Ik heb een invulveld op mijn site waar users een verhaaltje kunnen neerzetten. Sommigen tikken alles in hoofdletters in en dat vind ik niet zo chique. Komt zo schreeuwerig over.
Ik ben al tijden op zoek naar een javascriptje dat alle hoofdletters omzet naar kleine letters, behalve die aan het begin van een zin. Dus na een punt of na een punt en een spatie.
Bijvoorbeeld: HALLO, IK BEN... -----> Hallo, ik ben...
Het zou ook kunnen om alleen de eerste letter van een woord in een hoofdletter te laten en de rest klein te maken.
Bijvoorbeeld: HALLO, IK BEN... -----> Hallo, Ik Ben...
Ik heb zelf al een heleboel zitten experimenteren, maar ik kom er niet uit.
Weet iemand een oplossing?
Dit is het stukje Perl-script waar het om gaat:
Code:
En dit is de output in HTML-bestand:
Code:
Waarbij "text" het invulveld is waar het om gaat.
Kan iemand me op weg helpen? Ik heb eerst geprobeerd om iets in Javascript toe te voegen maar dat is niet gelukt.
Ik ben al tijden op zoek naar een javascriptje dat alle hoofdletters omzet naar kleine letters, behalve die aan het begin van een zin. Dus na een punt of na een punt en een spatie.
Bijvoorbeeld: HALLO, IK BEN... -----> Hallo, ik ben...
Het zou ook kunnen om alleen de eerste letter van een woord in een hoofdletter te laten en de rest klein te maken.
Bijvoorbeeld: HALLO, IK BEN... -----> Hallo, Ik Ben...
Ik heb zelf al een heleboel zitten experimenteren, maar ik kom er niet uit.
Weet iemand een oplossing?
Dit is het stukje Perl-script waar het om gaat:
Code:
Perl:
1
2
3
4
5
6
7
| if (($form_data{'name'} eq "") || ($form_data{'phone'} eq "") || ($form_data{'city'} eq "") || ($form_data{'email'} eq "") || ($form_data{'caption'} eq "") || ($form_data{'category'} eq "") || ($form_data{'text'} eq "") || ($form_data{'password'} eq "") || ($form_data{'ad_duration'} eq "")) { &required_error; } $usertext = $form_data{'text'}; $usertext =~ s/~nl~/\n/g; $usertext =~ s/(\W+)/\|/g; @ad_words = split (/\|/, $usertext); $number_of_words = @ad_words; |
En dit is de output in HTML-bestand:
Code:
HTML:
1
| <td><font size=1 color="#FF0000"><b></b><TEXTAREA NAME="text" style="font-family: Tahoma; font-size: 7 pt" ROWS=10 COLS=60 wrap=physical>$fields[11]</TEXTAREA></td> |
Waarbij "text" het invulveld is waar het om gaat.
Kan iemand me op weg helpen? Ik heb eerst geprobeerd om iets in Javascript toe te voegen maar dat is niet gelukt.
[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 04-07-2007 22:26 . Reden: codetags toegevoegd ]