Wat heb ik nu staan:
CPU: AMD Athlon MP 2800+ (2 CPU's)
MB: Gigabyte GA-7DPXDW-P
MEM: 3GB PC2100 ecc DDR SDRAM
VGA: ATi Radeon 9800 Pro 128MB (256bit)
RAID: RAIDCore BC 4852 S-ATA RAID5 (8 poorten)
HDD: 8x Maxtor DM10 S-ATA150
DVD: Plextor P-ATA
DVDRW: NEC3500 P-ATA
FDD en PCI USB2.0 kaartje.
Voeding: Enermax CoolerGaint 480 Watt
Behuizing: CM Stacker (Zwart)
Wat Wil ik upgraden: CPU, Moederbord, Geheugen en VGA kaart.
CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+
MEM: Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, CAS5 2 x
MB: Asus M2N32 WS Professional
VGA: Sapphire Radeon HD2600XT,GDDR4, PCI Express x16, 256MB
CPU Koeling: Cooler Master GeminII + 2x Nexus 120MM Case Fan Zwart Wit, 120 x 120 x 25 mm
Wat wil ik er mee kunnen doen:
* Windows Vista, vermoedelijk Home Premium, omdat ik in Ultimate nog geen meerwaarde heb gevonden.
* Draaien van VMware machines.
* Games zoals World of warcraft, Guild Wars en mogelijk Starcraft draaien op een resolutie van 1600X1200 of de breedbeeld tegenhanger 1680X*****, met de nodig eyecandy.
* Data opslag.
Wat doe ik er niet mee:
Overclocken.
Nu twijfel ik nog over het geheugen, dit is Cas 5 geheugen ik kan eventueel ook voor duurdere HyperX modulen gaan met Cas 3. Ik heb alleen nooit voor mij zelf duidelijk kunnen krijgen of dit nu in het dagelijks gebruik merkbaar zal zijn.
Het moederbord heb ik gekozen vanwege de PCI-X sloten, deze heb ik nodig voor mijn RAID5 controller. Tevens heb ik gekozen voor AMD om eventueel over een jaar er een nieuwe Phenom processor er in te kunnen zetten. Waarom ik niet voor Intel heb gekozen, ik ben met een evenredig systeem gebaseerd op Intel ruim €100 duurder uit en dan neem ik de Core 2 Duo E6600 als processor. Met name het Intel moederbord (met PCI-X sloten) is een stuk duurder dan de AMD tegenhanger.
Mocht iemand commetaar of tip's hebben zou ik dat graag lezen.
p.s. De overgebleven componenten zullen weer een huisje vinden in een andere behuizing, ik kan niet helemaal afschijt nemen van mijn MP systeempje.
CPU: AMD Athlon MP 2800+ (2 CPU's)
MB: Gigabyte GA-7DPXDW-P
MEM: 3GB PC2100 ecc DDR SDRAM
VGA: ATi Radeon 9800 Pro 128MB (256bit)
RAID: RAIDCore BC 4852 S-ATA RAID5 (8 poorten)
HDD: 8x Maxtor DM10 S-ATA150
DVD: Plextor P-ATA
DVDRW: NEC3500 P-ATA
FDD en PCI USB2.0 kaartje.
Voeding: Enermax CoolerGaint 480 Watt
Behuizing: CM Stacker (Zwart)
Wat Wil ik upgraden: CPU, Moederbord, Geheugen en VGA kaart.
CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+
MEM: Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, CAS5 2 x
MB: Asus M2N32 WS Professional
VGA: Sapphire Radeon HD2600XT,GDDR4, PCI Express x16, 256MB
CPU Koeling: Cooler Master GeminII + 2x Nexus 120MM Case Fan Zwart Wit, 120 x 120 x 25 mm
Wat wil ik er mee kunnen doen:
* Windows Vista, vermoedelijk Home Premium, omdat ik in Ultimate nog geen meerwaarde heb gevonden.
* Draaien van VMware machines.
* Games zoals World of warcraft, Guild Wars en mogelijk Starcraft draaien op een resolutie van 1600X1200 of de breedbeeld tegenhanger 1680X*****, met de nodig eyecandy.
* Data opslag.
Wat doe ik er niet mee:
Overclocken.
Nu twijfel ik nog over het geheugen, dit is Cas 5 geheugen ik kan eventueel ook voor duurdere HyperX modulen gaan met Cas 3. Ik heb alleen nooit voor mij zelf duidelijk kunnen krijgen of dit nu in het dagelijks gebruik merkbaar zal zijn.
Het moederbord heb ik gekozen vanwege de PCI-X sloten, deze heb ik nodig voor mijn RAID5 controller. Tevens heb ik gekozen voor AMD om eventueel over een jaar er een nieuwe Phenom processor er in te kunnen zetten. Waarom ik niet voor Intel heb gekozen, ik ben met een evenredig systeem gebaseerd op Intel ruim €100 duurder uit en dan neem ik de Core 2 Duo E6600 als processor. Met name het Intel moederbord (met PCI-X sloten) is een stuk duurder dan de AMD tegenhanger.
Mocht iemand commetaar of tip's hebben zou ik dat graag lezen.
p.s. De overgebleven componenten zullen weer een huisje vinden in een andere behuizing, ik kan niet helemaal afschijt nemen van mijn MP systeempje.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/