen mensen die naar Vista willen overstappen :*)

Maar ik zou het gewoon graag willen weten ofdat de performance nu beter geworden is

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm zelfs op een Celeron uit de C serie ( die dus gelimiteerd in snelheid is) is er best wat mogelijk onder windows Vista. Let well...de harde schijf heeft waarschijnlijk een te lage snelheid en te hoge zoektijd om echt te genieten van je windows!

Misschien kun je een 120..160Gb 7k2RPM schijf erin zetten. Want dat zal je wel merken, te schijven van tegenwoordig zijn heerlijk snel en zullen perfect werken! Nu is er ook de invloed van de moederbord chipset etc..etc..etc. en het feit dat met DDR 266 je niet echt de beste performance uit een P4 gebaseerde processor haalt. Maar dan nog!

Mijn oordeel? Geen enkele update zal een groot effect op vista snelheid hebben op dit moment dus vergeet het maar!

Wil je meer performance uit het moederbord, dan kun je kijken naar sneller geheugen als het moederbord het aankan of een grotere en modernere harde schijf met 8Mb cache op 7k2 rpm! DAAR zal veel winst in zitten..niet in softwarematige updates!

[ Voor 14% gewijzigd door swampy op 04-07-2007 23:50 ]

There is no place like ::1

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:29

Haan

dotnetter

Waarom denk je dat Vista nu beter zal draaien dan een paar maanden geleden? Het blijft een redelijk zwaar besturingssysteem, dus zonder je hardware te upgraden zal er weinig veranderen (ik neem aan dat je namelijk doelt op verbeterde drivers e.d. waardoor een en ander wat soepeler zou werken? )

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Doritos schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:42:
De kans dat ik Vista weer ga installeren is klein,
Processor zou nog wel tegen kunnen, maar ik zou die harde schijf wel upgraden met een 7200rpm schijf.
en wat jij nu zei dat zeg ik ook tegen mensen die naar Vista willen overstappen :*)
Want iedereen die je kent heeft dezelfde pc als jij ? :+
Maar ik zou het gewoon graag willen weten ofdat de performance nu beter geworden is
Driver support is zeker wel verbeterd en als je overal goede drivers voor hebt, dan is Vista stabieler dan XP is mijn ervaring. :)

• filenox
OK, bedankt voor info allemaal _/-\o_

- Doritos blijft een trouwe XP/Arch-gebruiker :) -
Pagina: 1