Ok, vanaf het begin maar beginnen.
Sinds ik Face Off op DVD heb, en hem op nieuwsgroepen zag staan als x.264 bestand,moest ik deze downloaden voor mijn HD scherm (extensie .mkv, bestand is 1080p)
Als ik deze op mijn game pc afspeel, doet die het vlekkeloos.
specs game pc:
C2D E6600 @ 3.2
2048 DDR667
P5B-E Plus Vista Edition
8600GTS 256mb
2x Raptorschrijf in raid-0
Nou is dat natuurlijk niet zo gek.
Maar op mijn HTPC speelt die de eerste minuut goed. daarna happerd die en stotterd de film als een gek.ook zijn er dan blokjes te zien.
specs HTPC:
Aopen AE65 Barebone. (Intel 865 chipset)
P4 3.2e prescott (800/1MB)
2048DDR400
Ati x1650pro (512mb)
Maxtor 300GB x2 (een data schrijf, een voor OS+opnamens)
Wat heb ik geprobeerd:
Verschillende software programmas
- PowerDVD 7.3 Del
- VLC player
- Media player classic
- WMP 11
Eerst werkte het niet onder MCE 2005 versie. Wilde toch een overstap doen naar Vista MCE. hoopte diep van binnen dat het zou werken.
/stukje offtopic:
Bij het installeren van vista kreeg ik de ene BSOD naar de andere van een Ati bestand. Moest vista op de onboard installeren, daarna X1650Pro erin gestopt. Driver werd geinstalleerd door windows, reboot nadat deze klaar was. En vervolgens weer een BSOD. daarna de driver gedownload in veilige modus met netwerkondersteuning, en hem geinstalleerd)
/dat was het offtopic verhaal
Heb ook Ffdshow geinstalleerd, en een codec puur voor x.264 nadat het Ffdshow nog niet was opgelost.
Heb ook Nvidia PureVideo geinstalleerd gehad. Dat maakte ook niet uit.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat het bestand op mijn ''game'' pc gedecodeerd word door de videokaart, en bij de HTPC niet. Of dat het buffer vol is van mijn videokaart, en daarna gaat stotteren/haperen en blokjes vertonen.
Als ik HDTV trailers bekijk, of het nu 1080p of 720p is, dat speelt die wel allemaal af. Maar zijn dan ook avi bestanden.
Gamen gaat prima (ook op de HTPC), heb nooit vastlopers of nare kuren met beide apparaten. Dus ga er eigenlijk vanuit dat de hardware goed is.
Ik kom er niet meer uit
Misschien dat een van jullie nog een suggestie hebben?
Sinds ik Face Off op DVD heb, en hem op nieuwsgroepen zag staan als x.264 bestand,moest ik deze downloaden voor mijn HD scherm (extensie .mkv, bestand is 1080p)
Als ik deze op mijn game pc afspeel, doet die het vlekkeloos.
specs game pc:
C2D E6600 @ 3.2
2048 DDR667
P5B-E Plus Vista Edition
8600GTS 256mb
2x Raptorschrijf in raid-0
Nou is dat natuurlijk niet zo gek.
Maar op mijn HTPC speelt die de eerste minuut goed. daarna happerd die en stotterd de film als een gek.ook zijn er dan blokjes te zien.
specs HTPC:
Aopen AE65 Barebone. (Intel 865 chipset)
P4 3.2e prescott (800/1MB)
2048DDR400
Ati x1650pro (512mb)
Maxtor 300GB x2 (een data schrijf, een voor OS+opnamens)
Wat heb ik geprobeerd:
Verschillende software programmas
- PowerDVD 7.3 Del
- VLC player
- Media player classic
- WMP 11
Eerst werkte het niet onder MCE 2005 versie. Wilde toch een overstap doen naar Vista MCE. hoopte diep van binnen dat het zou werken.
/stukje offtopic:
Bij het installeren van vista kreeg ik de ene BSOD naar de andere van een Ati bestand. Moest vista op de onboard installeren, daarna X1650Pro erin gestopt. Driver werd geinstalleerd door windows, reboot nadat deze klaar was. En vervolgens weer een BSOD. daarna de driver gedownload in veilige modus met netwerkondersteuning, en hem geinstalleerd)
/dat was het offtopic verhaal
Heb ook Ffdshow geinstalleerd, en een codec puur voor x.264 nadat het Ffdshow nog niet was opgelost.
Heb ook Nvidia PureVideo geinstalleerd gehad. Dat maakte ook niet uit.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat het bestand op mijn ''game'' pc gedecodeerd word door de videokaart, en bij de HTPC niet. Of dat het buffer vol is van mijn videokaart, en daarna gaat stotteren/haperen en blokjes vertonen.
Als ik HDTV trailers bekijk, of het nu 1080p of 720p is, dat speelt die wel allemaal af. Maar zijn dan ook avi bestanden.
Gamen gaat prima (ook op de HTPC), heb nooit vastlopers of nare kuren met beide apparaten. Dus ga er eigenlijk vanuit dat de hardware goed is.
Ik kom er niet meer uit
Misschien dat een van jullie nog een suggestie hebben?
[ Voor 3% gewijzigd door CarJunkyXL op 04-07-2007 22:03 ]